Gå til innhold

Hvilken invirkning har smerte på synlighet og størresle av blodårer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Ringte for å bestille legetime og legesekretæren sa at det var normalt at ved smerter får man større blodårer (det smerter og unormale blodårer som ble fortalt om som hovedgrunn til time), men finner ingen informasjon som sier noe om at smerter kan gi større blodårer, eller hvorfor og hvordan det påvirker?

Blodårene er veldig synlige i farge og størrelse, og er utposede. Ser også nye/flere blodårer aldri har vert mulig å se tidligere som går fra de andre (som alltid har vert der bare mindre synlige og i normal størrelse), i tillegg til smerte og fargeforandring i hud. Er det virkelig normalt å oppleve dette?

Blir jo usikker når man ikke finner noe informasjon som kan begrunne det sekretæren sier, som attpåtil ikke virker interessert i spørre mer om de symptomene man never og heller velger å sette de i sammenheng og konkludere med at det er normalt? Selvfølgelig forståelig om det er normalt, men da burde det jo være mulig finne noe mer om det eller andre kilder som sier det samme?

Anonymkode: 1ded5...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sekretæren har sannsynligvis videregående utdannelse og har ikke kompetanse til å uttale seg om det. I tillegg tar man ikke slike vurderinger over telefon uten å ha sett deg. Jeg ville ha tatt dette med en klype salt. 

Når det er sagt har jeg aldri hørt om noen som har oppsøkt lege grunnet "unormale blodårer". 

Anonymkode: 912db...513

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 15.00, AnonymBruker skrev:

Har dette bare dukket opp av seg selv?

Anonymkode: d0487...8d7

Ja. Har til vanlig lite synlige blodårer som ligger under huden. Ser dem jo til vanlig, men aldri så tydelig, store og forhøyet (utposet) over huden. 

Anonymkode: 1ded5...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 15.43, AnonymBruker skrev:

Sekretæren har sannsynligvis videregående utdannelse og har ikke kompetanse til å uttale seg om det. I tillegg tar man ikke slike vurderinger over telefon uten å ha sett deg. Jeg ville ha tatt dette med en klype salt. 

 Når det er sagt har jeg aldri hørt om noen som har oppsøkt lege grunnet "unormale blodårer". 

Anonymkode: 912db...513

Du har et godt poeng. Kan være sekretær synes det var en merkelig ting å bestille time for, at jeg overdrev voldsomt og at jeg kanskje bare innbilte meg at de var unormale, eller at de var litt større enn normalt. Men det var virkelig stor forskjell. Var nesten så jeg lurte på om det var mulig de kunne bli større uten å sprekke. 

Anonymkode: 1ded5...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har er kanskje åreknuter? Det er ikke pent, men det er ufarlig.

Når man har veldig vondt, får man forhøyet blodtrykk, noe som i sin tur kan gjøre blodårer mer synlige. Dette gjelder blodårer som ligger nær huden og har en viss størrelse, som i tinningene.

Anonymkode: 5687b...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du har er kanskje åreknuter? Det er ikke pent, men det er ufarlig.

Når man har veldig vondt, får man forhøyet blodtrykk, noe som i sin tur kan gjøre blodårer mer synlige. Dette gjelder blodårer som ligger nær huden og har en viss størrelse, som i tinningene.

Anonymkode: 5687b...71b

Åreknuter i hånden som oppstår plutselig og så forsvinner av seg selv?

Er snakk om blodårene i hånden (og håndledd). 

Anonymkode: 1ded5...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...