Gå til innhold

Barn eller ikke barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er vi 35 og 36 og har vært sammen i 3 måneder. Allerede snakket om barn, og blitt enige om at når spiralen min skal byttes til neste år starter vi å prøve.

Du må jo spørre så du vet! Hvis det ikke er rom for å spørre om han vil ha barn er ikke forholdet deres så bra som du tror. 

Anonymkode: 169d0...97c

Jeg bruker ikke spiral, eller hormonell prevensjon. Slutta med det da eksen min dro. Jeg kartlegger syklusen og bruker pessar. Så jeg blir ikke gravid. Men kan bli det med en gang jeg slutter.

Synes det ville vært litt rart å spørre om han vil ha barn med meg før vi en gang har møtt særlig av hverandres venner og familie. 

Og selv om han skulle svare ja, hvordan vet jeg at det blir noe av? Har planlagt barn med kjærester før. 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært meg, hadde jeg bare født fra donor her og nå. 

Anonymkode: 48e5d...fc9

Jeg har ikke råd før til neste år. Og såpass skylder jeg ham uansett, at jeg ikke driver med et hemmelig, internasjonalt insemineringsprosjekt på si. 

Anonymkode: 6ce0e...c0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke spurt aleneforeldre hvordan det er å være aleneforeldre. Jeg ville spurt barn av aleneforeldre (gjerne nå voksne) hvordan det var å være barn av aleneforeldre. Jeg vokste opp med en alenemor, og det er absolutt ikke noe jeg ville valgt selv. Ikke at hun ikke gjorde en innsats, men barn fortjener bedre.

Anonymkode: 95f96...b53

Tror vi alle har litt å utsette på våre foreldre, og fantaserer om hvordan det eventuelt ville være om ting var annerledes. Som en i flokken i en travel a4-barnefamilie drømte jeg iblant om færre søsken, mer alenetid med en eller begge av foreldrene mine, og mer ferie og eventyr. Flere av vennene mine var barn av enslig mor eller hadde skilte foreldre. Ofte med steforeldre som etterhvert bodde med dem. Husker vi syntes det var litt spennende at nye folk kom inn, mens mine foreldre var kjedelige som hadde vært gift lenge (og var slitne fordi de fikk stadig nye unger). Selv om jeg i dag er glad for familien min. 

Skrevet

Men vil du at dere skal møte og bli kjent med hverandres venner og familie uten å vite om han vil ha barn? Du trenger ikke spørre om han vil ha barn med deg NÅ, men greit å vite om han faktisk vil ha barn.

Vi er jo i midten av 30-årene, og vet at tiden renner litt fra oss, jeg ville aldri vært i et forhold med en som ikke vil ha barn så det er noe jeg snakker om tidlig. Og heldigvis møtte jeg en som tenker som meg, hvorfor vente når vi begge er klare? 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men vil du at dere skal møte og bli kjent med hverandres venner og familie uten å vite om han vil ha barn? Du trenger ikke spørre om han vil ha barn med deg NÅ, men greit å vite om han faktisk vil ha barn.

Vi er jo i midten av 30-årene, og vet at tiden renner litt fra oss, jeg ville aldri vært i et forhold med en som ikke vil ha barn så det er noe jeg snakker om tidlig. Og heldigvis møtte jeg en som tenker som meg, hvorfor vente når vi begge er klare? 

Jeg har vært gjennom disse greiene før. Snakka om ønsker tidlig osv. Vært letta over å date en som ville det samme som meg. Det å fantasere sammen betyr ikke at personen faktisk er klar for å få barn. Det er enkelt å love noe vagt som det. Om ett år, når vi har kjøpt riktig bolig etc. Det eneste som faktisk teller, er å gjennomføres ubeskytta vaginalsex på fruktbare dager. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror vi alle har litt å utsette på våre foreldre, og fantaserer om hvordan det eventuelt ville være om ting var annerledes. Som en i flokken i en travel a4-barnefamilie drømte jeg iblant om færre søsken, mer alenetid med en eller begge av foreldrene mine, og mer ferie og eventyr. Flere av vennene mine var barn av enslig mor eller hadde skilte foreldre. Ofte med steforeldre som etterhvert bodde med dem. Husker vi syntes det var litt spennende at nye folk kom inn, mens mine foreldre var kjedelige som hadde vært gift lenge (og var slitne fordi de fikk stadig nye unger). Selv om jeg i dag er glad for familien min. 

Mamma var kjempeflink altså, men hun var alene. Hennes innsats var ikke problemet, belastningen kom fra dårlig økonomi og fravær pga. skiftarbeid (sykepleier). Pappa gikk fra henne i ung alder, og det var ikke hennes feil. Det hadde vært noe helt annet om hun med viten og vilje gikk for å være aleneforelder, som enkelte gjør nå. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vil du at dere skal møte og bli kjent med hverandres venner og familie uten å vite om han vil ha barn? 

Hvordan kan jeg vite sikkert om jeg ønsker barn med en mann som jeg nesten ikke har andres historier om? Kun ting han har fortalt om seg selv, presentert til meg.

Og hvordan kan jeg forvente at han tar en avgjørelse rundt vår felles framtid om jeg ikke slipper ham inn i min indre krets?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mamma var kjempeflink altså, men hun var alene. Hennes innsats var ikke problemet, belastningen kom fra dårlig økonomi og fravær pga. skiftarbeid (sykepleier). Pappa gikk fra henne i ung alder, og det var ikke hennes feil. Det hadde vært noe helt annet om hun med viten og vilje gikk for å være aleneforelder, som enkelte gjør nå. 

Jeg jobber dagtid. Har mye fri og ferier, og jobben betaler greit om man jobber fullt. 

Jeg går ikke inn for å være aleineforelder. Har faktisk planlagt barn med flere tidligere seriøse kjærester. Men det er et faktum pga alder at det snart kan bli aleineforelder eller ingenting. Han jeg dater er uansett litt arbeidsnarkoman, så det sier seg sjøl hvem som må ta mest ved et eventuelt felles barn.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har begynt å snakke litt om nær framtid, f.eks hva vi skal i juleferien.

Er likevel et visst sprang fra det til "vil du ha baby med meg?" 

Du må ikke si "jeg vil ha barn med deg". Du må si at du ønsker barn. Få samtalen rundt det emnet. Da får du en reaksjon som at han også ønsker eller ikke. Ta det tidlig. Er kjipt å kaste bort tid og energi. Klokken tikker i hans favør uansett. Han kan få barn når han er "gammel" vi kan det ikke

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Coronas skrev:

Du må si at du ønsker barn. Få samtalen rundt det emnet. Da får du en reaksjon som at han også ønsker eller ikke. Ta tidlig. 

Jeg har sagt at jeg planla barn med eksen. Er vel ikke mye gjettelek igjen derfra til at jeg generelt ønsker barn....

Har uansett ikke så god erfaring med å "ta debatten tidlig". Blei vel akkurat 0 barn med eksen som angivelig ville ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...