Gå til innhold

Hjelp, smerter l albuen! Hva kan jeg trene og ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Smerten sitter på utsiden av albueleddet. Mistenker tennisalbue som følge av mye tid foran laptop-en (eksamenstid...). Det kan kanskje også ha noe å gjøre med trening. Har trappet opp styrketrening for overkropp det siste halvåret.

Jeg har prøvd å lese litt om det og skal komme meg til fysioterapeut. I mellomtiden lurer jeg på hva jeg kan og bør trene som ikke forverrer tilstanden - eller kanskje til og med hjelper.

Vanlige øvelser jeg tar er f.eks benkpress, skulderpress, nedtrekk, pushups, face-pull... Kan disse forverre albuesmerter tro?🧐

Finnes det noen gode øvelser som hjelper mot mulig tennisalbue eller lignende senebetennelse?

Anonymkode: dad56...cac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg ekspert på trening, men jeg ville nok ikke brukt den armen i det hele tatt under trening frem til smerten forsvant.

Anonymkode: f927f...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tennisalbue. Mange måneder med fysioterapi og trening. Få profesjonelle råd av trener eller fysioterapeut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en (neopren) albubeskytter når du belaster albuen. Tren som vanlig, men prøv å unngå brå og kraftig belastning på albuen. Tennisalbue kjenner du igjen på at det er ømt i senefestet inntil albuleddet når du presser med en finger. Det greieste er å lære seg å leve med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...