Gå til innhold

Hva er det egentlig som skjer? Hvorfor skal alltid livet gå feil vei?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært BARE ulykkelig,men hele tiden jeg har fått bedre perioder i  livet så har jeg blitt inhentet igjen av det depressive, de typiske reaitessjekkene. 
For eksempel da, jeg sluttet i en jobb jeg virkelig mistrivdes i 2014. Rett etterpå ringte en annen jobb jeg hadde søkt på flere mnd før. 
Jeg fikk den. Jeg holdt på jobben, helt til jeg fikk tilbud om noe annet igjen. Dette føltes riktig og det gav meg et helt annet syn på verden og jeg fikk utfordringer jeg virkelig trengte. Jeg har møtt masse mennesker, får litt mer interesse for språk. 

Men nå har jeg endt opp helt uten inntekt og arbeidsledig. Jeg kan liksom ALDRI gjøre noe jeg trives med. 
Nå er jeg deprimert igjen. Jeg føler alltid at jeg er på startstreken igjen og igjen. Jeg er ALLTID en av de misslykkede. Har det gått galt for noen av de andre, så har det ihvertfall gjort det for meg.

Kan noen fortelle  hva dette er? Er det en energi vi rett og slett bare er født med?

Anonymkode: 95e39...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om det er kjipt er det småtterier i forhold til livet generelt. 

Livet går feil vei? ....... Omsorgssvikt, mobbing på skolen fra ungdomsskolen til vgs, seksuelle overgrep når jeg fra jeg var 9 til 15 år, rettsak i mange år, inn og ut av psykiatrien og alt dritt imellom. Når endelig ting begynner å bli bedre, fått meg en flott mann, barn, hus, utdanning, fast jobb..... Så detter alt sammen og jeg er ikke i stand til å fungere hverken hjemme eller på jobb. Jeg har mistet mye på veien hit og det er ting jeg aldri har hatt. Men jeg gir ikke opp. 

Å miste jobben er utrolig kjipt, men ikke verdens ende. Vi har ansvaret for vårt eget liv og gjøre det så bra som mulig. Ta lærdom av det, reis deg opp og kom deg på beina. Sliter du med depresjon oppsøker du hjelp på veien. Det er ikke en energi eller noe slikt, det er bare livet som skjer på godt og vondt. 

Anonymkode: 99a02...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som du leser i det første svaret ditt, og denne personens utfordringer i livet, så er det å miste jobb bare småtterier. Jeg skjønner at det er kjipt å være uten jobb og ha dårlig økonomi pga dette, men det fins så ufattelig mange som har mye større problemer enn som så, og som likevel klarer å holde motet oppe.

Jeg har det ikke alltid så lett jeg heller, men jeg gjør så godt jeg kan og prøver å finne glede i de små ting. Generelt sett trenger ofte vi mennesker visse faktorer på plass for å føle at vi har det bra. God helse, en god partner, barn og et godt familieliv er det mange som ønsker seg, god kontakt til øvrig familie og venner, en jobb man trives i, god økonomi, gode opplevelser.. og nå snakker jeg om den vestlige verden, og de grunnleggende behovene som mat og drikke, har de fleste av oss i denne verden allerede dekket.

Noen mennesker er fornøyd om et av disse behovene over er dekket, andre blir ikke fornøyd før alt er på plass. Personlig, har jeg ikke mye av dette dekket. Dårlig helse, bl.a sterke kroniske smerter, jeg er uten partner og barn selv om dette har vært et stort ønske, jeg er deltids ufør og jobber bare litt, noe som fører til dårlig økonomi (ikke bare en periode, men mest sannsynlig dårlig økonomi for resten av livet), liten øvrig familie, men grei kontakt selv om vi ikke sees så ofte, og dårlig med opplevelser både pga økonomi og helse. Kjenner på depresjonen iblant, men tar tak i meg selv med en gang de tunge tankene kommer. Tankene styrer hvordan vi har det, og vi kan selv styre tankene våre og velge hva vi vil fokusere på. Bestem deg for at du skal ha fine dager. Jobb dukker garantert opp igjen.

Anonymkode: 71c66...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette var en artig konkurranse i "hvem har det verst" 

 

Anonymkode: 7e2c2...b3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi, dette var en artig konkurranse i "hvem har det verst" 

 

Anonymkode: 7e2c2...b3b

Nei, det var ikke poenget mitt iallefall. Det er noe med å prøve å få litt perspektiv på ting, se litt rundt seg og erfare at livet har opp og nedturer for alle i større eller mindre grad. 

Anonymkode: 71c66...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, dette var en artig konkurranse i "hvem har det verst" 

 

Anonymkode: 7e2c2...b3b

Det er ingen konkurranse, men for å sette ting i perspektiv. Jeg skrev jeg skjønner det er tungt nå. Men Ts fremstiller det som det er noe galt med henne, energien, pga hun har perioder hvor ting ikke går som planlagt. Og slik er livet for alle. Da får man blåse ut litt også komme seg tilbake. 

Anonymkode: 99a02...936

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen konkurranse, men for å sette ting i perspektiv. Jeg skrev jeg skjønner det er tungt nå. Men Ts fremstiller det som det er noe galt med henne, energien, pga hun har perioder hvor ting ikke går som planlagt. Og slik er livet for alle. Da får man blåse ut litt også komme seg tilbake. 

Anonymkode: 99a02...936

Er det meningen at livet skal være vondt hele tiden? Er lykkelig noen ganger, men mesteparten ulykkelig. Og hele tiden jeg faktisk prøver på noe så går det galt. jeg hører bare ikke til. 
Jeg hater måten jeg er skapt på, hva jeg er mottagelig for, at jeg ikke er sprudlende osv.

Anonymkode: 95e39...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det meningen at livet skal være vondt hele tiden? Er lykkelig noen ganger, men mesteparten ulykkelig. Og hele tiden jeg faktisk prøver på noe så går det galt. jeg hører bare ikke til. 
Jeg hater måten jeg er skapt på, hva jeg er mottagelig for, at jeg ikke er sprudlende osv.

Anonymkode: 95e39...fef

Nei, er ikke meningen at det skal være vondt hele tiden. Men du har selv ansvar for ditt eget liv og hvordan du reagerer på motgang. Klarer du ikke ta tak i det på egen hånd å få en bedre hverdag så finnes det masse hjelp å få. 

Anonymkode: 99a02...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er ikke meningen at det skal være vondt hele tiden. Men du har selv ansvar for ditt eget liv og hvordan du reagerer på motgang. Klarer du ikke ta tak i det på egen hånd å få en bedre hverdag så finnes det masse hjelp å få. 

Anonymkode: 99a02...936

Det gjør da ikke det?!?!

Anonymkode: 95e39...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er ikke meningen at det skal være vondt hele tiden. Men du har selv ansvar for ditt eget liv og hvordan du reagerer på motgang. Klarer du ikke ta tak i det på egen hånd å få en bedre hverdag så finnes det masse hjelp å få. 

Anonymkode: 99a02...936

psykologene, samtaleterapautene, babler jo bare om det samme igjen og igjen. 

Anonymkode: 95e39...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør da ikke det?!?!

Anonymkode: 95e39...fef

Hva er det det ikke gjør? 

Anonymkode: 99a02...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

psykologene, samtaleterapautene, babler jo bare om det samme igjen og igjen. 

Anonymkode: 95e39...fef

Da bytter du terapaut. Jeg brukte lang tid å finne en terapaut for å få hjelp. Men du må nesten ville å bli bedre, det hjelper ikke å gå i terapi uten å ønske å få hjelp. 

Anonymkode: 99a02...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bytter du terapaut. Jeg brukte lang tid å finne en terapaut for å få hjelp. Men du må nesten ville å bli bedre, det hjelper ikke å gå i terapi uten å ønske å få hjelp. 

Anonymkode: 99a02...936

samtaleterapauten hjelper. hun kjenner meg og engasjerer seg. men nå er egentlig neste steg å se om jeg blir bedre av add medisin

Anonymkode: 95e39...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg skjønner ikke. Først så sier du:

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

psykologene, samtaleterapautene, babler jo bare om det samme igjen og igjen. 

Anonymkode: 95e39...fef

Så sier du:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

samtaleterapauten hjelper. hun kjenner meg og engasjerer seg. men nå er egentlig neste steg å se om jeg blir bedre av add medisin

Anonymkode: 95e39...fef

 

Anonymkode: 99a02...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...