Gå til innhold

Hvordan takle en i samme bransje som gjør livet mitt til et helvete? Og slemme menn generelt :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg legger denne under karriere, selv om det er mer relatert til hets og relasjoner. Uansett, jeg var nylig en periode og jobbet i Asia, og for ca 1 mnd siden hadde vi et arrangement med flere kunder og leverandører innen min bransje. Det var bl.a mange nordmenn der, og de fleste var hyggelige. Men, av en eller annen grunn var det en som bare bestemte seg for at jeg skulle tas :( Han begynte tidlig på kvelden å si at jeg var stygg, helt ut av det blå. Jeg har aldri møtt han før. Jeg overså han først, men han ble mer og mer ufin utover kvelden. Han kom bl.a bak meg og tok slipset sitt rundt halsen på meg og strammet til. Helt grusom kveld. 

Dette fikk konsekvenser for han, saken ble rapportert til min leder etc, som har tatt det videre med hans leder og han har derfor blitt veldig sint på meg. Sender meg stygge meldinger, sier han skal ta meg osv. Jeg er så redd :( 

Hvordan hadde dere taklet dette? Og hvorfor er det så mange slemme menn? Jeg har fra før angst for menn, er livredd nå. Jeg har snakket med psykolog via helseforsikring, men det gir meg lite at hun bare sier "så synd du opplevde dette". Men hvordan takle sånne psycho slemme menn? Hva er det sånne menn vil når de er så slemme? Og attpåtil mot en i samme bransje. 

Anonymkode: 09e2c...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som han karen har et seriøst problem 😮.  

Hadde jeg vært deg så hadde jeg rapportert videre de meldingene han sender.  Det er jo direkte trusler for noe han har stelt i stand selv! 

Desverre så finnes det noen av disse gutta, men heldigvis så er det ikke i overtall. 

Du får tenke at det er han som har et problem og ikke du..  Han har det neppe så bra med seg selv vil jeg tro! 

Anonymkode: 53eb1...3b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som han karen har et seriøst problem 😮.  

Hadde jeg vært deg så hadde jeg rapportert videre de meldingene han sender.  Det er jo direkte trusler for noe han har stelt i stand selv! 

Desverre så finnes det noen av disse gutta, men heldigvis så er det ikke i overtall. 

Du får tenke at det er han som har et problem og ikke du..  Han har det neppe så bra med seg selv vil jeg tro! 

Anonymkode: 53eb1...3b9

Jeg vet, han kan ikke være god. Det var masse drugs involvert på denne festen og, syns folk blir så skumle når de tar det :( Heldigvis slipper jeg dra på dette arrangementet igjen, men jeg kjenner jeg går med en stor frykt for denne mannen nå. Har anmeldt han fordi han sendte meg mail om at han skulle drepe hunden min bl.a. 

Hva er det som gjør at menn blir sånn? Og hvorfor er norske menn så aggressive? Langt på vei alle, jeg kjenner så mange hyggelige menn i denne bransjen, men de som blir helt gale, hvorfor er de sånn tro? Jeg prøvde å spørre han hva han ville få ut av å si så mye stygt til meg, da bare lo han. Og dette var en samarbeidspartner av oss, han har en høy stilling også utrolig nok. Eller hadde, jeg er litt usikker på hva som skjer videre for han. 

Sliter mye med søvn og angst, helt grusomt. 

Anonymkode: 09e2c...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være mange grunner til at enkelte oppfører seg som skikkelige idioter.  Det kan være alt fra psykiske problemer til å ha et behov for å trakke på andre.  

Hvis han her sitter i en høy stilling, så håper jeg for gudskyld at dette ikke er noe bedriften ønsker å være seg bekjent av. 

Er vel ikke sånn man skaper gode samarbeidsrelasjoner på ihvertfall. 

Kanskje han er høy på seg selv pga stillingen.. De er det nok av 🙄

Har du avvist han tidligere?  Eller bare startet han med å være kjip? 

Uansett jeg heier på deg, for dette skal man ikke finne seg i uansett hvilke rolle eller relasjoner man har!

Håper du får en fort avklaring på han så du kan gå videre..  Sånne mennesker er bare ødeleggende! 

Anonymkode: 53eb1...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager? Fyren må ha store problemer? Jeg jobber nesten utelukkende med menn (byggebransjen), og har egentlig opplevd alle som hyggelige. Litt innpåslitne av og til, men alle har tatt nei for nei. Nå har jeg unngått de festene jeg vet det blir mye alkohol, da, evt. gått tidlig hjem. 

Anonymkode: a5803...92b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har meldt fra til ledelsen. Fortsett å ta vare på alle meldinger du får fra denne mannen. Får du de på mail kan du sende et kort svar med kopi til sjefen din og sjefen hans. Gjerne til foreninga også. Sånn er det ikke lov å holde på. I svaret kan du inkludere paragrafer i Arbeidsmiljøloven om trakassering og mobbing. 

 

Anonymkode: 5e272...3c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Dette hørtes ut som trakassering og direkte trusler. Jeg håper du er trygg og at jobben din fortsatt tar dette på alvor TS. Du nevnte du hadde anmeldt så jeg håper myndighetene også tar dette på alvor.

Anonymkode: 0fac0...70a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...