Gå til innhold

Sykt barn vs bhg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ut som gammel info. Ingen råd fra folkeinstituttet eller lignende som oppfordrer til det av jeg kan finne 

Anonymkode: 545e3...d82

Dette er en regel i nesten alle barnehager.

Anonymkode: 0eaf8...fcd

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, nei, nei, ikke spør barnehagen om å gi Paracet. Det ser virkelig ikke bra ut, altså. Må barnet ha paracet, så er det sykt at det skal være hjemme. Det er ditt ansvar å finne en løsning i forhold til jobb. Barnehagen gir ikke ut paracet til barn som har feber for at de skal klare barnehagehverdagen, så foreldrene skal få jobbet. Ville ikke engang foreslått det. 

Anonymkode: 7fb4f...81a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nei, nei, ikke spør barnehagen om å gi Paracet. Det ser virkelig ikke bra ut, altså. Må barnet ha paracet, så er det sykt at det skal være hjemme. Det er ditt ansvar å finne en løsning i forhold til jobb. Barnehagen gir ikke ut paracet til barn som har feber for at de skal klare barnehagehverdagen, så foreldrene skal få jobbet. Ville ikke engang foreslått det. 

Anonymkode: 7fb4f...81a

Mente selvfølgelig at da er barnet så sykt at det skal være hjemme. 

Anonymkode: 7fb4f...81a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en regel i nesten alle barnehager.

Anonymkode: 0eaf8...fcd

Greit du fremstår som en med peiling.

Sjekka to av landets største barnehagekjeder nå for morro skyld likevel, læringsverkstedet og fus som da har totalt 400 barnehager i landet. Ingen av de praktiserer dette. 

Så da lurer jeg igjen da, hva mener du med nesten alle barnehager?

 

Anonymkode: 545e3...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går dessverre ikke at jeg skal være hjemme i en uke fordi jeg har ikke rett til tilrettelegging der jeg skal i morgen. Må nesten spørre de ansatte om å gi barnet Paracet. 

Anonymkode: 86c30...baa

Det burde du ha tenkt på før du fikk barn.

Anonymkode: 3dcae...5e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en regel i nesten alle barnehager.

Anonymkode: 0eaf8...fcd

Nei... 

Men TS, hvis barnet trenger paracet er ikke allmenntilstanden god. Hvis barnet har god allmenntilstand MED feber trenger det ikke paracet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit du fremstår som en med peiling.

Sjekka to av landets største barnehagekjeder nå for morro skyld likevel, læringsverkstedet og fus som da har totalt 400 barnehager i landet. Ingen av de praktiserer dette. 

Så da lurer jeg igjen da, hva mener du med nesten alle barnehager?

 

Anonymkode: 545e3...d82

Er regel i barnehagen her. Læringsverkstedet

Anonymkode: fa9c1...415

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gud for at det er fornuftige folk i kommentarfeltet. Synes synd i det lille barnet om det er slik du håndterer sykdom.

 

Som barnehagepedagog: please bli hjemme.  Det er så frustrerende å sitte 2 voksne med 10-15 barn, masse snørr, tårer, gråting, bleier, måltid og stress, om et barn i tillegg er syk og derfor trenger en til en-oppmerksomhet. Håper du tar ansvar for barnet ditt og lar de slippe det.

Anonymkode: adf16...574

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er regel i barnehagen her. Læringsverkstedet

Anonymkode: fa9c1...415

Rart de overprøver de nasjonale retningslinjene til læringsverkstedet som baserer seg på råd fra folkehelseinstituttet. Så dere må sitte hjemme med et frisk og rask og feberfritt barn siden det hadde feber i går formiddag. 

Anonymkode: 545e3...d82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber selv i barnehage, og vil absolutt fraråde deg å sende barnet i barnehagen med beskjed om at det trenger paracet i løpet av dagen. Da er det ikke i form til å være i barnehagen! Ang 24 timer feberfri så er ikke dette en regel nei. Barnehagen kan anbefale, men ikke kreve dette. At noen barnehager har dette som regel betyr bare at de ikke forholder seg til de aktuelle retningslinjer som er gitt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behøver barnet ditt Paracet for å ha god allmentilstand så må barnet være hjemme. 

Hvordan du løser det ift. jobb er opp til deg, men du kan altså ikke sende et febersyke barn i barnehagen med risiko for å smitte samtlige barn h*n er i kontakt med. 

Dersom feberen er vedvarende bør barnet til lege. Da kan du samtidig få en legeerklæring som sier at du må være hjemme fra jobb ut over de 3 dagene du alt har vært hjemme. 

Anonymkode: cba09...4f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart de overprøver de nasjonale retningslinjene til læringsverkstedet som baserer seg på råd fra folkehelseinstituttet. Så dere må sitte hjemme med et frisk og rask og feberfritt barn siden det hadde feber i går formiddag. 

Anonymkode: 545e3...d82

Eller du kan sende barnet i barnehagen og så ringer de deg for å hente igjen siden barnet har tilbakefall, hvilket ikke er uvanlig. 24 timer er en grei anbefaling, men må selvfølgelig ikke følges slavisk. Vi følger den, og det har vist seg mer enn en gang at de feberfrie småtassene ikke var så pigge likevel. Dette har nok em del barnehager erfart også. 

Anonymkode: 7fb4f...81a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en regel i nesten alle barnehager.

Anonymkode: 0eaf8...fcd

Folkehelseinstituttet sier at dette ikke er nødvendig med tanke på smittefare. Jeg forholder meg til det de sier om smittefare, ikke hva barnehagen tror.

Når det er sagt, så holdes 2-åringen alltid hjemme hos oss til han har hatt en feberfri ettermiddag/kveld, for vi opplever ofte at han er feberfri på morgen/formiddag, men at feberen er tilbake på kvelden - og vi viø gjerne være sikre på at han er frisk igjen før han sendea tiøbske til bsrnehagen.

Anonymkode: 58b5b...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier aldri å ta en hel feberfri dag hjemme. Går etter allmenntilstand. Dersom barnet trenger Paracet er barnet for sykt til å være i barnehagen. 

Anonymkode: d6bdd...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit du fremstår som en med peiling.

Sjekka to av landets største barnehagekjeder nå for morro skyld likevel, læringsverkstedet og fus som da har totalt 400 barnehager i landet. Ingen av de praktiserer dette. 

Så da lurer jeg igjen da, hva mener du med nesten alle barnehager?

 

Anonymkode: 545e3...d82

Har barnet i FUS selv. De praktiserer dette i alle sine.

Anonymkode: 0eaf8...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har barnet i FUS selv. De praktiserer dette i alle sine.

Anonymkode: 0eaf8...fcd

Utdrag Fus retningslinjer om feber:

Feber
Barns normale temperatur kan variere. Temperatur mer enn 37,5 ° om morgenen og 
38 ° på kvelden anses å være forhøyet temperatur. Barn med feber bør først og 
fremst av hensyn til seg selv holdes hjemme til det er feberfri. I noen 
sammenhenger kan det være ønskelig av smittevernhensyn.

Anonymkode: 545e3...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart de overprøver de nasjonale retningslinjene til læringsverkstedet som baserer seg på råd fra folkehelseinstituttet. Så dere må sitte hjemme med et frisk og rask og feberfritt barn siden det hadde feber i går formiddag. 

Anonymkode: 545e3...d82

Jepp. Barnehagen ble kjøpt opp av læringsverkstedet i år. I høst fikk vi tildelt oversikt over når barnet kan i barnehage, en feberfri dag

Anonymkode: fa9c1...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp. Barnehagen ble kjøpt opp av læringsverkstedet i år. I høst fikk vi tildelt oversikt over når barnet kan i barnehage, en feberfri dag

Anonymkode: fa9c1...415

De kan ikke kreve det, så bare å bruke sunn fornuft. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ut som gammel info. Ingen råd fra folkeinstituttet eller lignende som oppfordrer til det av jeg kan finne 

Anonymkode: 545e3...d82

Det er veldig mange barnehager som praktiserer dette, heldigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Greit du fremstår som en med peiling.

Sjekka to av landets største barnehagekjeder nå for morro skyld likevel, læringsverkstedet og fus som da har totalt 400 barnehager i landet. Ingen av de praktiserer dette. 

Så da lurer jeg igjen da, hva mener du med nesten alle barnehager?

 

Anonymkode: 545e3...d82

Vi har barna våre i læringsverkstedet barnehage, der blir dette praktisert med streng hånd! Og det er ikke uten grunn, barn trenger også tid til å komme seg på bena etter sykdom pluss at man skal slippe laaaange sykeperioder og smitte i barnehagen. Jeg synes dette er en regel alle barnehager burde fulgt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...