Jump to content
96erjente

Ønsker oss et tredje barn♥

Recommended Posts

96erjente

Jeg og kjæresten min er begge 23 år og vi har vært sammen siden 2011. Sammen har vi to barn på 3 og 1 år, begge to var planlagte og begge to ble til på første forsøk, så vi har med andre ord vært ekstremt heldige. Nå ønsker vi oss veldig et tredje (og siste) barn, og er i skrivende stund i pp1. Vi krysser fingrene alt vi kan for at det går fort denne gangen også!

Edited by 96erjente

Fortsetter under...

hotfudge

Så spennende! Syns dere bare skal kjøre på om dere ønsker et tredje barn, andres mening er jo uviktig. Krysser fingrene for at det går fort 😄

96erjente
På 17.11.2019 den 17.08, hotfudge skrev:

Så spennende! Syns dere bare skal kjøre på om dere ønsker et tredje barn, andres mening er jo uviktig. Krysser fingrene for at det går fort 😄

😄❤️

Edited by 96erjente

siljur

Så spennende, deg vil jeg gjerne følge😃jeg er også 23, vi prøver på vårt andre barn ❤️ dere må gjøre akkurat det som føles riktig for dere, ikke for alle andre 👍🏻 følg gjerne min prøverdagbok 😃 prøver på nr.2❤️

96erjente
På 20.11.2019 den 12.37, siljur skrev:

Så spennende, deg vil jeg gjerne følge😃jeg er også 23, vi prøver på vårt andre barn ❤️ dere må gjøre akkurat det som føles riktig for dere, ikke for alle andre 👍🏻 følg gjerne min prøverdagbok 😃 prøver på nr.2❤️

Så spennende! Jeg vil gjerne følge, skal ta å sjekke den ut med en gang! 😄❤️

Edited by 96erjente

96erjente

Det er to uker siden vi startet prøvingen og jeg synes tiden går såå sakte! Sannsynligvis fordi jeg har null peiling på når jeg kan begynne å teste ettersom jeg alltid har vært veldig uregelmessig.

Jeg fikk tilbake mensen etter fødsel i midten av august, mensen kom til samme datoen i september, og deretter i starten av november. Dette er det nærmeste "normalt" det noen gang har vært. Før det var det ikke uvanlig at det gikk hele 3-4 måneder mellom hver gang. Så for meg er det fremdeles et mysterium hvordan vi fikk positiv test allerede 5 uker etter at vi startet å prøve med de to andre!

Edited by 96erjente

Annonse

96erjente

Jeg har bestemt meg for å ta en test den 10. Desember ettersom det er datoen jeg ville fått mensen dersom den kom til samme tid hver måned. Jeg er 99,9% sikker på at testen kommer til å være negativ, rett og slett fordi det for min del vil være for tidlig å teste, men da er jeg i alle fall i gang. Deretter tenker jeg å ta en ny test etter en uke og fortsetter slik til enten mensen kommer eller til vi får en positiv test. Krysser jo selvfølgelig fingrene for sistnevnte.

Edited by 96erjente

96erjente

Jeg vet ikke om det er noe interessant det jeg skriver her, eller om noen i det hele tatt leser for den saks skyld, men jeg må innrømme det at det er litt deilig å ha et sted jeg kan skrive litt tanker og følelser i denne prosessen. Notater (telefon) eller en dagbok er jo selvfølgelig et alternativ, men nå har jeg jo allerede startet her så..😅

Jeg tok en test i går. Hvorfor? I don’t know. Jeg hadde ingen mistanke om noe og forventet derfor ikke noe annet enn den negative testen jeg fikk. Skal ta en test til i morgen, som da er «IKM» (datoen jeg skulle fått mensen dersom den kom til samme tid hver måned). Ser derimot ikke for meg at resultatet blir noe annerledes enn i går. Etter i morgen blir det ikke tatt noen ny test før neste tirsdag eventuelt..

Edited by 96erjente

96erjente

Testen var like blank som for to dager siden. Forventet det jo, men kjedelig uansett. Alt håp er jo ikke ute da før mensen eventuelt dukker opp. Så nå blir det ingen ny test før til tirsdag. Krysser fingrene for at testen viser noe annet da🤞🏼

Edited by 96erjente

siljur

Krysser fingrene for deg!❤️

96erjente
19 timer siden, siljur skrev:

Krysser fingrene for deg!❤️

🥰

96erjente

Kanskje jeg ikke er så uregelmessig lenger likevel?

De siste dagene har jeg hatt en del vondt nederst i magen. Ganske vondt i noen minutter før det brått har gitt seg helt. I tillegg kom det så vidt det var litt blod på papiret (litt i utfloden bare, sorry for details) etter én av gangene jeg hadde vært på do. Kanskje mensen ikke er så langt unna? Mensen hos meg har alltid bare kommet uten noen forvarsel, men kan vel kanskje være at nå som det eventuelt blir mer regelmessig at jeg får kjenne det litt på kroppen litt i forveien og?

Har både lest og hørt at det ikke er så uvanlig rett før mensen i alle fall, og det er nok det som er greia hos meg og akkurat nå. Samtidig klarer jeg ikke å la være å tenke at det var slik jeg hadde det før- og rett etter jeg fant ut at jeg var gravid med de to barna vi har og... Litt uvel har jeg og vært i perioder de to siste dagene og, og ekstreeemt sliten, men det har nok vært på grunn av all den nervøsiteten jeg føler på for tiden tror jeg.

Kanskje mensen kommer før jeg i det hele tatt rekker å ta en test til til tirsdag..😓

Edited by 96erjente

96erjente

Gjett hvem som har vært så teit og har tatt enda en test da? Meg. Resultatet? Negativ. 

Skal virkelig holde meg i nakkeskinnet og ikke ta en test før om en uke, altså neste torsdag (kanskje til og med fredag?🤔). Så lenge mensen holder seg unna da! Tenker nok kanskje det er bedre uansett, å bytte dag og teste den dagen hver uke isteden, så slipper jeg å «måtte» ta en test på julaften. For ordens skyld, ikke fordi det eventuelt skal drikkes alkohol (jeg hater smaken av det), men fordi ønsket om en positiv test er så sterkt at det sannsynligvis ville ødelagt dagen en del. Spesielt ettersom testen «burde vært» positiv innen da hvis jeg sammenligner med de tidligere gangene.

Annonse

prøverpåny
5 timer siden, 96erjente skrev:

Gjett hvem som har vært så teit og har tatt enda en test da? Meg. Resultatet? Negativ. 

Skal virkelig holde meg i nakkeskinnet og ikke ta en test før om en uke, altså neste torsdag (kanskje til og med fredag?🤔). Så lenge mensen holder seg unna da! Tenker nok kanskje det er bedre uansett, å bytte dag og teste den dagen hver uke isteden, så slipper jeg å «måtte» ta en test på julaften. For ordens skyld, ikke fordi det eventuelt skal drikkes alkohol (jeg hater smaken av det), men fordi ønsket om en positiv test er så sterkt at det sannsynligvis ville ødelagt dagen en del. Spesielt ettersom testen «burde vært» positiv innen da hvis jeg sammenligner med de tidligere gangene.

Det skal ekstremt mye til for å treffe «på første forsøk» tre ganger på rad, spesielt dersom du opplever å ha relativt uregelmessig syklus nå.. Ville prøvd å ikke henge meg så mye opp i akkurat det hvert fall selv om ønsket om å lykkes er stort, for alt du vet kan du ikke ha hatt eggløsning enda engang.. 😊

96erjente
Liker å tenke at det er like 50/50 for at det går på første forsøk en tredje gang som alle andre ganger egentlig. Og uregelmessig har jeg alltid vært og likevel blitt gravid.

Men neida, i og med at jeg alltid har vært uregelmessig, inkludert nå, så burde jeg nok ikke henge meg så alt for mye opp i hva testene sier. Alt håp er jo ikke ute for denne perioden før mensen faktisk dukker opp😊

Hah, ser nå innlegget du siterte virker skikkelig desperat. Hvis jeg sammenligner med de to gangene jeg var gravid, så ville det vært alt for tidlig å få en positiv test nå, så akkurat nå føler jeg ikke noe på at testen var negativ, syntes bare at det var utrolig unødvendig av meg å bruke enda en test når jeg innerst inne vet at det er for tidlig for min del å teste. Og at nå er jeg nødt til å ta meg sammen og vente, fordi det fremdeles (sannsynligvis) er for tidlig å teste uansett😋

Grunnen til at jeg faktisk hadde blitt litt nedfor over en eventuell negativ test på julaften hadde vært fordi innen den tid hadde jeg hatt positiv test de to andre gangene. Vet ikke hva jeg ville tenkt og følt om det, men vil ikke risikere at det "ødelegger" dagen (med mangel av et bedre ord, for det skal helt klart mye mer til for å ødelegge julaften sammen med mann og barn). Men tenkte det uansett kunne være greit å flytte litt på datoene jeg tester. 

Må legge til at jeg ikke forventer at det skal gå på første forsøk en tredje gang, men som alle andre prøvere håper jeg jo på at det skal skje😊

Så er jo EGENTLIG klar over alt sammen, sånn innerst inne, men kan være fint å få en påminnelse også😊

Edited by 96erjente
Skrev i notater på telefonen, så teksten ble kjempe stor og "måtte" gjøres mindre