Gå til innhold

Kjøkkenting (kaffe/tekrus) til nevø på 25. Innafor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har dessverre lite kontakt med nevøen min. Men vet han har flyttet hjemmefra for noen år siden. I mange år har jeg kjøpt klær (T-skjorter ol.), men nå vurderer jeg å gi noen fine te/kaffekrus (2 stk. med asjetter). Er dette helt feil gave til en ung mann? Eller er det greit? Selv om han er hipp&kul og gamer og er på party, har vel også han et kjøkken?  Jeg er bare så innmari lei av å prøve å finne "kule" t-skjorter til ham...

Anonymkode: 93b41...bab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville definitivt droppet kopp og asjett. Gå for skikkelig store kraftige kaffe/te kopper. Sikker vinner hos oss..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke spørre ham hva han ønsker seg? Er dette en ung gutt som nettopp har flyttet ut, ville jeg ikke kjøpt pene tekrus med asjetter. De kommer aldri til å bli brukt (nå tar jeg utgangspunkt i mine nevøer). Da ville jeg heller gitt penger, klær eller vanlige enkle kopper /krus. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Enig her også. Kjøp vanlige kopper eller lignende om du skal kjøpe noe sånt. Han høres ikke ut som typen til å ha krus med asjett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Consita skrev:

Ville definitivt droppet kopp og asjett. Gå for skikkelig store kraftige kaffe/te kopper. Sikker vinner hos oss..

De jeg har funnet er skikkelig store. 

TS

Anonymkode: 93b41...bab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De jeg har funnet er skikkelig store. 

TS

Anonymkode: 93b41...bab

Men hvordan ser de ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen kulturer er det fy-fy, men bortsett fra det blir en god kokkekniv sjelden feil som gave til en som ikke har alt. Det er det viktigste redskapet i et kjøkken. Kjøper du på Jernia (eller en annen butikk/kjede med godt utvalg) og får med byttekort, er dette en trygg gave. Jeg forutsetter naturligvis at fyren ikke er suicidal eller ustabil. Det må være en god kniv, altså, ikke Øyo eller Fiskars eller annet ræl.

Anonymkode: e1e48...98e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TheCatLady skrev:

Men hvordan ser de ut? 

Store, blå krus. Ganske nøytrale, egentlig. 

Uff, kanskje jeg må lete etter "kule" t-skjorter i år også. Jeg er godt voksen, og aner ikke hva som er "kult" i 2019/2020 😞

TS

Anonymkode: 93b41...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Store, blå krus. Ganske nøytrale, egentlig. 

Uff, kanskje jeg må lete etter "kule" t-skjorter i år også. Jeg er godt voksen, og aner ikke hva som er "kult" i 2019/2020 😞

TS

Anonymkode: 93b41...bab

Ok, jeg tenker at kjøkkenting kan være innafor jeg da, men kanskje tenke over litt at det bør være praktisk og anvendelig for en ung mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du enten gi t-skjorte eller krus? Hvorfor kan du ikke spørre han hva han ønsker seg? Eller f.eks. gi gavekort på kino, konsert eller lignende? 

Ellers var en god kniv et ekstremt bra forslag, synes jeg. Søstra mi har bare søplekniver i skuffene sine, så det får hun av meg i år. 

Jeg er selv 30 år, kvinne, og hadde dødd litt innvendig hadde jeg fått krus med asjett. Da hadde jeg håpet på å få med byttelapp. Krus med asjett er noe gamle folk har i skapene, ikke unge mennesker, ihvertfall ikke de jeg kjenner. 

Anonymkode: a6f64...16f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert år får jeg krus med asjett, hvert år får gjenbruksbutikken krus med asjett. 

Det trenger vel ikke være enten t-skjorte eller krus. Hva med gavekort på en butikk som selger spill? De har alltid mye annet gøy også 

Anonymkode: 1cf1f...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva som er galt med å gi krus til en på 25? Det er da en OK gave? 

Anonymkode: b25a5...fdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva som er galt med å gi krus til en på 25? Det er da en OK gave? 

Anonymkode: b25a5...fdf

Med mindre det er et skikkelig kult et fra F.eks redbubble, så er krus noe man kjøper til folk man ikke gidder å ta seg bryet med å gjøre en innsats for. 

Anonymkode: 1cf1f...ef4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Med mindre det er et skikkelig kult et fra F.eks redbubble, så er krus noe man kjøper til folk man ikke gidder å ta seg bryet med å gjøre en innsats for. 

Anonymkode: 1cf1f...ef4

Gjøre en innsats for?  Er det greia med julegaver, at man skal vise at man har gjort en innsats for vedkommende? Jeg syns uansett at det er bra nok med et kult krus. Er ikke det innsats nok liksom. 

Anonymkode: b25a5...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kult hvis man får noe som er verdt å samle på. En ordentlig jerngryte, kniver... 

Anonymkode: f2f54...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Støtter forslag om kjøkkenkniv. Evt en stekepanne, ølglass, salt og pepper på kvern, gavekort på Rema, en aktuell bok (Sapiens, Factfullness...) ... nesten hva som helst enn krus med fat eller t-skjorte. Jeg drikker veldig mye kaffe og te, men asjett gidder jeg ikke å bruke, bare upraktisk. Og å kjøpe klær til en voksen person du ikke kjenner er risikosport. Så rart at du har hengt deg opp i det når det finnes så mye annet å kjøpe. 

Anonymkode: 557ae...d2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjøre en innsats for?  Er det greia med julegaver, at man skal vise at man har gjort en innsats for vedkommende? Jeg syns uansett at det er bra nok med et kult krus. Er ikke det innsats nok liksom. 

Anonymkode: b25a5...fdf

Ja, det er greia med julegaver. At man skal vise at man setter pris på folk. Å raske med seg en kopp uten noen tanke bak er ikke å gi en gave for å vise at man setter pris på noen. Det er å gi en gave fordi man må. 

Anonymkode: 1cf1f...ef4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du enten gi t-skjorte eller krus? Hvorfor kan du ikke spørre han hva han ønsker seg? Eller f.eks. gi gavekort på kino, konsert eller lignende? 

Ellers var en god kniv et ekstremt bra forslag, synes jeg. Søstra mi har bare søplekniver i skuffene sine, så det får hun av meg i år. 

Jeg er selv 30 år, kvinne, og hadde dødd litt innvendig hadde jeg fått krus med asjett. Da hadde jeg håpet på å få med byttelapp. Krus med asjett er noe gamle folk har i skapene, ikke unge mennesker, ihvertfall ikke de jeg kjenner. 

Anonymkode: a6f64...16f

Gamle folk har porselenskopper i skapet, og ikke store krus.

De fleste unge jeg kjenner liker godt krus, gjerne litt store og av tykt gods/keramikk. Tynne kaffekopper av porselen er for eldre mennesker, men det var jo heller ikke det TS hadde tenkt.

Anonymkode: b3602...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...