Gå til innhold

Den internasjonale mannsdagen.


bananbøy

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Barberblad skrev:

Hva tenker så grupper opprettet for menn og om menn å gjøre på denne dagen? 

Har du enda ikke klart å lese åpningsinnlegget? De har booket kulturhuset i Oslo, har hyret in både nasjonale og internasjonale eksperter til å tale om det, har invitert myndigheter og politikere (som har avslått) og innvitert alle som vil delta helt gratis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Barberblad
47 minutter siden, bananbøy skrev:

Har du enda ikke klart å lese åpningsinnlegget? De har booket kulturhuset i Oslo, har hyret in både nasjonale og internasjonale eksperter til å tale om det, har invitert myndigheter og politikere (som har avslått) og innvitert alle som vil delta helt gratis.

Joda, har lest HI. Det er da snakk om ET forum som har ET arrangement i EN by.

 

Hvorfor all denne skrikingen om at kvinner ikke gjør nok for mannsdagen når mennene ikke engang klarer å ta tak i det selv?? Er ikke dere liksom det sterke kjønnet?

Du får ta opp spørsmålet i Mannegruppa Ottar, kanskje de har noe å komme med til deg. De er jo tøffere enn toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Barberblad skrev:

Joda, har lest HI. Det er da snakk om ET forum som har ET arrangement i EN by.

 

Hvorfor all denne skrikingen om at kvinner ikke gjør nok for mannsdagen når mennene ikke engang klarer å ta tak i det selv?? Er ikke dere liksom det sterke kjønnet?

Du får ta opp spørsmålet i Mannegruppa Ottar, kanskje de har noe å komme med til deg. De er jo tøffere enn toget.

Hvem er det som har skreket om at kvinner ikke gjør noe for mannedagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite eksperiment for dere å prøve:

 

Hvordan kan en så stor andel av Norges befolkning være så ondskapsfulle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kommer an på hva man har søkt før? Prøvde eksperimentet ditt, men fikk ikke samme resultat.

Selv om jeg ikke har muligheten til å reise helt til Oslo-byen er jeg veldig fornøyd med min tilnærming av mannedagen så langt. Jeg har tatt det opp som tema med alle menn jeg har møtt i dag og utfordret dem på hva de tenker dagen bør inneholde og hva de tenker om mannesak. Jeg har hatt mange konstruktive diskusjoner med interessante innspill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/18/2019 at 1:24 PM, bananbøy said:

I morgen er den internasjonale mannsdagen. MannsForum har et arrangement på kulturhuset i Oslo. Som vanlig vil det bli forbigått i stillhet. Både i media og i politikken. Og både likestillingsombudet og likestillingsministeren har som vanlig allerede avslått å møte opp. Gutter og menns problemer er visst ikke viktig for disse.

Så til forumets feminister som påstår å bry seg om likestilling også for gutter og menn: Jeg regner med å se dere der i morgen ikke sant?

Blir du å se der, da? Jeg tviler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hverken den nåværende, eller tidligere, regjeringer har tatt denne dagen på alvor. Jeg synes det er litt trist at politikerne ikke ønsker å stille opp.

På mange måter vil jeg si at fedres rettigheter til egne barn er den viktigste likestillingskampen vi har i Norge nå. Jeg vil tro at vi om noen tiår vil sitte å se tilbake på dette på litt den samme måten som vi ser på hvor sent samfunnet tok et oppgjør med lovverk om homofili (for eksempel). "Herregud, var det sånn så sent som i 2019..?".

Dessverre legges det opp til full konflikt mellom foreldre i dag. Det er ganske mange saker der far og mor burde hatt delt omsorg, men så ender saken i retten, og det må dømmes én vei. Mor står gjerne uten arbeid, og får dekket advokatutgifter, mens far sitter der og må betale det meste selv, før han atpåtil blir idømt barnebidrag.

Uten å spekulere for mye, virker det å være en måte for en del arbeidsledige mødre å sikre seg en større inntekt. De vil ikke få noe med delt omsorg, og må dermed kjempe for å ta fra far noe av hans tid. Dette økonomiske insentivet er dessverre svært ødeleggende.

Og det påvirker barna noe enormt. Som lærer for mange barn og unge med foreldre midt oppe i slike konflikter, så er det tydelig å se hvordan de påvirkes.

Hvis min samboer og jeg får barn, og senere går fra hverandre, håper og tror jeg vi har vett nok til å forstå at barna ikke har godt av en sånn konflikt, og at et barn trenger begge sine foreldre. Det kunne i hvertfall aldri falle meg inn å kjempe hardt for å nekte henne å ha barnet halvparten av tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Synne-Marie skrev:

Kanskje det kommer an på hva man har søkt før? Prøvde eksperimentet ditt, men fikk ikke samme resultat.

Nei. Så lenge du bruker google som søkemotor vil du få opp det samme hurtigsøke forslaget. Uavhengig av enhet, lokasjon, nettleser, osv. Jeg har forsøkt det på jobb pc på internet explorer, firefox og chrome, og på hjemme PC på internet explorer, firefox, chrome og tor browser, og på samsung sin egen nettleser på mobilen. Ingen andre enn chrome nettleseren har noen google bruker installert, og det er forskjellige google kontoer på jobb-PC og hjemme PC. Og på en fersk installasjon tor browser har ihvertfall ikke noe slags historikk noe som helst å si. Altså forskjellige nettlesere, forskjellige coockies, ingen delte kontoer, forskjellige IP adresser, forskjellige enhter, forskjellige lokasjoner, osv. Og det er heller ikke jeg som har laget klippet, men han får altså også opp det samme.

Selvfølgelig hvis du er en av de 5 personer i verden som bruker bing, eller yahoo som søkemotor så vil du få opp noe annet....

 

Men du hadde ikke noe kommentar på at så mange kvinner søker på dette altså? Eneste du kunne komme med var å prøve å diskredittere det?

Endret av bananbøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er flott at man har en egen dag hvor man kan ta opp utfordringer og helseproblemer som menn og gutter opplever. Kjempeflott at psykisk helse blandt menn blir tatt opp, og det at gutter gjør det dårligere på skolen enn jenter. Dere får fortsette å engasjere flere menn, for mitt inntrykk er at de fleste menn ikke engang har hørt om Mannsdagen, og slutt å trekke frem feminister hele tiden, det gir avsmak og jeg hadde aldri giddet å delta på et møte/arrangement om jeg fikk inntrykk av at det var laget av en gjeng sure menn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri ønsket å se kjæresten min besøke kulturhuset for å markere "Mannedagen" - det hadde vært  traumatiserende for meg! 😂 Heldigvis er han en selvsikker mann og har ingen behov for å markere sånt.

Jeg har heller ingen behov for å markere kvinnedagen, det er alltid fint å få blomster og ekstra oppmerksomhet, men å delta i møter og sånt, det er bare helt uaktuelt for meg.

Endret av ana0603
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ana0603 skrev:

Jeg hadde aldri ønsket å se kjæresten min besøke kulturhuset for å markere "Mannedagen" - det hadde vært  traumatiserende for meg! 😂 Heldigvis er han en selvsikker mann og har ingen behov for å markere sånt.

Ja heldigvis har du en mann som ikke tar vare på seg selv eller sine interesser....

Og når du om noen år vil skille deg og både tar fra han ungene og robber han for alle hans penger i barnebidrag, og kanskje også advokatutgifter om han er så dum å tru at han kan vinne frem i statsapparatet så vil han nok "ta det som en mann" og ta med seg repet ut i skogen eller garasjen som så mange andre "ekte menn" har gjort før han.

Ja heldig vis for at du har en "ekte mann" som ikke klager på urett som rammer han, eller tar noe forehåndsregler for egen sikkerhet....

Endret av bananbøy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 16.35, Callisto83 skrev:

Bare en liten observasjon, det virker ikke som du er spesielt interessert i å fremme menn med denne mannsdagen, det virker mer som en plattform til å bable om alle disse feministene.

Jeg har laget en tråd om dette på forumet et annet år også. Og da var jeg konsekvent på å ikke nevne feminisme med et eneste ord, jeg skrev kun om sakene vi ville fremme på en helt nøytral måte, ingen ting annet. Likevel kom altså NØYAKTIG de samme typene beskyldninger som du kommer med her.

 

Si meg hvorfor er DU opptatt av å kjøre hersketeknikker mot meg fremfor å faktisk ta tak i sakene det er snakk om på mannsdagen? Og hvorfor plusser DU og de andre kvinnene på dette forumet villt på de sarkastiske, nedlatende og hatefulle innleggene mot meg og mot menn?

 

Så langt i tråden:

  • Innlegg #2 kritikk av engasjementet: 10 pluss
  • Innlegg #4 mannehat: 8 pluss
  • Innlegg #12 mannehat: 5 pluss
  • Innlegg #19 kritikk av tråden og engasjementet: 9 pluss
  • Innlegg #22 kritikk av engasjementet og håning: 5 pluss

Dette er altså hva dere liker og prioriterer å plusse på i en tråd om menn og gutters rettigheter og helse.

Endret av bananbøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, bananbøy skrev:

Ja heldigvis har du en mann som ikke tar vare på seg selv eller sine interesser....

Og når du om noen år vil skille deg og både tar fra han ungene og robber han for alle hans penger i barnebidrag, og kanskje også advokatutgifter om han er så dum å tru at han kan vinne frem i statsapparatet så vil han nok "ta det som en mann" og ta med seg repet ut i skogen eller garasjen som så mange andre "ekte menn" har gjort før han.

Ja heldig vis for at du har en "ekte mann" som ikke klager på urett som rammer han, eller tar noe forehåndsregler for egen sikkerhet....

Det er helt fint å ønske endringer i rettssystemet, men de som ønsker det burde studere statsvitenskap eller juss og drive med politikk i stedet for å organisere arrangementer for mislykkede menn, forstår du at det ikke kan endre noe som helst? - det ser bare latterlig ut 😶

Endret av ana0603
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ana0603 skrev:

Det er helt fint å ønske endringer i rettssystemet, men de som ønsker det burde studere statsvitenskap eller juss og drive med politikk i stedet for å organisere arrangementer for mislykkede menn, forstår du at det ikke kan endre noe som helst? - det ser bare latterlig ut 😶

Lykke til videre i livet. Håper for guds skyld at du ikke får noen sønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Tanuki skrev:

og slutt å trekke frem feminister hele tiden, det gir avsmak og jeg hadde aldri giddet å delta på et møte/arrangement om jeg fikk inntrykk av at det var laget av en gjeng sure menn.

Hvorfor det? Hvorfor ikke trekke frem de som LAGER diskriminerende offentlige lover og regler mot gutter og menn, og som ekskluderer gutter og menn fra helsetjenester og andre goder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.11.2019 den 13.24, bananbøy skrev:

I morgen er den internasjonale mannsdagen. MannsForum har et arrangement på kulturhuset i Oslo. Som vanlig vil det bli forbigått i stillhet. Både i media og i politikken. Og både likestillingsombudet og likestillingsministeren har som vanlig allerede avslått å møte opp. Gutter og menns problemer er visst ikke viktig for disse.

Så til forumets feminister som påstår å bry seg om likestilling også for gutter og menn: Jeg regner med å se dere der i morgen ikke sant?

Ble litt langt å reise, men gubben fikk fri og hadde daffe dag 

Synd den er på denne årstiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 13.47, Wagner skrev:

Den internasjonale mannsdagen

Tja vet ikke helt om vi har noe behov for en mannsdag, for meg virker det som menn feirer seg selv hver dag. 

Leste kjapt igjennom hovedmålene til denne feiringen og her vanket det absolutt ikke på ambisjoner. https://no.wikipedia.org/wiki/Mannsdagen

Jeg ser at et av hovedmålene ved denne dagen er å fremme likestilling mellom kjønnene. Det er bra. For likestilling betyr feminisme.

Ser videre at mål nummer to er å feire menns bidrag til miljø. Så kanskje det blir noen solide debatter om viktigheten av å skape et mer klimavennlig samfunn hvor vi tar bedre vare på naturen og dyrelivet. Er jo lov å håpe.

Mål nummer 3 er å skape bedre verden hvor folk skal føle seg trygge. Enda et flott tiltak for her har menn en gedigen innsats foran seg med tanke på at menn står for omtrent alle voldshandlinger i samfunnet. Ifølge tall fra FBI i 2011 stod menn for 80% av volden i samfunnet og 98.9% av alle voldtektene. Skremmende og hjerteskjærende! https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_crime#In_the_United_States

Her er det en stor jobb å gjøre og holdningsendringene må vi klubbe igjennom for og skape et samfunn hvor også kvinner kan føle seg trygge.

Jeg har allerede startet så jeg håper andre medlemmer av hannkjønnet stiller opp på mannsdagen med lignende tanker som jeg tar opp her i forhold til seksuell trakassering og annen guffen og voldelig adferd mot kvinner:

 

  Med mannlige hilsener fra Herr Wagner 🎅

Likestilling er ikke synonymt med feminisme

Når det kommer til vold så er det forskjellige betydninger av ordet, samt at der er store mørketall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bananbøy skrev:

Nei. Så lenge du bruker google som søkemotor vil du få opp det samme hurtigsøke forslaget. Uavhengig av enhet, lokasjon, nettleser, osv. Jeg har forsøkt det på jobb pc på internet explorer, firefox og chrome, og på hjemme PC på internet explorer, firefox, chrome og tor browser, og på samsung sin egen nettleser på mobilen. Ingen andre enn chrome nettleseren har noen google bruker installert, og det er forskjellige google kontoer på jobb-PC og hjemme PC. Og på en fersk installasjon tor browser har ihvertfall ikke noe slags historikk noe som helst å si. Altså forskjellige nettlesere, forskjellige coockies, ingen delte kontoer, forskjellige IP adresser, forskjellige enhter, forskjellige lokasjoner, osv. Og det er heller ikke jeg som har laget klippet, men han får altså også opp det samme.

Selvfølgelig hvis du er en av de 5 personer i verden som bruker bing, eller yahoo som søkemotor så vil du få opp noe annet....

 

Men du hadde ikke noe kommentar på at så mange kvinner søker på dette altså? Eneste du kunne komme med var å prøve å diskredittere det?

Synd du oppfattet det slik. Ofte er jo formålet med eksperimenter å få tilbakemeldinger på resultat, og et som var klart avvikende av ditt forventede tenkte jeg ville være av interesse.

Jeg håper du kom deg på konferansen. Jeg tror det er viktig å få debattert disse temaene, særlig ansikt til ansikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 0.02, bananbøy skrev:

Et lite eksperiment for dere å prøve:

 

Hvordan kan en så stor andel av Norges befolkning være så ondskapsfulle?

Dette var det jeg fikk opp https://advokatveiledning.no/artikler/barnerett/far_fikk_daglig_omsorg_etter_at_mor_nektet_samvaer_/?m=Mobile

Bruker duckduckgo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...