Gå til innhold

Jeg er så deppa, jeg hater virkelig mørketiden og vinterhalvåret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så rart, før likte jeg veldig godt vinteren men nå i år synes jeg det er helt grusomt og det er kun november enda, hvordan faen skal det bli resten av vinteren?? Kunne ønske jeg bare kunne skru frem tiden til april, hater virkelig dette. 

Vet ikke om jeg i det heletatt vil overleve over vinteren uten å havne på psykiatrisk avdeling, hvorfor kan det ikke bare forbli sommer og sol hele året??? 

Anonymkode: 38acc...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker denne tiden av året, beste årstiden! Det er mørkt, kaldt, det kommer litt snø, det er snart jul, det er varmt og koselig inne, ingen forventer at jeg skal være sosial i gata, jeg kan fyre i peisen, ja i det hele tatt helt supert! Ikke trenger jeg solkrem og ikke svetter jeg heller. Helt nydelig. Gruer meg til våren og sommeren igjen...

Anonymkode: c0d6a...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes november er en dritt måned, mørkt, trist og vått. Men så blir det litt bedre i desember med lys, julestemning osv. Vipps så snur sola igjen og det er lysere dager, koselig med snø og man kan glede seg til våren. 

Mitt tips er å knaske d vitaminer og bare holde ut.. 

Anonymkode: 4bc6f...e38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

hvorfor kan det ikke bare forbli sommer og sol hele året??? 

Anonymkode: 38acc...b47

Det kan det, du bare bor i feil land..

Jeg kjenner flere som unner seg en sydentur i løpet av vinteren, kanskje det kan være mer aktuelt for deg enn å flytte til Australia:)

Anonymkode: 12ae6...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola begynner heldigvis å snu den 21. desember. Det er ikke lenge til. Bare fortsett å hold ut. Prøv å dra ut og finne på noe mens sola først skinner. Ikke la deg selv sitte inne og danke, det gjør bare vondt verre. Når ettermiddagen er over og mørket trer inn, prøv å fyll resten av dagen/kvelden med en aktivitet som distraherer deg fra mørket - bake, se en TV-serie elns.

Noen ganger så pleier jeg å lukke for persianerne totalt, fordi da kan jeg ikke se selvet mørket ute. I tillegg skrur jeg må lysene inne. Det kan få humøret mitt til å lysne littegrann opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like vinteren jeg, det som ødelegger den er andre folk.

Anonymkode: a031f...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker denne tiden av året, beste årstiden! Det er mørkt, kaldt, det kommer litt snø, det er snart jul, det er varmt og koselig inne, ingen forventer at jeg skal være sosial i gata, jeg kan fyre i peisen, ja i det hele tatt helt supert! Ikke trenger jeg solkrem og ikke svetter jeg heller. Helt nydelig. Gruer meg til våren og sommeren igjen...

Anonymkode: c0d6a...9d3

Litt snø?!? 

Litt snø meg inn i ræva. Her har det kommet 30-40 cm på under ett døgn. I går på vei hjem var ikke fortauet brøytet overhodet så jeg endte med å strekke ryggen i det helvetes potetmelet. I dag på vei til jobb gikk jeg i veibanen for å ikke strekke meg mer, holdt på å bli påkjørt. Sitter på jobb i en litt merkelig stilling for at det skal gjøre minst mulig vondt. Litt snø, ja, bare litt.

Til TS: Jeg har aldri likt vinter og mørketid. Hver eneste vinter leker jeg med tanken på å flytte til et land med mer behagelig klima, dessverre har jeg noen år igjen før jeg kan pensjonere meg og jeg jobber i en veldig spesialisert bransje hvor jobbene ikke akkurat vokser på trær, derfor bor jeg fortsatt i vinterhelvetet. Alt blir mer tungvindt, det er kaldt, det er mørkt hele døgnet, bevegeligheten begrenses på grunn av snø, og det er bare generelt om å gjøre å overleve til våren kommer. Jeg går ikke ut i utrengsmål om vinteren, bare til og fra jobb, butikk og trening, ellers holder jeg meg hjemme og venter på bedre tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke deppa. Det har ikke gått så langt, men hvorfor kan ikke "høsten" være en lang tid med normalt bra vær?
Hvorfor må det bare blir mørkt, mørkt og REGN/tåke/kaldere vind og MERE REGN! :angry: Jeg vil ha soldager!
Denne vinteren tegner til å bli min tyngste til nå. Lyshungeren kjennes i sinnet. Må finne frem terapilampa mi tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater vinter. Hater hater hater hater.

Det er kaldt, jeg fryser konstant i perioden mellom 1.oktober og 1.mars.

Høstdager med sol er greit nok, men det er jo faen bare 3 av de hvis man er heldig.

Det regner og jeg hater å bli våt.

Snøen som faller blir til sludd og jeg blir fortsatt våt.

Jeg føler meg kjukk i klærne mine fordi jeg må bruke ull under alt. Stillongs er ikke mitt favorittplagg.

Jeg bruker 39 i sko og føler meg som langbein når jeg skal kjøpe vintersko. Jeg MÅ ha fôrede sko, og helst ha plass til ekstra ullsokker.

Føler meg innestengt hjemme, som i et fengsel, fordi jeg er en frysepinn.

Jeg har skyhøye strømregninger selv om jeg sitter inne med 2 lag ullklær og ullpledd. Å gå ut er helt grusomt. Kulda stikker i huden over hele kroppen. 

Jeg synes ikke vinterjakker er fine.

Ei heller synes jeg det er praktisk å bruke når jeg skal ut, fordi det er så stress å sitte inne med jakka rundt livet på f.eks. café. Å henge den på stolen er også stress fordi det ofte er dårlig plass på caféer og hvis noen kommer borti jakka kan den skli av stolryggen og falle på gulvet som selvfølgelig er vått og møkkete etter alt regnet/sluddet/snøen som har smeltet.

Fuglene kvitrer ikke lenger...

Det er mørkt. Vi skrur virkelig klokka feil vei spør du meg! Den timen vi mister, og fem måneder frem, så er det helt grusomt. Det er ikke bra for mennesket at vi skrur klokka slik at vi ikke får sol på ettermiddagen! Det er mørkt om morgenen uansett, så det er helt tullete at vi ikke skal få sol når vi kommer hjem fra jobb.

Etter en sommer med svært skiftende vær og lite sol så føler jeg at kroppen skriker etter sol!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skogkatten skrev:

Litt snø?!? 

Litt snø meg inn i ræva. Her har det kommet 30-40 cm på under ett døgn. I går på vei hjem var ikke fortauet brøytet overhodet så jeg endte med å strekke ryggen i det helvetes potetmelet. I dag på vei til jobb gikk jeg i veibanen for å ikke strekke meg mer, holdt på å bli påkjørt. Sitter på jobb i en litt merkelig stilling for at det skal gjøre minst mulig vondt. Litt snø, ja, bare litt.

Haha! Her har det kommet litt snø- 10-15 cm i to omganger som nå har regnet bort igjen :( 
Kunne godt kommet for å bli, det er så mye lysere og triveligere ute når det er snø :) 

Anonymkode: c0d6a...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...