Gå til innhold

Ønsker råd til hvilket bryllup vi skal gå for


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Håper på tanker/forslag fra dere 😊
 

Vi har plutselig mye dårligere tid enn vi trodde, til tross for dato i 2021. Datoene fylles opp 😱 Hvilket bryllup hadde dere foretrukket som gjest? Og hva hadde dere selv valgt? 

1) Bryllup på spahotell (Eksklusivt hotell lørdag til søndag). Mulig med weekend fra fredag-søndag. 1 1/2 times kjøretur fra de fleste sitt hjemsted. Dette forslaget blir nok dyrest for gjestene, men igjen får de kanskje mer ut av det pga spa etc. Koster ca 1500,- per person per natt inkl spa/halvpensjon. For langt for taxi hjem, men man kan jo i nøden kjøre om man ikke ønsker overnatting. Vi har barn som kan være med hele helgen med barnevakt (og besteforeldre). 

2) Bryllup i vårt (drømme)lokale. Ca 30-40 minutter fra de fleste sitt hjemsted. Ikke overnatting på stedet, men flere hotellmuligheter i nærheten for de som ønsker/trenger det. Kan ha bryllupsnatten på et sted kjæresten min drømmer om. Vurderer mulig felles transport om mange nok ønsker det. Føler det er litt for langt for taxi hjem. Ved denne løsningen må vi finne noen som kan passe barna en hel natt. Kan bli en utfordring da alle nærmeste selvfølgelig er i bryllupet.


Begge alternativer vil ha samme tilbud når det gjelder mat/fri bar etc. Alternativ 2 har bedre mat og mer spennende meny. Er mest dette med transport, overnatting og utgift for gjestene jeg er veldig i tvil om. Ønsker ikke at bryllupet skal være en byrde for noen av gjestene. 
 

Håper noen ønsker å dele noen tanker😁
 

 

Anonymkode: f2db4...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er dette i det hele tatt en vurdering? Alternativ 2 selvfølgelig. 

Anonymkode: fa4fd...c47

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gjest er det ikke viktig for meg å kunne overnatte, og jeg liker å våkne i min egen seng. Men uten lappen er det topp om dere setter opp fellestransport med alt 2. Begge alternativ høres bra ut
Høres ut som om det er alternativ 2 dere ønsker, så hvorfor ikke bare gå for det, forutsatt at barnepass ordner seg. 

Anonymkode: 80da1...688

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uten tvil! Jeg kommer ikke på noe jeg syns er mer kjedelig enn SPA.

Anonymkode: dcd9c...9d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt alt 2!!

Anonymkode: b08e5...4c1

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dette i det hele tatt en vurdering? Alternativ 2 selvfølgelig. 

Anonymkode: fa4fd...c47

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 uten tvil! Jeg kommer ikke på noe jeg syns er mer kjedelig enn SPA.

Anonymkode: dcd9c...9d8

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som gjest er det ikke viktig for meg å kunne overnatte, og jeg liker å våkne i min egen seng. Men uten lappen er det topp om dere setter opp fellestransport med alt 2. Begge alternativ høres bra ut
Høres ut som om det er alternativ 2 dere ønsker, så hvorfor ikke bare gå for det, forutsatt at barnepass ordner seg. 

Anonymkode: 80da1...688

Ah tusen takk! Alternativ 2 er nok helt klart førstevalget vårt, men har vært så i tvil om det er en «irriterende» avstand fra de fleste sitt hjemsted. Litt for langt for taxi, men litt for nærme for overnatting. Vi vurderer muligheten for felles buss hjemover på et bestemt klokkeslett om mange nok ønsker det. Høres veldig greit ut i mine øyne også som ikke er et «feste hele natta»-menneske 😁 Må bare finne et menneske som ønsker å passe barn, men leker litt med tanken på at de kan passes/sove på nærmeste hotell slik at de har besteforeldrene dagen etter.

Anonymkode: f2db4...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde tilsvarende deres alt 2 og vi skysset gjestene dit i buss. Mange tok egen bil. Så hadde vi 2 tidspunkt med transport tilbake. Vi hadde en i selskapet som hadde ansvaret for å skaffe skyss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ 2. Med transport.

Dere klarer nok å finne en som kan bli godt nok kjent med barna til å være barnevakt innen den tid. Noen assistenter i barnehagen, foreldre til barnas venner eller kolleger, folk er stort sett velvillige til å stille opp en kveld eller natt for et bryllup. 

 

Anonymkode: b0ef1...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare finne et menneske som ønsker å passe barn, men leker litt med tanken på at de kan passes/sove på nærmeste hotell slik at de har besteforeldrene dagen etter

Tror du sliter meg å finne barnevakt. De fleste er allerede booket langt ut i 2021..... 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Anonymkode: f94cc...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du sliter meg å finne barnevakt. De fleste er allerede booket langt ut i 2021..... 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Anonymkode: f94cc...c6a

Hehe, ser det ser helt dust ut å skrive det sånn, men yngste vil vært ganske liten (hun er ikke født) så vi føler det må være noe som kjenner dem godt. Så det må planlegges og relasjonen må jobben med. Ordner seg så klart! 

Anonymkode: f2db4...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...