Gå til innhold

hei, jeg lurer på om jeg kan stole på testen


frk.hallo

Anbefalte innlegg

Du burde først vente og se om du får mensen, vent til et par dager etter at du pleier å få mensen. Hvis det fortsatt ikke har kommet noen mens da, så kan du ta en test. Hvis den er negativ og du fortsatt ikke får mens, vent til en drøy uke etter at du skulle hatt mens og ta en ny test da. Hvis du fortsatt ikke får hverken positiv test eller mens bør du ta kontakt med legen. 

Men slutt å ta tester før du skal ha mensen og få panikk selv om de er negative fordi du ikke stoler på dem. Hvis ikke mensen mangler har du jo egentlig ingen grunn til å tro at du er gravid. Ja, det er litt større risiko for graviditet når det blir litt kluss med prevensjonen, men det her er jo et gjentakende problem for deg. Så vent først og se om mensen kommer før du girer deg selv opp så fælt med tester i hytt og pine som du uansett ignorerer resultatet av. 

Anonymkode: 9cebe...b6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns testen ser en smule positiv ut, men vent ett par 3-5 dager og heller ta en digital

Anonymkode: d1721...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns testen ser en smule positiv ut, men vent ett par 3-5 dager og heller ta en digital

Anonymkode: d1721...431

Bildene av testene i innlegget over er gamle og fra innlegg HI tidligere har lagt ut.

Anonymkode: 43655...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men står at man kan ta cb digital 4 dager før forventet mens. Eller 19 dager etter sameike

 

jeg tok den to dager før Evt mens

og 18 dager etter sameloe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, frk.hallo skrev:

Men står at man kan ta cb digital 4 dager før forventet mens. Eller 19 dager etter sameike

 

jeg tok den to dager før Evt mens

og 18 dager etter sameloe

Nå leser du den første tråden din igjen (fra mai), og så leser du den andre tråden din igjen (fra september), og så leser du hele denne tråden igjen. Ok?

Gjort? Ok, da venter du en uke, og hvis mensen ikke har dukket opp, så tar du en ny test.

Samtidig bestiller du time hos fastlegen og får satt inn spiral.

Sorted. :) 

Anonymkode: 66676...5dc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, frk.hallo skrev:

Men står at man kan ta cb digital 4 dager før forventet mens. Eller 19 dager etter sameike

 

jeg tok den to dager før Evt mens

og 18 dager etter sameloe

Men du stoler jo ikke på det så tidlig uansett, så da er det jo helt bortkastet å gjøre det. 

Anonymkode: 9cebe...b6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du burde avstå fra sex til du er blitt gammel nok til å forstå dette.

Anonymkode: 5cc6a...491

Krasst sagt, men dessverre veldig sant. 

Anonymkode: b61ee...1ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har noen erfaringer ved å ta to p piller på en dag

jeg glemte altså ikke en p pille

men sov ikke hjemme så tok av reservebrettey og husket ikke om jeg gjorde det eller ikke så tok en til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, frk.hallo skrev:

Men har noen erfaringer ved å ta to p piller på en dag

jeg glemte altså ikke en p pille

men sov ikke hjemme så tok av reservebrettey og husket ikke om jeg gjorde det eller ikke så tok en til

 

Få deg spiral, så slipper du denne runden hver 2 mnd....

Anonymkode: 0d6c2...963

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, frk.hallo skrev:

Spiral kan jeg ikke ha pga har cyste

Hva me p stav da? Eller alt annet enn p-piller .. 

Anonymkode: 4de92...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, frk.hallo skrev:

Men har noen erfaringer ved å ta to p piller på en dag

jeg glemte altså ikke en p pille

men sov ikke hjemme så tok av reservebrettey og husket ikke om jeg gjorde det eller ikke så tok en til

 

Jeg har gjort det før ved en feil, og det gikk bra. Men du må ta 21 piller 21 dager på rad for å være beskyttet mot graviditet. Om det da blir 20 dager fordi du tok 2 piller på 1 dag må du begynne på neste brett. Du trenger uansett ikke ha blødning hver måned og du kan bare ta ut neste brett før du tar pillefri uke neste gang 

Anonymkode: a8fc6...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det før ved en feil, og det gikk bra. Men du må ta 21 piller 21 dager på rad for å være beskyttet mot graviditet. Om det da blir 20 dager fordi du tok 2 piller på 1 dag må du begynne på neste brett. Du trenger uansett ikke ha blødning hver måned og du kan bare ta ut neste brett før du tar pillefri uke neste gang 

Anonymkode: a8fc6...b2d

Ser det ble noe uklart formulert, men poenget er det at om man tar pillefri uke uten å ha tatt 21 hormonpiller 21 dager på rad så er man ikke beskyttet mot graviditet i den pillefrie uken og må vente den uken og den 1 uken av neste pillebrett før man er trygg igjen og da bruke tilleggsprevensjon i den tiden om man da ikke bare begynner direkte på neste brett. Det er forøvrig bedre for deg å hoppe over pillefri uke hele tiden, fordi siden du tilsynelatende har en tendens til å surre med pillene så vil det ikke være krise om du ikke tar en pille en dag (med minimum 21 dagers mellomrom mellom hver gang du glemmer å ta en pille) fordi så lenge du har tatt 21 hormonpiller 21 dager på rad før det så er du jo beskyttet mot graviditet den ene dagen du skulle glemme å ta den siden den vanligvis beskytter i 7 dager uten hormoner.

Anonymkode: a8fc6...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, frk.hallo skrev:

Okei men hadde ikke sex da

Nei om du ikke har hatt sex de siste 7 dagene og ikke skal ha sex de neste 14 dagene kan du ta pillefri uke som planlagt, men da må du huske at du ikke er beskyttet mot graviditet på 14 dager fra 1. Dag du ikke tar pillen. 

Anonymkode: a8fc6...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, frk.hallo skrev:

Men jeg lirer på kan jeg stole på testen

Hvor mange ganger skal du spørre om det, egentlig? Nå har du fått hundre svar over tre tråder. Hva er det egentlig du lurer på?

Du kan IKKE stole på testen, ikke fordi testen ikke er til å stole på, men fordi du tester for tidlig. For tredje gang dette året er du rett for å være gravid.

Anonymkode: 66676...5dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...