Gå til innhold

Kan jeg bli gravid selv om jeg bruker p-piller???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

jeg er 20 år gammel, og er fortsatt jomfru. Det er et valg jeg har tatt selv fordi jeg ville vente til å finne den rette gutten som jeg er komfortabel med. Han jeg er sammen med nå vil jeg miste jomfrudommen min til, men jeg vil starte på p-piller først. Greia er at jeg er UTROLIG redd for å bli gravid! jeg leste at 1 av 100 jenter kan bli gravide selv om de går på p-piller, og jeg tenker hele tiden på hva om jeg kommer til å være en av de??? dette gjør at jeg blir nesten litt redd for å ha sex..selv om jeg har lyst til det, bare fordi jeg er såå redd for å bli gravid! er det sånn at man kan bli gravid selv om man går på p-piller og husker alle pillene og tar dem til riktig tid? trenger virkelig hjelp :( Hvordan kan jeg forsikre meg om at jeg IKKE blir gravid? har dere noen tips? 

Anonymkode: a355a...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes alltids en liten risiko for å bli gravid selv om man bruker p-piller, men man minsker denne risikoen betydelig når man tar pillene helt riktig. En skal også være obs på oppkast og diaré, da kan også virkningen av p-pillen bli dårligere. 

Hvis dere kombinerer p-piller med kondom, vil risikoen være så godt som ikke-eksisterende, samtidig som kondom også beskytter dere mot seksuelt overførbare sykdommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på p-piller siden før jeg begynte å være seksuell aktiv, begynte vel i 14 års alderen for å kontrollere mensen bedre, hadde sex første gang når jeg var 16, gått på p-piller hele veien, ble gravid nå i høst på p-piller i en alder av 22. Sjansen er jo liten, men jeg vet også at jeg har spydd så det kan være årsaken. Satt pstav nå, vil anbefale deg det, men da burde du prøve p-piller først for å se om du fungerer greit på hormonene der 😁

Anonymkode: a5f85...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...