Gå til innhold

Nervøs for barseltreff


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på barseltreff neste uke og gruer meg veldig da jeg ikke er så sosial og baby er kun 2 uker,så er ikke så kjent med hun ennå.. Hvor lenge varer et barseltreff,i mange timer? Hva skjer på første møte? 

Har fått med meg at vi ikke får ha med vogner inn,er det normalt? Må jeg sitte å holde henne hele tiden da? 

Takk for svar,fra nervøs førstegangsmor 😊

Anonymkode: 18f5d...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var tidlig for barseltreff. Er det helsestasjonen dere skal treffes første gang? Første treff varer normalt sett ikke så lenge, men alt varierer. 

Anonymkode: 62439...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,er på helsestasjon .. når ca alder pleier det å være da? 

Anonymkode: 18f5d...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal på barseltreff neste uke og gruer meg veldig da jeg ikke er så sosial og baby er kun 2 uker,så er ikke så kjent med hun ennå.. Hvor lenge varer et barseltreff,i mange timer? Hva skjer på første møte? 

Har fått med meg at vi ikke får ha med vogner inn,er det normalt? Må jeg sitte å holde henne hele tiden da? 

Takk for svar,fra nervøs førstegangsmor 😊

Anonymkode: 18f5d...b2b

Det er vanlig at man ikke får ta med inn vogn, det er blant annet fordi større babyer og barn krabber på gulvet, vogner er skitne og tar mye plass. Du kan ta med bag-delen inn og la understellet stå på vognparkeringen😊 ellers er nok alle litt smånervøse der hvis det er første barnet. 

Anonymkode: 61c5e...575

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja,er på helsestasjon .. når ca alder pleier det å være da? 

Anonymkode: 18f5d...b2b

Første treff pleier å være ved 4-5 uker 😊 men hvis du bor på et mindre sted er det ikke alltid det klaffer helt med at andre har født omtrent samtidig som deg. 

Anonymkode: 61c5e...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å være ved 4 uker med mine tre. Men det er vel sånn at babyene er født rundt samme tid men noen er yngre enn andre. 

Det har pleid å ta et par timer. 

Anonymkode: 58573...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde første treff da babyene var ca 4 uker. De fleste sov gjennom hele tiden, varte vel 1 times tid. Hvis noen måtte amme eller skifte bleie gjorde de det. Er nok ikke å grue seg til, alle er nok like usikre:). 

Anonymkode: e4bc2...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) 

er det normalt å ta med bag delen eller la den stå? 

Anonymkode: 18f5d...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke å gå om du ikke vil? Jeg var aldri på noe barseltreff.

Anonymkode: b138e...4e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) 

er det normalt å ta med bag delen eller la den stå? 

Anonymkode: 18f5d...b2b

Se det an når du kommer. Sover baby tar du bagen med inn. Er hun våken kan du la bagen stå. Hos oss satt vi på gulvet med babyene foran oss på matter. Blir hun trøtt kan du hente bagen. Det går nok veldig font og du er ikke alene om å være usikker 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke første barselgruppe på helsestasjonen før babyene var seks uker gamle. Alle babyene var født samme uke.

På første møte var det med to jordmødre. Vi snakket om fødselen (gikk rundt i ring), D-vitaminer/tran, amming/flaskemating og sikkert mange andre temaer jeg har glemt nå.

På vår helsestasjon får ingen ta med vognene inn (det er ikke plass og det blir skittent), og jeg har aldri sett noen ta med bagdelen inn, heller. Noen har babyen i bilstol, men de aller fleste bærer babyen eller har babyen i bæresjal/bæresele.

Inne på rommet der vi har treffene kan man amme, gi flaske og skifte bleie. Det er vask osv. der.

Lykke til, det går nok helt fint!

Anonymkode: f8714...956

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med bagdelen om du ønsker det. Jeg har hatt med og ikke hatt med på treff :)

Anonymkode: 70a13...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tidlig,synes jeg, men går nok fint. Min helsestasjon arrangerer ikke barseltreff 🙁 Veldig skuffa, da jeg hadde håpet å treffe andre i lik livssituasjon.

Anonymkode: d5317...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...