Gå til innhold

Hvilken spraylakk er best på metall?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har brukt mye lakk til treverk, men det blr nok et litt annet tema går jeg ut i fra og tipper lakken generelt sitter bedre på tre en metall?

 

Eneste jeg har testa på metall før er Dupli colour og biltema. Det var meget dårlige greier vil jeg si. Skal lakkere en gammel moped og orker ikke ty til å kjøpe sprøyte eller kost. Noen som vet hva som er det beste alternativet på spray boks? Er quick spray greit? Brukte det på gjerde rundt tomta for 3 år siden og sitter faktisk enda, men det er av tre og den er litt dyr.

Anonymkode: 050c5...65e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor gammel mopeden er, er det en et klenodium fra 50, 60 eller 70 tallet ville jeg gjort grundig grunnarbeid med pussing og 2K syregrunning for så å bruke en liten lakksprøyte til selve lakkeringen. Hvis det er en nyere moped er det bare å grovpusse lakken og bruke sprayboks.

Anonymkode: ad533...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvor gammel mopeden er, er det en et klenodium fra 50, 60 eller 70 tallet ville jeg gjort grundig grunnarbeid med pussing og 2K syregrunning for så å bruke en liten lakksprøyte til selve lakkeringen. Hvis det er en nyere moped er det bare å grovpusse lakken og bruke sprayboks.

Anonymkode: ad533...cbe

Det er en corvette 390 eller 380, årstall er jeg usikker på men tipper slutten av 70 tallet. Ikke mye igjen av skrift og tror ikke det har vært skilt på denne siden begynnelsen av 90 tallet.

 

Pusset vekk det aller meste av rust og bytta div deler. Nå er jeg lei 😛 og har ikke tid til mere dall, 3 unger og jobb. Så derfor skal det gjøres enkelt med spray bokser. Kan da ikke være så elendig? og noe må da være bedre en annet?

Anonymkode: 050c5...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...