Gå til innhold

Barn eller ikke barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Rucula skrev:

Hvis dere er 35 år så har dere fortsatt noe tid.  Jeg trodde vi snakket 39 år her. 

Jeg hadde gitt forholdet 1 år før jeg begynte med barn. 

Jeg er selv 35 år

Han er 35 år. Jeg er eldre...har dårlig tid. 

Anonymkode: 6ce0e...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er 35 år. Jeg er eldre...har dårlig tid. 

Anonymkode: 6ce0e...c0a

Ok, jeg forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den samtalen nå. Ikke la ham bli glad deg, la det gå noen måneder eller år, og fortell ham at nå er det barn, eller så er det over. Jeg fikk det ultimatumet, og det var ikke noen trivelig opplevelse.

Anonymkode: 95f96...b53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kvelertak skrev:

Folk som vil ha barn helt alene med vilje aner ikke hvordan det er å være forelder.

Nei, jeg aner ikke hvordan det er å være forelder, hverken aleine eller med andre. Dessverre.

Jeg har derimot en del venner som har oppdratt barn aleine, både planlagt og uplanlagt. De forteller at det er tøft men givende. I motsetning til flere av dem har jeg familie her i byen, inludert foreldre som blir pensjonister til neste år og som drømmer om å bidra i forhold til barnebarn. 

Anonymkode: 6ce0e...c0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kvelertak skrev:

Folk som vil ha barn helt alene med vilje aner ikke hvordan det er å være forelder.

Det er det ingen som aner, før man sitter i det. Til din opplysning er det mange kvinner som i realiteten fungerer som alenemødre selv om de lever med barnefar. Ofte kan det være mindre stress å oppdra et barn alene, enn sammen med barn nr 2 (dvs pappa´n).

Anonymkode: 71df9...e02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta den samtalen nå. Ikke la ham bli glad deg, la det gå noen måneder eller år, og fortell ham at nå er det barn, eller så er det over. Jeg fikk det ultimatumet, og det var ikke noen trivelig opplevelse.

Anonymkode: 95f96...b53

Han er nok allerede blitt glad i meg. Og jeg i ham.

Har ikke akkurat latt det være hemmelig at jeg ønsker meg barn. Det er vel uansett omtrent det første en mann som dater ei kvinne i 30-årene spør om.... Men jeg har ikke spurt tilbake. Har tenkt at han bare ikke har tenkt på det pga han aldri har hatt et så seriøst forhold. 

Hvis du ikke ønsker barn, tok du det opp selv da?

Anonymkode: 6ce0e...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du må bare spørre rett ut så snart du kan enn å vente. Jeg var vel på date nr 3 når jeg sa rett ut at jeg ikke ønsket barn (jeg var 28 på den tiden), og han tok det greit. 

Anonymkode: e9e44...de1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er det ingen som aner, før man sitter i det. Til din opplysning er det mange kvinner som i realiteten fungerer som alenemødre selv om de lever med barnefar. Ofte kan det være mindre stress å oppdra et barn alene, enn sammen med barn nr 2 (dvs pappa´n).

Anonymkode: 71df9...e02

Så fedrene er også barn, mens mødrene er den voksne?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør han... eller si det bare sånn det er, at du kunne tenke deg barn. Synest sånne ting er helt naturlig å ta opp når en inngår forhold. En snakker jo om andre ting en er opptatt av i livet, en blir kjent osv.

Anonymkode: b8f23...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener du må bare spørre rett ut så snart du kan enn å vente. Jeg var vel på date nr 3 når jeg sa rett ut at jeg ikke ønsket barn (jeg var 28 på den tiden), og han tok det greit. 

Anonymkode: e9e44...de1

Vi er langt forbi date nr 3. Vi møtes i snitt 2 ganger i uka og har vært sammen noen mnd. Jeg har ikke skjult mine barneønsker, jeg svarte ærlig på det flere ganger. Han benytta ikke anledninga til å si at han ikke ønsker barn. 

Anonymkode: 6ce0e...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dere begge i slutten av 30-årene, men ikke i stand til å ha en samtale omkring temaet barn? Og er du i slutten av 30-årene, vil jeg si at det mer enn bare litt haster, hvis planen er å få barn. Her må du bare kvinne deg opp og ta denne samtalen!

Anonymkode: 65cc5...847

Enig i dette. Hadde sagt noe sånt om at det er kjipt å ta denne samtalen allerede, men siden dere allerede er i slutten av 30-årene, er det ikke så mye tid å ta av. 
 

Er selv blitt 38 og har nå lyst på en til, men har ikke greid å bli gravid tross aktiv prøving nå.

Anonymkode: db619...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør han... eller si det bare sånn det er, at du kunne tenke deg barn. Synest sånne ting er helt naturlig å ta opp når en inngår forhold. En snakker jo om andre ting en er opptatt av i livet, en blir kjent osv.

Anonymkode: b8f23...d51

Ja. Det sies at det er lurt.

Jeg hadde en slik åpen, ærlig samtale idet jeg ble kjent med eksen. Han ville barn og vi skulle bare ha utdannelse/jobb/bolig på plass først. Jackpot! Så forlot eksen meg idet vi skulle starte barneprøving. Kanskje menn bare sier det en ønsker å høre. 

Anonymkode: 6ce0e...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Coronas skrev:

Jeg ville sagt det nå og forklart han planene dine. Er ikke vits i å kaste bort tid på useriøse forhold. 

Vi har begynt å snakke litt om nær framtid, f.eks hva vi skal i juleferien.

Er likevel et visst sprang fra det til "vil du ha baby med meg?" 

Anonymkode: 6ce0e...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er i slutten av 30-årene burde dere jo kunne snakke om barn. 6 måneder er jo ikke så kort tid sammen. Det kan ikke akkurat komme som et sjokk på han du dater at du lurer på det her med barn når du nærmer deg at det er for sent. Hvis han ikke er moden nok til å takle det har du jo svaret ditt

Anonymkode: 3507e...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke akkurat komme som et sjokk på han du dater at du lurer på det her med barn når du nærmer deg at det er for sent. Hvis han ikke er moden nok til å takle det har du jo svaret ditt

Anonymkode: 3507e...5d5

Vi har snakka om barn, jeg innrømte at det blei slutt med eksen bla. fordi eksen trakk seg fra barneprosjektet. Hvorpå han kommenterte at eksen min, i motsetning til ham, ikke er av den lojale sorten. Det var ikke akkurat sånn han sa det, men det var innholdet.

Tror ikke det vil sjokkere ham at jeg ønsker barn akkurat! Men jeg har ikke sagt rett ut jeg ønsker barn med ham. Og han har ikke sagt, kutt ut prevensjonen så vi kan få et kjærlighetsbarn etter jul. Jeg tror jeg venter på noe fra ham som vil få meg til å ta steget over til å snakke mer eksplisitt. 

Anonymkode: 6ce0e...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi 35 og 36 og har vært sammen i 3 måneder. Allerede snakket om barn, og blitt enige om at når spiralen min skal byttes til neste år starter vi å prøve.

Du må jo spørre så du vet! Hvis det ikke er rom for å spørre om han vil ha barn er ikke forholdet deres så bra som du tror. 

Anonymkode: 169d0...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg, hadde jeg bare født fra donor her og nå. 

Anonymkode: 48e5d...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, jeg aner ikke hvordan det er å være forelder, hverken aleine eller med andre. Dessverre.

Jeg har derimot en del venner som har oppdratt barn aleine, både planlagt og uplanlagt. De forteller at det er tøft men givende. I motsetning til flere av dem har jeg familie her i byen, inludert foreldre som blir pensjonister til neste år og som drømmer om å bidra i forhold til barnebarn. 

Anonymkode: 6ce0e...c0a

Jeg ville ikke spurt aleneforeldre hvordan det er å være aleneforeldre. Jeg ville spurt barn av aleneforeldre (gjerne nå voksne) hvordan det var å være barn av aleneforeldre. Jeg vokste opp med en alenemor, og det er absolutt ikke noe jeg ville valgt selv. Ikke at hun ikke gjorde en innsats, men barn fortjener bedre.

Anonymkode: 95f96...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...