Gå til innhold

Tenåringen ønsker seg ingenting til jul. Hva skal vi gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sier han ikke kommer på noen ting han ønsker seg til jul.. og Besteforeldre maser etter ønskeliste. Tenkte å be de heller sette inn penger på fondskontoen.. er det greit? Føler det blir litt stusselig under juletreet..

Anonymkode: 7ca6a...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Penger på fond blir kjedelig under treet. Hva med opplevelser, kinotur eller andre aktiviteter? En tur? Alle fortjener å få noe ekstra kjekt 

Anonymkode: 7c477...7fa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke ha gaver som barn, jeg ville kun ha penger for å spare til ordentlige ting. Når hen sier hen ikke ønsker seg noe så ikke mas, det ender bare med noe hen ikke har bruk for å blir kastet eller rett på finn

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting han/hun trenger av vinterklær/sko/sportsutstyr? 
 

Anonymkode: 4faf0...7fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner jo tenåringen din. Hva liker han / hun å drive med? Det er helt sikkert noe som kan oppgraderes eller byttes ut. 

Anonymkode: 951be...bfb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort på kino kan umulig bli feil? Evt dataspill og/eller streamingtjenester? Vet ikke hav ungdommen driver med for tiden 😅

Anonymkode: 70f24...900

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Penger til sparing/fond høres fornuftig ut. Må ikke gi bare for å gi, så blir det ikke brukt/kastet. Om ikke det er noe du vet hen trenger da

Anonymkode: ed699...673

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting han/hun trenger av vinterklær/sko/sportsutstyr? 
 

Anonymkode: 4faf0...7fa

Sko til jul? Kjedelig... 

du kjenner tenåringen din best.. liker han penger? Apple TV på rommet sitt? Spill? PlayStation? Ny tlf? 

Anonymkode: da75c...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger på konto må jo være supert! Kan kanskje være hyggelig for ham å ha noe å pakke opp og da, hva med å kjøpe en svær eske med favorittsnopet eller favorittbrusen, eller sokker og boksere? Eventuelt ta han med på et kjøpesenter og se i butikkene sammen, kanskje det dukker opp noe. Et påskudd kan være julegavehandling til andre. 

Anonymkode: 58b8a...f8d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Herregud for et forbruksmas! Vil man ikke være storforbruker tvinges man nærmest til det! 

Ikke gi ham noe da vel. Fokuser på en hyggelig og fin julehøytid for dere alle. Spill spill på julaften! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke spørre ham, da blir spenningen ødelagt! - det er bare å kjøpe ham et eller annet, en fin klokke for eksempel. Jeg kan ikke tenke meg at en tenåringsgutt ikke hadde blitt glad for det? I videregående hadde nesten alle sammen en klokke, noen dyrere enn andre, men alle så på det som noe kult.

Endret av ana0603
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier han ikke kommer på noen ting han ønsker seg til jul.. og Besteforeldre maser etter ønskeliste. Tenkte å be de heller sette inn penger på fondskontoen.. er det greit? Føler det blir litt stusselig under juletreet..

Anonymkode: 7ca6a...496

MÅ  ha gaver under treet da 😮

Finner vel en gave eller åtte om du tar utgangspunkt i interessene hans? Spill? Ting som sko,klær, skøyter, ski, fiskeutstyr, jakker, Klokke, mobil, bøker, ipad, gavekort, mopedlappen, filmer, snop osv osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Penger, på julaften, via vipps. Og så et julekort under treet med "klem fra bestemor".

Anonymkode: abbd3...33e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om penger som julegave. Delvis fordi jeg er vokst opp med at det er en uting å ønske seg penger til jul, og delvis fordi jeg synes det sender helt feil signaler til barn og ungdom. Julegaver bør handle om å gi hverandre noe man har tenkt litt over og tilpasset mottakeren, og ikke en anledning til å samle inn penger. Hvis alle skal gi hverandre penger til jul kan man like gjerne kutte ut gavegivingen. Penger er det ingen tanke bak, og man ender opp med å gi den samme 500-lappen frem og tilbake.

Hvis hverken dere foreldre eller guttens besteforeldre greier å komme på noe han kan ha glede av kan de vel gi bruksting? Sokker, stillongs, pysj, elektrisk tannbørste, tursekk etc. 

Anonymkode: f559c...2cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som ikke ønsker seg noe får bøker, ullundertøy, underbukser (man kan kjøpe Calvin Klein), sokker, t-skjorter, toalettsaker osv. Dyrere klesplagg fra egne foreldre. 
En tenåring som overhodet ikke ønsker seg en merkegenser?

Kan du ikke nekte for penger (fra andre i hvertfall), og kreve ønskeliste med minst fem konkrete ting? Slekt og venner bør gå slippe penger. 
 

Anonymkode: 65a7c...680

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode joggesko er vel alltid supert å få. Om man har noen gode, så slites dem jo på et tidspunkt. Alltid kjekt å ha, tenker jeg.

Eller en god kvalitets sportstrøye eller undertrøye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Penger på fond blir kjedelig under treet. Hva med opplevelser, kinotur eller andre aktiviteter? En tur? Alle fortjener å få noe ekstra kjekt 

Anonymkode: 7c477...7fa

Ønsker han seg ikke noe så har det vel ikke noe å si om det er kjedelig under treet

 

Anonymkode: 5aae9...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du utgangspunkt i ting du vet han liker og/eller trenger, og videreformidler dette til besteforeldre. Det er ikke gøy å vite hva en får, så kanskje han setter mer pris på spenningen av å åpne gaver han ikke vet hva er, og kanskje han setter ekstra pris på at dere prøver å finne noe han faktisk liker uten å måtte spørre :) 

Anonymkode: 07d22...66d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...