Gå til innhold

Mennesker er kyniske!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ikke så mye bedre å være pen, slank og med høy utdanning. Da blir du valgt bort fordi folk blir stressa av at alt er så bra.

Ingen vinner unntatt de som er gjennomsiktige og vil ha et passe greit liv. 

Anonymkode: c3bf0...186

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykepleier og de aller fleste som er interessert i meg er advokater, leger og andre med høy inntekt. De gir en god faen i min lavere «status» og dårligere inntekt. Jeg tror rett og slett ikke på enkelte ting som folk skriver her, at man skal være så perfekt er bare tull. 

Anonymkode: 4001b...e54

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sykepleier og de aller fleste som er interessert i meg er advokater, leger og andre med høy inntekt. De gir en god faen i min lavere «status» og dårligere inntekt. Jeg tror rett og slett ikke på enkelte ting som folk skriver her, at man skal være så perfekt er bare tull. 

Hvor finner du disse typene? Synes det er vanskelig å finne sånne menn. Men bor på Østlandet, så kanskje det har noe å si.

Anonymkode: a0f98...ddd

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror omtrent alle menn jeg har møtt har fantasier om sykepleiere, så det er kanskje ikke så rart? 🤔 og så er jo det bra med damer som er omsorgsfulle, har jeg forstått (selv om ikke alle sykepleiere er det).

Anonymkode: d2153...7dc

• Liker 2
Skrevet

Nå er jo damer gjerne værst på dette også. Det er mange menn som vil være sammen med en dame som har mindre sosial status og penger enn han selv, men motsatt derimot...

Anonymkode: b1a46...25c

Skrevet

Menn er kyniske

Kvinner er kyniske

Mennesker er kyniske

noen av dem.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor finner du disse typene? Synes det er vanskelig å finne sånne menn. Men bor på Østlandet, så kanskje det har noe å si.

Anonymkode: a0f98...ddd

Oslo, og de som finner meg som regel. Selv går jeg etter omsorgsfulle menn, så ikke alltid jeg er interessert tilbake, noen av disse mennene kan være litt for «harde» for meg. Han siste jeg var forelsket i tjente dårlig, kunne ikke brydd meg mindre om hva inntekten hans var ❤️ 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Oslo, og de som finner meg som regel. Selv går jeg etter omsorgsfulle menn, så ikke alltid jeg er interessert tilbake, noen av disse mennene kan være litt for «harde» for meg. Han siste jeg var forelsket i tjente dårlig, kunne ikke brydd meg mindre om hva inntekten hans var ❤️ 

Åh skulle ønske jeg kunne møtt deg. Da hvis alderen ikke var mer enn 3+- forskjell og vi bodde ca samme sted.

• Liker 1
Skrevet
På 23.11.2019 den 17.02, AnonymBruker skrev:

Synes det er grusomt å lese her inne hvordan man blir vurdert etter kropp,  alder, hvilke utdannelse og hvor mye man tjener. Ikke etter hvordan man er som menneske. 

Kanskje jeg reagerer mest pga jeg er en helt ordinær dame (altså ikke pen/slank/sexy osv), butikkmedarbeider (tjener ikke bra), liten utdanning. Singel og finner ingen mann heller. Så hva kan jeg tilby denne verden? 

Måtte få ut frustrasjon her. 

Anonymkode: 3139d...0fc

At menneser er kyniske har du helt rett i. Trøsten er at du trenger kun å finne en person som liker akkurat deg - så kan resten seile sin egen sjø. Når du beskriver deg selv så er du lik kanskje 70 % av Norges befolkning, så det er jo ingenting (av disse overfladiske faktorene) som diskvalifiserer deg/noen som helst grunn til at du skal føle deg noe dårligere enn noen andre. Det er deg som person og din personlighet som har betydning for hva slags menneske du er, og hva du kan tilby en partner, en venn, eller et barn osv.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når ble sykepleier lavstatus? En sexy sykepleier og en advokat eventuelt en lege høres ut som den perfekte klisje.

Anonymkode: ca95b...129

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror alle har mulighet til å møte noen, uavhengig av utseendet/inntekt/status, jeg tror det har mer med hvor man leter, og hvorvidt man er litt utadvendt/kontaktsøkende. Jeg har litt troen på å finne en via venner/hobby, da vet man litt mer om vedkommende før man blir involvert i en romantisk setting. Mindre påtatt. 

Anonymkode: d8db7...81e

• Liker 1
Skrevet

Og husk; alle de som snakker om «liga», «skala», man må være sånn og slik er enten ute etter å provosere, eller veldig unge Og lite reflekterte.

Anonymkode: d8db7...81e

• Liker 3
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Når ble sykepleier lavstatus? En sexy sykepleier og en advokat eventuelt en lege høres ut som den perfekte klisje.

Anonymkode: ca95b...129

Jeg tenker ikke på det som lavstatus selv :) mente lavere status enn dem selv har, i en såkalt lavere liga som folk er sykelig opptatt av her på singelforumet. Jeg har f.eks ikke råd til merkeklær og leier leilighet, de som er interessert har gjerne skapene fulle av dyre dresser og eier store, flotte leiligheter. Jeg kjenner altså ikke igjen min virkelighet med hva jeg leser på KG.

Gjest theTitanic
Skrevet

Synes det er grusomt å lese her inne hvordan man blir vurdert etter kropp,  alder, hvilke utdannelse og hvor mye man tjener. Ikke etter hvordan man er som menneske. 

Kanskje jeg reagerer mest pga jeg er en helt ordinær dame (altså ikke pen/slank/sexy osv), butikkmedarbeider (tjener ikke bra), liten utdanning. Singel og finner ingen mann heller. Så hva kan jeg tilby denne verden? 

Du er bra nok. Og din verdi avhenger vel ikke av en mann? Før eller siden dukker det opp en så nyt tiden som singel og at du kan prioritere tiden din selv. Å være singel er fint. Å være gift er fint det og. 

Denne utseende - skalaen som måler folk fra 1-10 skrives det mye om, men det er vel et fåtall som faktisk er slik. Jeg har aldri hørt noen IRL som har snakket om den. Ikke status heller. Statusjegere finnes, men jeg har sjelden møtt noen. 

Skrevet
På 23.11.2019 den 17.09, AnonymBruker skrev:

Å lese KG kan knuse selvtilliten til de fleste. Og få en til å miste troen på menneskeheten. Men det folk sier her er veldig satt på spissen, og mange provoserer og sårer med vilje.

Det at du har ingen utdanning og en lavtlønnet jobb har forøvrig null å si for hvor attraktiv du er for menn.

Ellers så har du nok selv utseende-preferanser da, ellers hadde du ikke vært singel 😉

Anonymkode: 00989...a9e

Å være singel har ikke ensidig noe med utseende-preferanser å gjøre

Anonymkode: b89b8...297

Skrevet

Hva er din personlighet, verdier, historier? Hvem er du? Hva liker du å gjøre utenom jobben din? Hva liker du i jobben din? Sett ord eller bilde på det som gjør at du er glad, ler, beveges, provoseres, engasjeres, drømmer om...

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, theTitanic skrev:

Du er bra nok. Og din verdi avhenger vel ikke av en mann? Før eller siden dukker det opp en så nyt tiden som singel og at du kan prioritere tiden din selv. Å være singel er fint. Å være gift er fint det og. 

Denne utseende - skalaen som måler folk fra 1-10 skrives det mye om, men det er vel et fåtall som faktisk er slik. Jeg har aldri hørt noen IRL som har snakket om den. Ikke status heller. Statusjegere finnes, men jeg har sjelden møtt noen. 

Statusjag finnes. Det er bare mer skjult. Å ha partner, kjæreste, gift, ha barn.. det er fortsatt status. Det er derfor noen er sammen med noen bare for å være det. Utenom sex. 

Skrevet

På 25.11.2019 den 17.44, AnonymBruker skrev:

Nå er jo damer gjerne værst på dette også. Det er mange menn som vil være sammen med en dame som har mindre sosial status og penger enn han selv, men motsatt derimot...

Haha! Eh...nei

Skrevet
På 25.11.2019 den 17.08, AnonymBruker skrev:

Men du sier det jo selv! Grunnen til at de er interesser er jo fordi sykepleiere blir sett på som omsorgsfull og sexy, og det er et yrke som sees på som verdifullt. Det er jo klassisk, og kjennes bedre for mannen å tjene mer enn kvinnen, ikke sant. Det også status, og statusjag! Trenger ikke ha NOE med penger å gjøre!

Det har alltid vært mer attraktivt å være sykepleier enn for eksempel lærer, eller butikkansatt. Se forskjellen. Hvilken lege eller advokat ønsker en lærer eller sammen med en? Må i såfall være professor av noe sexy slag i såfall.. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du sier det jo selv! Grunnen til at de er interesser er jo fordi sykepleiere blir sett på som omsorgsfull og sexy, og det er et yrke som sees på som verdifullt. Det er jo klassisk, og kjennes bedre for mannen å tjene mer enn kvinnen, ikke sant. Det også status, og statusjag! Trenger ikke ha NOE med penger å gjøre!

Det har alltid vært mer attraktivt å være sykepleier enn for eksempel lærer, eller butikkansatt. Se forskjellen. Hvilken lege eller advokat ønsker en lærer eller sammen med en? Må i såfall være professor av noe sexy slag i såfall.. 

Haha, ja dette testet jeg ut i studietiden. Når jeg var ute på byen og stod og snakket med en mann i baren, og han spurte hva jeg studerte, så var jeg visst helt uinteressant så snart jeg svarte på det spørsmålet. Men så prøvde jeg ut denne velkjente teorien, de neste gangene jeg snakket med en hyggelig mann, sa jeg at jeg studere til å bli sykepleier. Og da skal jeg love dere jeg ble mye mer interessant med en gang😅

Anonymkode: 83b07...4e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...