Gå til innhold

Skammervi oss over å være lekne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når vi begynner på voksenlivet, skal vi ta ansvar or så mye.  ikke vær så barnslig.  Men å bevare barnet i seg er kanskje noe annet. Mange med meg mener at det er viktig.  Likevel lurer jeg på om det er forundet med litt skam.  Når den første snøen kommer, kjenner jeg en sitrende fryd, og får lyst  tilå ta med meg kjæresten ut og leke..Alt etter hva slags snø det er, kan man lage  snømann, borg, eller kaste løssnø på hverandre og dynke hverandre litt, uten at de blir vondt eller ekkelt.  Hvordan ser dere på dette?

Anonymkode: 1e92e...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri følt skam rundt å leke i det hele tatt. Lage snømenn og bygger Lego og ser animasjonsfilm og drar i fornøyelsesparker med mannen min og familie og venner. Men nå har jeg aldri brydd meg døyten om hva "andre" synes om livet jeg lever da. 🤷‍♀️ Det er uansett bare bortkastet energi som hindrer deg i å leve ut sitt ypperste potensiale. 

Anonymkode: 5d78c...a06

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen motsetning i å være ansvarlig voksen og samtidig leken og "barnslig"? Her bygger vi også lego, ser animasjonsfilmer, har snøballkrig med hverandre, lekesloss osv. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt over dette, hvis man har lyst har lov. Å ta ansvar er jo ikke noe motsetning mot det å leke i snø.

Anonymkode: d9191...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det spørs hvem du menger deg med. Jeg er leken med søsknene mine og hadde vannkrig med min 30 år gamle bror i sommer f.eks. Snølek, tegnefilm, spontan dans, lekeslåssing med barna kan jeg også finne på. Jeg er ikke så leken når jeg er på møter i min lokale kvinneforening🙂 holder inne mange dumme vitser😂

Anonymkode: ad0db...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skammer meg ikke i hvert fall. Har en skikkelig barnlig fryd av å base i snøen og hoppe i søledammer med mer. Og jeg er over 50 år. Har aldri brydd meg og jeg har opplevd mye gøy. 
 

Det er mange som er litt stramme i snippen og det er kjempegøy når de endelig tør å slippe litt opp. Den forsiktige gleden av å gi litt slipp og så bare stråler etterpå 😍

Anonymkode: 4dc8c...f05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man slutter ikke å leke fordi man blir gammel. Man blir gammel fordi man slutter å leke, hørte jeg en gang. Og det tror jeg det er mye sannhet i. Jeg slutter aldri å glede meg over det første snøfallet, selv om jeg egentlig ikke liker vinteren. Jeg kan aldri gå på en strand uten å måtte minimum vade litt i strandkanten, uavhengig av årstid og temperatur. Det er lek og moro i alt her i livet, bare man tar mulighetene som byr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også  at jeg har mye lekenhet i meg, i slutten av 50-årene.  Så bra at det er flere 😍..Det har nok litt å  si hvem jeg er sammen med, ja.  Kaster ikke snøball på en kollega, liksom.  Men med andre, særlig med generasjonen under, kan jeg godt slippe meg løs.  Og vipps er man 30 år yngre❄️❄️

Anonymkode: 1e92e...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner også  at jeg har mye lekenhet i meg, i slutten av 50-årene.  Så bra at det er flere 😍..Det har nok litt å  si hvem jeg er sammen med, ja.  Kaster ikke snøball på en kollega, liksom.  Men med andre, særlig med generasjonen under, kan jeg godt slippe meg løs.  Og vipps er man 30 år yngre❄️❄️

Anonymkode: 1e92e...e49

Joda man kan fint kaste snøball på en kollega. Til og med sjefen 😂 men da må man tåle å bli grisedynka tilbake 🙈 

Anonymkode: 4dc8c...f05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undring1
På 21.11.2019 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Joda man kan fint kaste snøball på en kollega. Til og med sjefen 😂 men da må man tåle å bli grisedynka tilbake 🙈 

Anonymkode: 4dc8c...f05

Hehe...kanskje jeg skulle prøve. Høres ut som du har erfaring?😀

Endret av undring1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 40, og jeg har fortsatt barnet i meg. Ser jeg en akebakke på vinteren dekket med is, setter jeg meg på rumpa og joiner barna ned bakken. 
 

Jeg spiller med barna, f.eks. Pokemon Go. Jeg var den galeste av oss der for å si det sånn! Kunne finne på å kaste meg spontant på sykkelen for å dra og fange Snorlax. 
 

Jeg er nok den barnsligste av alle voksne jeg kjenner. 😄 Egentlig venter jeg fortsatt på den dagen jeg skal føle meg voksen. Den har fortsatt ikke kommet! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda man kan fint kaste snøball på en kollega. Til og med sjefen 😂 men da må man tåle å bli grisedynka tilbake 🙈 

Anonymkode: 4dc8c...f05

Kanskje det  hadde vært gøy ❄️😅 Tåler å bli dynka, ville nok klart å ta igjen også:fnise:

Anonymkode: 1e92e...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er oppløtende å lese.  Det er nok alvor. Selvfølgelig er de mye man skal ta på alvor her i verden, men med humor og lekenhet blir det meste litt enklere åtakle

Anonymkode: 1e92e...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er oppløtende å lese.  Det er nok alvor. Selvfølgelig er de mye man skal ta på alvor her i verden, men med humor og lekenhet blir det meste litt enklere åtakle

Anonymkode: 1e92e...e49

Sorry, litt trøbbel med tastaturet.  Oppfløtende å lese,skal det være.  ....😃 

Anonymkode: 1e92e...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 40 årene, og fortsatt leken. Nå som det snart er jul, så går jeg bare å venter på alle de koselige tegnefilmene jeg skal kose meg med, pynte med all den flotte Disney julepynten. Og jeg hopper fortsatt i vanndammer, elsker fornøyelsesparker. Elsker Disneyland, og der er det mikke ører på, og jeg skipper rundt med barna og storkoser meg. Da barna var små så bodde vi i nærheten av lekeland, hvor det var ekstra høyt under taket, så de hadde en veldig lang sklie. Og jeg elsket å ta med barna dit, for jeg ble jo med og sklei med de, så utrolig gøy. Men var noen av de andre foreldrene, som satt der med kaffen sin, som sendte meg stygge blikk. 

Men tipper at mine barn har og hatt stor glede, av en mor som har lekt med de, og har det like gøy som de. Eneste som er synd, er at nå er yngste 13 år. Så er ikke alt jeg får de med på lenger.

Anonymkode: f3b8c...0b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skammer meg overhode ikke. Leser tegneserier, spiller Pokémon, har huset fult av bamser fra min barndom og elsker enhjørninger og Hello Kitty. Det er viktig å ta voksenlivet og de ansvar som medfølger på alvor, men det er også viktig å ta vare på barnet i seg, noe annet tror jeg må være utrolig kjedelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i 40 årene, og fortsatt leken. Nå som det snart er jul, så går jeg bare å venter på alle de koselige tegnefilmene jeg skal kose meg med, pynte med all den flotte Disney julepynten. Og jeg hopper fortsatt i vanndammer, elsker fornøyelsesparker. Elsker Disneyland, og der er det mikke ører på, og jeg skipper rundt med barna og storkoser meg. Da barna var små så bodde vi i nærheten av lekeland, hvor det var ekstra høyt under taket, så de hadde en veldig lang sklie. Og jeg elsket å ta med barna dit, for jeg ble jo med og sklei med de, så utrolig gøy. Men var noen av de andre foreldrene, som satt der med kaffen sin, som sendte meg stygge blikk. 

Men tipper at mine barn har og hatt stor glede, av en mor som har lekt med de, og har det like gøy som de. Eneste som er synd, er at nå er yngste 13 år. Så er ikke alt jeg får de med på lenger.

Anonymkode: f3b8c...0b4

Hva om vi som har store barn laget en klubb for oss som også ER litt store barn innerst inne, og møttes for å leke. Kunne sikkert hatt loklale grupper over hele landet😊😄

Anonymkode: 1e92e...e49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...