Gå til innhold

6 (seks) ganger dyrere å kjøre elbil enn dieselbil!

Jævla fyllekalas !

Anbefalte innlegg

8 timer siden, -jk- skrev:

Kan ikke si jeg så så mange andre elbiler på de stedene vi var. Hverken på Dønna, Andøya, Senja, Mehamn, Gamvik eller i Lysefjordbotn ;) Regner ikke med å se så mange på Island heller. Vi kjører dit vi vil. På bilferie er poenget for oss å se oss rundt, ikke å kjøre lange dagsetapper. Som regel blir det 20-30 mil pr. dag. Da klarer vi oss fint med å lade der vi overnatter de aller fleste dagene. 

Dette voldsomme problemet med å få ladet en elbil eksisterer bare i hodet på elbilhaterne. Antallet stikkontakter overstiger antall bensinstasjoner med flerfoldige millioner. Strøm finner en over alt. Fossilt brennstoff derimot... 

Anonymkode: 01404...273

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette voldsomme problemet med å få ladet en elbil eksisterer bare i hodet på elbilhaterne. Antallet stikkontakter overstiger antall bensinstasjoner med flerfoldige millioner. Strøm finner en over alt. Fossilt brennstoff derimot... 

Skal vi ta en konkurranse? Vi kan kjøre Oslo-Nordkapp og se hvem som kommer først, jeg med en dieselbil og du med en elbil, du velger helt selv hvilken elbil du vil kjøre med. 

Regner med du vinner knusende når det. Er så mye strøm over alt og nesten ingen bensinstasjoner. Men vi får se hvem vinner til slutt, gleder meg til å smadre vibrator leken så til de grader, lykke til 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Skal vi ta en konkurranse? Vi kan kjøre Oslo-Nordkapp og se hvem som kommer først, jeg med en dieselbil og du med en elbil, du velger helt selv hvilken elbil du vil kjøre med. 

Regner med du vinner knusende når det. Er så mye strøm over alt og nesten ingen bensinstasjoner. Men vi får se hvem vinner til slutt, gleder meg til å smadre vibrator leken så til de grader, lykke til 😆

Vi kan heller ha et drag race og banekjøring. Det er fartsgrenser langs norske veier så en konkurranse om å komme først blir helt idiotisk. 

Jeg garanterer at du kommer til å bli så kraftig frakjørt som du aldri har blitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Jævla fyllekalas ! said:

Elbil vil tape suverent på tid, men det hadde vært helt greit om det var noen gevinst å bruke Elbil utover falske narrativer  "miljøvennlighet" som betales over skatteseddelen, til stor del ufrivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Jævla fyllekalas ! said:

Hvorfor er det så viktig for deg å komme først? Er det det alt handler om for deg? Å vinne:klo:

24 minutter siden, Jævla fyllekalas ! said:

Fy flate så jævla barnslig du er. Får jo kjempelyst til å debattere saker med noen som har debatteknikk som en 3-åring. 🙄

Anonymkode: 5e3d3...a70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, slask skrev:

Elbil vil tape suverent på tid, men det hadde vært helt greit om det var noen gevinst å bruke Elbil utover falske narrativer  "miljøvennlighet" som betales over skatteseddelen, til stor del ufrivillig.

Jeg er meget godt fornøyd med å ikke ha deg på laget. Fortsett argumentasjonen din. Det tjener elbilens sak veldig godt! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan heller ha et drag race og banekjøring. Det er fartsgrenser langs norske veier så en konkurranse om å komme først blir helt idiotisk. 

Jeg garanterer at du kommer til å bli så kraftig frakjørt som du aldri har blitt. 

Når skrev jeg at fartsgrensene måtte følges? Uansett så velger man selv hvem vei man kjører til Nordkapp, kjør Norge du om du vil, men jeg kjører Sverige 👍 

Greit det, vi kan godt ha et drag race, men da skal jeg fritt velge en bil med fossilt drivstoff og du kan selv velge hvilken lekevibrator du vil kjøre, lykke til 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jævla fyllekalas ! skrev:

Når skrev jeg at fartsgrensene måtte følges? Uansett så velger man selv hvem vei man kjører til Nordkapp, kjør Norge du om du vil, men jeg kjører Sverige 👍 

Greit det, vi kan godt ha et drag race, men da skal jeg fritt velge en bil med fossilt drivstoff og du kan selv velge hvilken lekevibrator du vil kjøre, lykke til 👍

Du er så infantil at jeg tviler på at du har førerkort. Langt mindre tilgang på en rask bil. Så dette blir bare dagdrømming og fantasier for din del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, slask skrev:

En lekevibrator taper på alt, uansett hva. Lekevibrator er det stikk motsatte av miljøvennlighet, så denne gevinsten må sletter fort som f, og da går det som med dieselen idag, de som kjører lekevibrator er miljøverstinger og bør kvitte seg med vibratoren til fordel for en mer miljøvennlig bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er så infantil at jeg tviler på at du har førerkort. Langt mindre tilgang på en rask bil. Så dette blir bare dagdrømming og fantasier for din del. 

Du får tvile så mye du vil, men har både førerkort og ganske rask bil. Den bilen jeg har nå er dog litt mindre rask enn min forrige BMW som jeg solgte, angrer litt på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er meget godt fornøyd med å ikke ha deg på laget. Fortsett argumentasjonen din. Det tjener elbilens sak veldig godt! 

Elbilen sak handler om korrupsjon og "redistribusjon" av verdier fra fattige/middelfattige til de rike. Intet annet.
Og det brukes falske narrativer i denne frekke kampen, som raner folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Kjører du Oslo - Nordkapp regelmessig? Om ikke er den konkurransen helt idiotisk. Den har ingen grunnlag i normalt kjøremønster. 

Blir som å konkurrere i hvilken bil som er raskest fra 200 til 300 km/t. Fullstendig irrelevant 🙂

Jeg håper du gjør deg litt dum og barnslig nå..:)

Anonymkode: 8da17...d04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjører du Oslo - Nordkapp regelmessig? Om ikke er den konkurransen helt idiotisk. Den har ingen grunnlag i normalt kjøremønster. 

Blir som å konkurrere i hvilken bil som er raskest fra 200 til 300 km/t. Fullstendig irrelevant 🙂

Jeg håper du gjør deg litt dum og barnslig nå..:)

Mer realistisk det enn å kjøre på bane. Det har jo over hodet ikke noe med de daglige kjøremønster å si! Men siden du har driti deg ut og kjøpt noe som ikke klarer over 60mil før det er stopp, for så å MÅ stå stille lenge før batteriet er ladet tilstrekkelig for å komme litt lengre, må du komme med slike oppgulp.

Husk og at om du må dele en ladestolpe med èn elbil, dobbler du tiden du må stå og lade. Da blir det ikke noe hurtig lading akkurat😁😁 Og ikke noe rart at det da koster!

Anonymkode: fc9b1...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mer realistisk det enn å kjøre på bane. Det har jo over hodet ikke noe med de daglige kjøremønster å si!

Selfølgelig er det viktig for det daglige kjøremønsteret. Er det noe man trenger til daglig så er det hurtig akselerasjon. Toppfart og hvor langt man kan kjøre før man går tom for energi er totalt uinteressant for 95% av bilbrukerne. Og det samme gjelder bruk. 95% av tiden kjører man noen få mil om dagen. 

Det er ved forbikjøringer man trenger å komme raskt opp i hastighet. Og når man skal sette en fossildinosaur på plass i lyskryss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk og at om du må dele en ladestolpe med èn elbil, dobbler du tiden du må stå og lade. Da blir det ikke noe hurtig lading akkurat😁😁 Og ikke noe rart at det da koster!

Jeg skjønner at du ikke har erfaring med elbil i det hele tatt. Og at du helt uten erfaring forsøker å lage problemstillinger som bare eksiterer i ditt hode. Alle som har elbil skjønner dette. 

Jeg lader min elbil: 

- på jobb (gratis) 80% av min lading foregår her. 

- hjemme over natta (veldig billig) 15% av min lading foregår her. 

- på ladestasjon (dyrest) 5% av min lading foregår her. 

Og slik er det for alle elbileiere. Med noe forskjellig prosentvis fordeling mellom jobb/hjemme/ladestasjon. 

Hadde du hatt peiling på hva du snakker om så hadde du visst dette. Og forstått at poenget du kommer med er bare tøv. 

Jo man kan lade elbilen dyrt, men mennesker med et snev av evne til å tenke litt frem i tid unngår det veldig lett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lader min elbil: 

Og slik er det for alle elbileiere.

Jo man kan lade elbilen dyrt, men mennesker med et snev av evne til å tenke litt frem i tid unngår det veldig lett. 

Skulle likt å visst hvor mange som kan lade på jobben og arbeidsgiver spanderer?

Å lade hjemme høres jo bra ut. Men ser mange som bor i blokk eller borettslag ikke har den muligheten og er prisgitt hurtigladere. Og de går tilbake til diesel etter å brukt mye tid i ladekøer på kvelden for å ha nok strøm til jobben dagen etter.

Tror at dagens opplegg passer best for oss i villa med egen garasje. Resten er prisgitt snill arbeidsgiver eller dyre hurtigladere.

Anonymkode: 3645e...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at du ikke har erfaring med elbil i det hele tatt. Og at du helt uten erfaring forsøker å lage problemstillinger som bare eksiterer i ditt hode. Alle som har elbil skjønner dette. 

Jeg lader min elbil: 

Og slik er det for alle elbileiere. Med noe forskjellig prosentvis fordeling mellom jobb/hjemme/ladestasjon. 

Hadde du hatt peiling på hva du snakker om så hadde du visst dette. Og forstått at poenget du kommer med er bare tøv. 

Du klarer ikke å holde deg til akkurat det å komme seg kjappest til Nordkapp, hvorfor ikke? Du bare babler om akselrasjon og omtrent gratis strøm, noe slett ikke alle har mulighet for! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 21.35, Jævla fyllekalas ! skrev:

Fortsatt så foretrekker folk svindyre lekebiler fremfor ordinære biler, altså diesel?? Det er langt over min fatteevne.... 

Koser meg med lave diesel utgifter pga jeg kjører en moderne og gjerrig dieselbil. Så dere som har latt dere lure av politikerne og disse miljøfolkene, skrot lekebiler og kjøp dere dieselbil 👍

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.abcnyheter.no/amp/motor/bil/2019/11/13/195626210/ladesjokk-seks-ganger-dyrere-a-kjore-elbil-enn-dieselbil&ved=2ahUKEwiR09ipzfTlAhXvs4sKHUtyBgAQFjAAegQIBhAB&usg=AOvVaw1HZG7edcyK112tRH0GSAfV&ampcf=1

Men det er fortsatt billigere for oss som lader hjemme med elbil kontra dieselbil. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 12.53, Jævla fyllekalas ! skrev:

Lenken ligger der, jeg gidder ikke å skrive en stor bibel når dere selv kan lese saken. Men ja, lenken ble ikke slik den pleier, men har det noe å si? 

Uansett, det viktigste med saken er at diesel er seks ganger billigere å kjøre enn disse lekebilene på strøm! 

Jeg gidder ikke å kaste bort dyrebar tid på å lese igjennom hele tråden, men én ting er i hvert fall bombesikkert: min elbil koster meg laaangt mindre enn din dieselbil.

Jeg har en av de rimeligste elbilene på markedet. Den har ikke rekkevidde på mer enn ca 12 mil, litt mindre vinterstid. Spiller ingen rolle, for jeg kjører kun til og fra jobb som ligger 7km unna, og ellers til butikker, venner og familie i nærheten. Jeg lader kun hjemme, og jeg merker det ikke på strømregninga engang. Skal jeg en sjelden gang langt reiser jeg kollektivt. Og jeg flirer hver gang jeg kjører forbi en bensinstasjon og ser literprisene på bensin og diesel. :nigo:

Anonymkode: 40cd7...22f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer realistisk det enn å kjøre på bane. Det har jo over hodet ikke noe med de daglige kjøremønster å si! Men siden du har driti deg ut og kjøpt noe som ikke klarer over 60mil før det er stopp, for så å MÅ stå stille lenge før batteriet er ladet tilstrekkelig for å komme litt lengre, må du komme med slike oppgulp.

For mitt bruk som verken kjører Oslo - Nordkapp eller kjører dragrace med bilen er begge eksemplene dårlig. Tror det gjelder for de fleste selv om bra akselerasjon er nyttig. 

Om jeg skal konkurrere Oslo - Nordkapp med deg hadde jeg flydd, men jeg tror du er er enig i at fly er et dårlig transportmiddel i det daglige. 

Så kan en fossilbil kjøre lenger på en tank enn meg. Men hvor ofte kjører jeg 60+ mil uten å ta pause? Har vel aldri skjedd. I sommer kjørte jeg 250 mil på en tur Europa. Da kjørte jeg forbi flere ladepunkt uten å lade. Null stress. 

Glem også ikke at en elbil har full tank hver morgen. Det har de færreste fossilbiler med mindre de har en bensinstasjon ved siden av.

Og med ladestolpene - fortell mer for dette var helt nytt for meg 😂 På min lengste regelmessige strekning (30 mil, hus til hytte) er det 150 teslastolper. Pluss ionity og div div. Ikke at jeg trenger noen av de siden turen går uten å lade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...