Gå til innhold

Vurderer å investere i extensions (hår og vipper) + microblading


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og lurer på om noen har erfaringer. Nærmer meg 40 og innser at jeg har behov for litt hjelp til å føle meg fresh.
 

Har langt, lyst hår med tynne hårstrå. Ønsker extensions kun for fylde. Vil festene kunne synes? 
 

Jeg har ikke mange og fyldige vipper. Vil jeg likevel kunne få det ved extensions? Får man extensions som ser naturlige ut? 
 

Hvordan blir microblading på bryn seende ut etter hvert? Blir man nødt til å bare fylle på og fylle på resten av livet omtrent for at det ikke skal bli helt grusomt? 
 

Tar gjerne tips og råd fra dere som har peiling, også på ting jeg ikke har spurt om :) 

Anonymkode: 41e75...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du får ikke extentions som ser naturlige ut. må gjerne tro det men nei

Anonymkode: 22b5f...8aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har dessverre en tendens til å se veldig unaturlig ut når man tilfører sånt. Til og med eldre. Hvorfor ikke heller gjøre det beste ut av det du har?

En god hårklipp kan utrette mirakler. Jeg har hår som ser kjempetynt ut når det er langt. Langt hår har en lei tendens til å "dra deg ned" når du har nådd en viss alder, spesielt hvis det er tynt og henger rett ned rundt ansiktet. Nå har jeg kort hår, og det set tykt og frisk ut, og dermed ser jeg også freshere og yngre ut.

Sikker på at du ikke har sett for mange fake vipper? Det er så mye fake ute og går at det nesten har blitt normalen... Det er faktisk ikke naturlig å ha tre cm lange koster på øyelokket. En mascara med fibre som gir litt ekstra fylde og lengde er mer enn bra nok!

Når det kommer til microblading hadde jeg styrt unna. Dette frarådes av flere grunner, blant annet for dårlig opplæring av de som utfører det. Jeg har ganske lyse bryn fra naturens side, men farger dem månedlig. Også fyller jeg inn med Anastasia Beverly Hills dipbrow. Beste brynsminke jeg har vært borti!

Anonymkode: f9bfb...e3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man har dessverre en tendens til å se veldig unaturlig ut når man tilfører sånt. Til og med eldre. Hvorfor ikke heller gjøre det beste ut av det du har?

En god hårklipp kan utrette mirakler. Jeg har hår som ser kjempetynt ut når det er langt. Langt hår har en lei tendens til å "dra deg ned" når du har nådd en viss alder, spesielt hvis det er tynt og henger rett ned rundt ansiktet. Nå har jeg kort hår, og det set tykt og frisk ut, og dermed ser jeg også freshere og yngre ut.

Sikker på at du ikke har sett for mange fake vipper? Det er så mye fake ute og går at det nesten har blitt normalen... Det er faktisk ikke naturlig å ha tre cm lange koster på øyelokket. En mascara med fibre som gir litt ekstra fylde og lengde er mer enn bra nok!

Når det kommer til microblading hadde jeg styrt unna. Dette frarådes av flere grunner, blant annet for dårlig opplæring av de som utfører det. Jeg har ganske lyse bryn fra naturens side, men farger dem månedlig. Også fyller jeg inn med Anastasia Beverly Hills dipbrow. Beste brynsminke jeg har vært borti!

Anonymkode: f9bfb...e3e

Du har nok et poeng i at jeg kunne prøvd mer på å gjøre det beste ut av det jeg har. Synes bare det krever mye tid. 
 

Farger også bryn, men må sitte en time med fargen for at den skal ta, og må gjøre det annenhver uke. Likevel må jeg fylle i med sminke, da synes jeg det blir mye styr. Ikke blir det like pent bestandig, heller. 

Når det gjelder vipper, så kunne jeg tenkt meg noe a la hun som hadde et innlegg lenger ned på siden her. Ikke lange, men mørkere og tettere enn mine egne. Mine er hvite, og farging funker ikke. 

Hår - ja, jeg kunne kanskje ha klippet meg. Under ørene eller nedpå halsen. Vil helst ikke ha kort-kort hår. Men så er jeg veldig flat i bakhodet, så det hadde også vært kjekt å fått fikset opp i ved hjelp av ekstra fylde. Men det ville være typisk meg å bruke en formue på det, og så synes festene etterpå. Grøss. 

Anonymkode: 41e75...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest litt her, tror jeg at jeg slår fra meg extensions. Både på vipper og i bakhodet. Jeg orker ikke å sove på rygg for noen vippers skyld, og festene i håret vil visst synes når jeg har hestehale. Også er det litt greit at mannen min kan la fingrene gli gjennom håret uten å bli sittende fast. 
 

Men, de bryna, de kunne jeg fortsatt tenkt meg å få fikset mer permanent. 

Ts 

Anonymkode: 41e75...dc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok et poeng i at jeg kunne prøvd mer på å gjøre det beste ut av det jeg har. Synes bare det krever mye tid. 
 

Farger også bryn, men må sitte en time med fargen for at den skal ta, og må gjøre det annenhver uke. Likevel må jeg fylle i med sminke, da synes jeg det blir mye styr. Ikke blir det like pent bestandig, heller. 

Når det gjelder vipper, så kunne jeg tenkt meg noe a la hun som hadde et innlegg lenger ned på siden her. Ikke lange, men mørkere og tettere enn mine egne. Mine er hvite, og farging funker ikke. 

Hår - ja, jeg kunne kanskje ha klippet meg. Under ørene eller nedpå halsen. Vil helst ikke ha kort-kort hår. Men så er jeg veldig flat i bakhodet, så det hadde også vært kjekt å fått fikset opp i ved hjelp av ekstra fylde. Men det ville være typisk meg å bruke en formue på det, og så synes festene etterpå. Grøss. 

Anonymkode: 41e75...dc6

Hvilke merke bruker du til farging av bryn og vipper? Jeg har prøvd flere, og synes det er nokså stor varisjon i kvaliteten. Farging skal jo funke. :)

Jeg forstår hva du mener mtp å sminke bryn. Jeg gjør det alltid når jeg sminker meg, og jeg synes det er et jævla pes, for å være ærlig. Men mindre pes etter at jeg fant Anastasia sin, helt klart. Mange synes også at brynpudder er enklest å bruke. Når man er lys fra naturens side er det ofte også veldig pent, om man ikke bruker for mørk farge. Men kvalitet er alfa og omega, altså, både når det gjelder selve produktet og påføringspensel. Jeg har faktisk vurdert microblading selv, men jeg tør ikke. Jeg er livredd for risikoen for en mislykket behandling midt i ansiktet. Uff, det hadde vært så krise!

Flatt bakhode er mellomnavnet mitt, og da jeg hadde langt hår syntes det veldig godt, om jeg ikke hadde hestehale som jeg plasserte så  strategisk som mulig for å skjule det. Akkurat det er ikke noe problem lenger nå som jeg har kort hår, faktisk. Jeg ga klar beskjed til frisøren min om at jeg var nødt til å ha en god klipp som kunne kamuflere det, og det fikk jeg. Forhør deg litt? :)

 

 

Anonymkode: f9bfb...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest litt her, tror jeg at jeg slår fra meg extensions. Både på vipper og i bakhodet. Jeg orker ikke å sove på rygg for noen vippers skyld, og festene i håret vil visst synes når jeg har hestehale. Også er det litt greit at mannen min kan la fingrene gli gjennom håret uten å bli sittende fast. 
 

Men, de bryna, de kunne jeg fortsatt tenkt meg å få fikset mer permanent. 

Ts 

Anonymkode: 41e75...dc6

Jeg har hatt vipper i 5 år, og sover på siden/magen. Null problem. Om du velger lengde 12 eller 11 mm på det lengste blir det fint og naturlig. Også kan du velge klassisk fremfor volum...ikke hør på alle som snakker dritt om vipper her på forumet. Bare prøv, om du ikke liker det er det jo bare å la være å fylle på. Etter 5 år med vipper har jeg nå en pause, og etter 2-3 uker var vippene mine tilbake til normalen. 
 

om du finner noen som er veldig flinke på microblading skal dette være null problem. Jeg tok det for 3 år siden, har ikke fylt på etterpå og de har bare blitt blekere på en naturlig måte. Nå er det så godt som borte. Null stress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok microblading for et år siden, og det ble ikke fint! Det så veldig unaturlig ut, både hårene, formen, og brynene ble så skarpe og presise liksom. Bryn er jo ikke det naturlig. 

Heldigvis (!!) tok behandleren veldig lite, og jeg dro ikke tilbake for refill, så det er nesten helt borte. Et par «hår» som jeg må dekke over med concealer. Håper det forsvinner helt med tiden. 

Ville tenkt meg godt om:-) 

Anonymkode: 7f956...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hair extentions nå, og har også hatt det tidligere. Festene synes ikke om man bruker bra extentions, og enn går til frisør som vet hva hun/han gjør. Jeg har også tynt hår, og på jeg bruker tape extentions. Kan både ha håret i hestehale, fletter og div annet uten at det synes. 

Eneste som er med hair extentions er at du må pleie det riktig. Du må sove med feks håret i en flette. Da unngår du at det floker seg mye. Vask håret annen hver eller tredje dag med en fuktighetsgivende shampoo og balsam gjerne beregnet for extentions. I tillegg må du kure og olje det med jevne mellomrom. Ellers blir det tørt. En annen ting er å gre håret med natur børste. Begynn nederst, og gre oppover ettervært. Gre aldri håret vått! Hvis du skal bruke varmeprodukter i håret som feks føner, rettetang eller krølltang er det viktig at du sprayer på varmbeskyttende spray først. 

De beste hair extentions på markedet nå er Greath lengts eller Hairtalk. Men det å sette på håret og kjøpe håret hos frisør koster i alle fall 6000..ofte mer. Spørs hvor mye hår du trenger og lengden. I tillegg må du gjerne ha frisør produkter for å vedlikeholde håret som nevnt tidligere. Hver 6 uke ca må du også tilbake til frisøren for å heise opp håret, så du kan beregne 2000 til 3000 kr bare på det. Hair extentions er altså dyrt.

Du får jo tak i billigere extentions enn det, men jo billigere pris gjerne dårligere kvalitet.

Når alt dette er sagt, så ser det naturlig ut og passe fyldig ut. Jeg føler meg pen med extentions. Uten føler jeg meg grå.

Jeg synes du absolutt skal prøve det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...