Gå til innhold

Sykt barn vs bhg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er enorm forskjell på et barn som har hatt 38,1 en halv dag og vært hjemme pga det, og er feberfri samme kveld og fin form - og en unge som har hatt over 39 i fem dager. Kroppen blir rimelig påvirket av det sistnevnte, selv om noen unger leker med 40 i feber!

Har man vært syk i dagevis med høy feber er selvfølgelig en feberfri dag på sin plass. Har man ørlite feber noen timer og så er formen helt som normal er det ikke fullt så farlig tenker jeg...

Her synes jeg imidlertid TS sin vurdering var helt feil.... Håper virkelig barnet ikke rakk å smitte fem andre i barnehagen i dag, sånn at fem andre foreldrepar må bruke 25 sykt barn-dager tilsammen (hvis sykdommen varer like lenge som hos barnet til TS).... Satt på spissen, men regner med regnestykket er forståelig....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Leverte barnet i bhgen i dag. Barnet var i god form i morges og hadde ikke feber. 

Har ikke spurt de ansatte om å gi barnet Paracet.

Hentet henne tidligere kl.14.30. Hun har feber nå 38.5°. Det ble Paracet og mest ro og søvn, men hun har en helt annen energinivå enn det som er vanlig. Altså hun vil leke med meg og lekene sine selv om hun har feber. Sånn var det hele uken. Hun hadde 39.9° for 2 dager siden og nektet å sitte i ro, ville bare leeeeeeeeke hele tiden og sa at hun ikke var syk. Jeg er helt målløs altså. Prøver å imøtekomme hennes ønsker for å unngå konflikter. Det blir legetime i morgen tidlig og skal holde henne hjemmet så lenge jeg kan. 

Anonymkode: 86c30...baa

Du kan ikke så mye om barn du, kan du vel??

Du burde seriøst lese deg opp litt. Innlegget ditt skriker ignoranse og også litt arroganse.

Din datter har kanskje smittet ansatte, eller andre barn som igjen smitter sine barn. Men det driter vel du i... for du har den viktigste jobben i verden. Ikke bry deg om kirurgpappaen blir fir syk til å operere en kreftpasient. Ikke din sak, er det vel?

Faen så provoserende hvor ego folk er i dag. Det er meg meg meg meg meg.

Anonymkode: 0e928...270

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke så mye om barn du, kan du vel??

Du burde seriøst lese deg opp litt. Innlegget ditt skriker ignoranse og også litt arroganse.

Din datter har kanskje smittet ansatte, eller andre barn som igjen smitter sine barn. Men det driter vel du i... for du har den viktigste jobben i verden. Ikke bry deg om kirurgpappaen blir fir syk til å operere en kreftpasient. Ikke din sak, er det vel?

Faen så provoserende hvor ego folk er i dag. Det er meg meg meg meg meg.

Anonymkode: 0e928...270

Barn som igjen smitter sine *foreldre.

Anonymkode: 0e928...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gir du febernedsettende? Er feberen svært høy, type over 40? Er barnet tydelig plaget av feberen?

Du skal ikke gi febernedsettende med mindre feberen er svært høy eller plagsom. Feber er immunforsvaret sin måte å jobbe mot sykdommen. Du risikerer at ungen din er syk lenger enn nødvendig når du gir febernedsettende med så lav temp som du beskriver. 

 

https://forskning.no/medisin-virus-bakterier/feber-aktiverer-kroppens-forsvar/1022275

Endret av altflyter
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg folk får roe nepa litt. Unger har feber og er sjuk HELE tida. Ikke alle har noen å spørre om hjelp, eller en jobb hvor man kan ta uendelig mange sykedager. Er jo bra mor her ønsker å passe jobben sin, så man har inntekt. Synes hun gjorde et greit kompromiss jeg - ungen var feberfri og i grei AT når hun leverte, barnehagen hadde ringt dersom ungen var slapp og ikke i form. Så gav hun ungen kort dag, og tar med til legen neste dag. Sånn er livet innimellom. 

Anonymkode: 5186c...1a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her synes jeg folk får roe nepa litt. Unger har feber og er sjuk HELE tida. Ikke alle har noen å spørre om hjelp, eller en jobb hvor man kan ta uendelig mange sykedager. Er jo bra mor her ønsker å passe jobben sin, så man har inntekt. Synes hun gjorde et greit kompromiss jeg - ungen var feberfri og i grei AT når hun leverte, barnehagen hadde ringt dersom ungen var slapp og ikke i form. Så gav hun ungen kort dag, og tar med til legen neste dag. Sånn er livet innimellom. 

Anonymkode: 5186c...1a1

Ja, unger er stadige syke, men det er da likefullt foreldrenes ansvar og ikke barnehagen og alle de andre barna der som risikerer smitte. Hva jobb og manglende barnepass har med dette å gjøre vet ikke jeg. Ungen er jo åpenbart ikke frisk når feberen kommer tilbake og tilbake. 

Anonymkode: 7fb4f...81a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her synes jeg folk får roe nepa litt. Unger har feber og er sjuk HELE tida. Ikke alle har noen å spørre om hjelp, eller en jobb hvor man kan ta uendelig mange sykedager. Er jo bra mor her ønsker å passe jobben sin, så man har inntekt. Synes hun gjorde et greit kompromiss jeg - ungen var feberfri og i grei AT når hun leverte, barnehagen hadde ringt dersom ungen var slapp og ikke i form. Så gav hun ungen kort dag, og tar med til legen neste dag. Sånn er livet innimellom. 

Anonymkode: 5186c...1a1

Du skjønner ikke at det å sende barn med feber i barnehagen har ringvirkninger?

Barnet kan smitte ansatte. Det settes sjeldent inn vikarer ved korttidsfravær = de andre barna får mindre oppfølging.

Barnet kan smitte andre barn = foreldre som er ansvarsfulle holder sine barn hjemme og må bruke av sine syktbarndager. Er det virkelig rettferdig?

Barnet ditt kan smitte barna i barnehagen som igjen smitter sine foreldre slik at de må være hjemme fra jobb.

Ikke minst, nettopp fordi barnet kan smitte andre og det gir ringvirkninger, så koster det flesk for staten i form av sykelønn og syktbarndager.

Pga høye sykelønnsutbetalinger er det nå snakk om å kutte i sykelønnen...

Folk må seriøst se lenger enn sin egen nesetipp.

Anonymkode: 0e928...270

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her synes jeg folk får roe nepa litt. Unger har feber og er sjuk HELE tida. Ikke alle har noen å spørre om hjelp, eller en jobb hvor man kan ta uendelig mange sykedager. Er jo bra mor her ønsker å passe jobben sin, så man har inntekt. Synes hun gjorde et greit kompromiss jeg - ungen var feberfri og i grei AT når hun leverte, barnehagen hadde ringt dersom ungen var slapp og ikke i form. Så gav hun ungen kort dag, og tar med til legen neste dag. Sånn er livet innimellom. 

Anonymkode: 5186c...1a1

Tusen takk! Du er et forståelsesfull menneske! Jeg er dessverre en av de som har lavest sosial status i dette landet og som på liv og død må unngå å havne i sosial hjelp fra nav eller uføretrygd. Jeg gjør som jeg kan for å beholde den lille jobben jeg har og være mest mulig attraktiv for arbeidsgiveren min. Disse folkene anner ikke hvordan er andres liv. Familien min bor langt i Nord-Norge. Som sagt har ikke lyst til å bli en naver fordi jeg ikke klarer å finne meg en jobb. Jo jeg klarer å stå i jobben nettopp fordi jeg gjør kloke vurderinger for så å ta gode avgjørelser. Innimellom tar jeg sånne vanskelige valg som gjør at på sikt fremtiden vår kommer til å bli lysere. 

Anonymkode: 86c30...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber

Barns normale temperatur kan variere. Mer enn 38° C målt i endetarmen anses å være forhøyet temperatur. Barn med feber bør først og fremst av hensyn til seg selv holdes hjemme til barnet er feberfri. I noen sammenhenger kan det være ønskelig av smittevernhensyn.

 

https://www.fhi.no/sv/barnehage/nar-ma-barnet-vare-hjemme-fra-barne/

Anonymkode: f1410...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

men hun har en helt annen energinivå enn det som er vanlig. Altså hun vil leke med meg og lekene sine selv om hun har feber. Sånn var det hele uken. Hun hadde 39.9° for 2 dager siden og nektet å sitte i ro, ville bare leeeeeeeeke hele tiden og sa at hun ikke var syk.

Jeg vil bare være tydelig om at vi har hatt barn i barnehagen som har hatt et helt vanlig energi-nivå som som når de er frisk, lekt som vanlig, vært og høyt og lavt -- og deretter spydd som bare juling. Altså barnet fikk omgangssyke, og virket helt som vanlig frem til barnet spydde. Så har barnet vært i god form og rast rundt igjen, og spydd. Det samme med feber.

Altså - ikke alle barn blir dårlig i formen selv om de faktisk er syke. Men de trenger like fullt ro og det å få være med foreldrene sine som kan gi barnet den omsorgen barnet trenger når de er syke. Uavhengig av formen.

Anonymkode: f1410...fbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke så mye om barn du, kan du vel??

Du burde seriøst lese deg opp litt. Innlegget ditt skriker ignoranse og også litt arroganse.

Din datter har kanskje smittet ansatte, eller andre barn som igjen smitter sine barn. Men det driter vel du i... for du har den viktigste jobben i verden. Ikke bry deg om kirurgpappaen blir fir syk til å operere en kreftpasient. Ikke din sak, er det vel?

Faen så provoserende hvor ego folk er i dag. Det er meg meg meg meg meg.

Anonymkode: 0e928...270

Like provoserende og egoistiske som enkelte foreldre her på kg som gleder seg til å bli kvitt barna når de er myndige.

Anonymkode: e39ec...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Leverte barnet i bhgen i dag. Barnet var i god form i morges og hadde ikke feber. 

Har ikke spurt de ansatte om å gi barnet Paracet.

Hentet henne tidligere kl.14.30. Hun har feber nå 38.5°. Det ble Paracet og mest ro og søvn, men hun har en helt annen energinivå enn det som er vanlig. Altså hun vil leke med meg og lekene sine selv om hun har feber. Sånn var det hele uken. Hun hadde 39.9° for 2 dager siden og nektet å sitte i ro, ville bare leeeeeeeeke hele tiden og sa at hun ikke var syk. Jeg er helt målløs altså. Prøver å imøtekomme hennes ønsker for å unngå konflikter. Det blir legetime i morgen tidlig og skal holde henne hjemmet så lenge jeg kan. 

Anonymkode: 86c30...baa

Har ikke ord altså. Tror ikke jeg skal skriver her hva jeg tenker som deg...

Anonymkode: bbb16...1f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anim92 skrev:

Eh, jo, barnehage er definisjonen på barnepass faktisk, og uten ville det umulig å ha så mange arbeidstakere som trengs. At det er blitt fokus pedagogikk er KJEMPEBRA, men barn blir ikke sendt i bhg for å få pedagogisk påvirkning i utgangspunktet.  

Nei.

Anonymkode: bbb16...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Du er et forståelsesfull menneske! Jeg er dessverre en av de som har lavest sosial status i dette landet og som på liv og død må unngå å havne i sosial hjelp fra nav eller uføretrygd. Jeg gjør som jeg kan for å beholde den lille jobben jeg har og være mest mulig attraktiv for arbeidsgiveren min. Disse folkene anner ikke hvordan er andres liv. Familien min bor langt i Nord-Norge. Som sagt har ikke lyst til å bli en naver fordi jeg ikke klarer å finne meg en jobb. Jo jeg klarer å stå i jobben nettopp fordi jeg gjør kloke vurderinger for så å ta gode avgjørelser. Innimellom tar jeg sånne vanskelige valg som gjør at på sikt fremtiden vår kommer til å bli lysere. 

Anonymkode: 86c30...baa

Joda.. men å kanskje tenkte litt på de 5 andre familiene du potensielt smittet?! Der er det kanskje fem andre foreldre som også har behov for å gi sin arbeidsgiver et godt inntrykk. Som desperat prøver å holde på jobben sin...Tror du de synes det er kult med de 5 sykedagene du synes det var så klokt å gi dem? 
Altså, du sier selv at barnet må til lege i morgen - dette barnet er altså IKKE friskt. Dette var en serdeles dårlig og egoistisk beslutning!

For ikke å snakke om ditt eget barns behov...!! Du burde skamme deg!
 

PS: Mulig jeg misforstår, men skjønte du virkelig ikke at disse 3 «feber anfallene» kun er at paracetens virkning har gitt seg?!  

Anonymkode: f88d4...5c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er så dårlig at du velger å gi paracet flere ganger om dagen. Barnet ditt er så syk at du skal ta barnet med til legen i morgen. Likevel sender du barnet ditt i barnehagen. 

Jeg blir helt matt av noen foreldre.

Nei, du er ikke så viktig i jobben din at du ikke kan ivareta barnet ditt på en god nok måte. 

Anonymkode: 189e0...487

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er veldig ofte syke, og dessverre tror jeg dette skyldes foreldre som til stadighet leverer syke og halvsyke barn i barnehagen. Vi har hatt ca 20 sykedager med barna siden august, men de har også vært syke flere helger siden august. Hold barna hjemme til de er friske! 

Anonymkode: 4cca7...437

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...