Gå til innhold

Heving av bilkjøp. Fått tilbud om lånebil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bedt om heving av kjøpet da jeg har kjøpt en elbil med vesentlig mangel. Det er en elbil med 72% batterikapasitet. Firmaet har tilbudt meg nytt batteri (koster ca 100.000) eller en annen bruktbil. Jeg ønsker heving av kjøpet da jeg ikke lenger har tillit til firmaet. Firmaet har gitt meg tilbud om gratis lånebil fram til saken er løst. Kan det påvirke min sak negativt hvis jeg takker ja til lånebil? 

Anonymkode: 2151a...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forhandleren har etter forbrukerkjøpsloven plikt til å tilby et låneprodukt og har ingenting å si for utfallet av saken. 

Nå er det slikt at en forhandler har rett til å reparere en vare med mangel og heving blir kun et faktisk alternativ om forhandleren ikke klarer å avhjelpe mangelen. Det er ikke slik at du kan kreve heving bare fordi du ikke har tillit til dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, dyptvann skrev:

Forhandleren har etter forbrukerkjøpsloven plikt til å tilby et låneprodukt og har ingenting å si for utfallet av saken. 

Nå er det slikt at en forhandler har rett til å reparere en vare med mangel og heving blir kun et faktisk alternativ om forhandleren ikke klarer å avhjelpe mangelen. Det er ikke slik at du kan kreve heving bare fordi du ikke har tillit til dem. 

Takk for svar! Angående heving, gjelder dette også når jeg kan bevise at de bevist har holdt tilbake informasjon om vesentlig feil? Må de alikevell få muligheten til å utbedre feilen? 

Anonymkode: 2151a...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...