Gå til innhold

8 av 10 vil gifte seg med en cannabisbruker føre en alkoholiker.


Medisinsk bruker

Anbefalte innlegg

Pågående meningsmåling IPSOS i say.

IPSOS Markedsanalyse-byrå er ett av Verdens 3 største i sitt slag og har mange land og eksklusive kunder på sin liste. Deriblant Staten Norge med Justisdepartementet bla.
De har 50.000 medlemmer i Norge spred over hele landet. Medlemmene er i alle aldre og er ganske likt fordelt mellom kvinner og menn. Medlemmene har tilgang til meningsmåling forumet som er det desidert største og beste forumet i Norge. En god  meningsmåling kan oppnå over 500 stemmer over litt tid. 

Se meningsmålingen her. https://social.i-say.com/poll/hvis-du-ma-gifte-deg-med-enten-alkoholikeren-eller-cannabisbrukeren/948355429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder det ikke med de to trådene du allerede har laget om dette?

Det er fortsatt tåpelig å spørre om man vil velge en som bruker et rusmiddel, kontra en som misbruker et annet.

Dette er bare tull.

Anonymkode: 71cca...fbe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Medisinsk bruker said:

Pågående meningsmåling IPSOS i say.

Undersøkelsen er laget av en privatperson som heter Jarle. Dette er ikke noen offisiell undersøkelse fra IPSOS. Hvorfor prøver du å gi inntrykk av at dette er en seriøs meningsmåling?

Dette er et skoleeksempel på elendig statistikkbruk, der dataene er ugyldige allerede før en spørreundersøkelse er gjennomført.

Anonymkode: 71cca...fbe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har problemer, "medisinsk bruker." Du graver deg bare dypere. Cannabrukere er det H-E-L-T uaktuelt å date eller ha som venn. Sånn er det bare. Det er bare i din fantastiverden og på nettet hvor du treffer likesinnede som kan lure deg til å tro at det er OK med cannabisbruk, men normale mennesker vil syns det er negativt og vil utelukke deg som partner. Punktum.

Anonymkode: c1d90...8fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brydd meg så lenge det ikke er misbruk. Alt i moderasjon, en sneip på kveldstid eller et glass vin blir hipp som happ. 

Anonymkode: afca2...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Undersøkelsen er laget av en privatperson som heter Jarle. Dette er ikke noen offisiell undersøkelse fra IPSOS. Hvorfor prøver du å gi inntrykk av at dette er en seriøs meningsmåling?

Dette er et skoleeksempel på elendig statistikkbruk, der dataene er ugyldige allerede før en spørreundersøkelse er gjennomført.

Anonymkode: 71cca...fbe

Selvsagt er det en undersøkelse på privat initiativ og hvis det kan misforstås så presiserer jeg at dette ikke er noe som Markeds analysebyrået IPSOS har kommet med. For meg er det kun en god indikator. Om du mener at det er motsatt så er det helt i orden for meg.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Medisinsk bruker said:

Selvsagt er det en undersøkelse på privat initiativ og hvis det kan misforstås så presiserer jeg at dette ikke er noe som Markeds analysebyrået IPSOS har kommet med. For meg er det kun en god indikator. Om du mener at det er motsatt så er det helt i orden for meg.    

Hvorfor blander du inn ipsos, da?

De har ikke laget denne undersøkelsen, og vil sannsynligvis gremmes over den. Prøver du å gi inntrykk av at dette er en seriøs undersøkelse?

Hva er det en god indikator på? Dette er en indikator på at noen poster noe tull på en plattform som var ment for noe annet. Ser du virkelig ikke at spørsmålsstillingen er elendig, er formulert slik at man får bestemte svar, og ikke gir noe reelt valg?

Hva i all verden skal man bruke svarene til her?

Anonymkode: 71cca...fbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lager du en ny tråd om dette?

Anonymkode: c3cf0...a4d

Det er ikke noen ny tråd. Det er en ny måling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fordømmer du mennesker som røyker hasj og har engangsknull med alkoholikere?

Endret av snoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Medisinsk bruker said:

Det er ikke noen ny tråd. Det er en ny måling.

Det er samme problemstilling, og like dumt spørsmål.

Hvorfor prøver du å få det til å fremstå som om dette er en undersøkelse fra ipsos?

Anonymkode: 71cca...fbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Medisinsk bruker said:

Det er ikke noen ny tråd. Det er en ny måling.

Hva vil du oppnå med disse trådene? Hva er tanken bak?

Anonymkode: c3cf0...a4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blander du inn ipsos, da?

De har ikke laget denne undersøkelsen, og vil sannsynligvis gremmes over den. Prøver du å gi inntrykk av at dette er en seriøs undersøkelse?

Hva er det en god indikator på? Dette er en indikator på at noen poster noe tull på en plattform som var ment for noe annet. Ser du virkelig ikke at spørsmålsstillingen er elendig, er formulert slik at man får bestemte svar, og ikke gir noe reelt valg?

Hva i all verden skal man bruke svarene til her?

Anonymkode: 71cca...fbe

Det er en gjennomgangstone i den organiserte motstandsbevegelsen " Ville du hatt en hasjbruker til kjæreste? Nei de ferreste ville vel det."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Medisinsk bruker said:

Det er en gjennomgangstone i den organiserte motstandsbevegelsen " Ville du hatt en hasjbruker til kjæreste? Nei de ferreste ville vel det."

Dette er ikke relatert til det jeg spurte deg om.

Anonymkode: 71cca...fbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Medisinsk bruker said:

Det er en gjennomgangstone i den organiserte motstandsbevegelsen " Ville du hatt en hasjbruker til kjæreste? Nei de ferreste ville vel det."

Hvorfor er du så opptatt av det at du må lage flere tråder?

Anonymkode: c3cf0...a4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så opptatt av det at du må lage flere tråder?

Anonymkode: c3cf0...a4d

Hvis ikke du forstår at det er to forskjellige målinger, en for kvinner og en for kvinner og menn så kan ikke jeg hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Medisinsk bruker skrev:

Pågående meningsmåling IPSOS i say.

IPSOS Markedsanalyse-byrå er ett av Verdens 3 største i sitt slag og har mange land og eksklusive kunder på sin liste. Deriblant Staten Norge med Justisdepartementet bla.
De har 50.000 medlemmer i Norge spred over hele landet. Medlemmene er i alle aldre og er ganske likt fordelt mellom kvinner og menn. Medlemmene har tilgang til meningsmåling forumet som er det desidert største og beste forumet i Norge. En god  meningsmåling kan oppnå over 500 stemmer over litt tid. 

Se meningsmålingen her. https://social.i-say.com/poll/hvis-du-ma-gifte-deg-med-enten-alkoholikeren-eller-cannabisbrukeren/948355429

Godt mulig 8 av 10 heller ville gifte seg med en cannabisbruker enn en alkoholiker. Om de måtte velge mellom pest og kolera, er en joint i ny og ne bedre enn daglig stort alkoholkonsum, en som prioriterer alkohol foran mat, regninger og sparing, en som stadig bryter løfter og glemmer avtaler fordi hen mister kontrollen over alkoholinntaket. 

Men de fleste ville ikke giftet seg med noen av dem. Og at de heller ville hatt cannabisbrukeren, så lenge bruken var moderat, betyr ikke at de synes cannabisbruk er greit. 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke brydd meg så lenge det ikke er misbruk. Alt i moderasjon, en sneip på kveldstid eller et glass vin blir hipp som happ. 

Anonymkode: afca2...cac

Forskjellen er jo at cannabis er ulovlig. Og å bo med noen som har en pågående vane som er ulovlig, kan by på problemer. Både av økonomisk art og bekymringsmelding til barnevernet om hen ble tatt av politiet. 

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Medisinsk bruker said:

Hvis ikke du forstår at det er to forskjellige målinger, en for kvinner og en for kvinner og menn så kan ikke jeg hjelpe.

Jeg mener selvfølgelig hvorfor du er så opptatt av dette "temaet".

Anonymkode: c3cf0...a4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....hva er verdien i denne "undersøkelsen" uansett?

De fleste ville jo heller giftet seg med en voldtektsmann enn en morder, om de MÅTTE ta en av dem. Eller med en som er innbruddstyv fremfor en som jobber som torpedo. Det gjør jo ikke at en av delene plutselig er ok? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har problemer, "medisinsk bruker." Du graver deg bare dypere. Cannabrukere er det H-E-L-T uaktuelt å date eller ha som venn. Sånn er det bare. Det er bare i din fantastiverden og på nettet hvor du treffer likesinnede som kan lure deg til å tro at det er OK med cannabisbruk, men normale mennesker vil syns det er negativt og vil utelukke deg som partner. Punktum.

Anonymkode: c1d90...8fb

Å ha noen som venn, er vel ikke utelukket. Det er forskjell på å være venner og å leve sammen. En venn som bruker cannabis sporadisk, trenger jo ikke bruke det i mitt nærvær. Vi kan gjøre våre ting, mens hen kan bruke cannsbis alene eller med likesinnede. Jeg vet det høyst sannsynligvis ikke, engang. Venner lever hver sine liv og møtes innimellom. Mange har nok venner som bruker cannabis uten at de er klar over det. 

En venn er en som er hyggelig å omgås, jeg trenger ikke å like alt vedkomnende tenker, mener eller gjør. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...