Kassiopeia8 Skrevet 15. juli 2020 Forfatter #641 Del Skrevet 15. juli 2020 2 timer siden, Lissygloss skrev: Jeg har hatt det siden uke 22 ca, og det blir bare verre. Har prøvd 2 ulike skinner, uten at det blir bedre, men det hjelper i allefall på natten så jeg ikke sover med bøyde håndledd. Kirurgen/legen sa han hadde operert meg for lengst hvis jeg bare hadde kommet før, men i stedet har jeg blitt henvist og sendt frem og tilbake 😅 Sliter med å kjenne følelsen i fingrene, klarer ikke lete blindt i vesken lenger, må se hva jeg tar på. Får vondt i hånda av å holde i ting, klarer nesten ikke skrive på tastatur.... Huff Jeg opererer og trenger finmotorikk og følelse i hendene til jobb, så kan også ha noe med det at de velger å sette meg igang. Er jo så nære uansett, så klarer å holde ut i 1-2 uker til Spennende å være så nært termin, er det noe fullmåne i nærheten? Har hørt at det skjer mest fødsler på fullmåne, men er sikkert bare tull Okei, skjønner! Da høres det ut som du uansett har det mye verre enn meg. Det jeg har har jeg bare satt på kvota høygravid, og som sannsynligvis går over etter fødsel. Har også de siste dagene fått noe som minner om senebetennelse i hælen, men tror heller ikke der det er vits å oppsøke lege før jeg evt er ferdig med fødsel. Det kommer jo sannsynligvis bare av denne enorme vekta som er lagt til kroppen min, og blir sikkert bedre av ro og hvile. Er ikke fullmåne igjen før i august, så satser på det skjer ting selv uten fullmåne hehe 😊 Men veldig spennende å være så nærme! Samtidig litt frustrerende for hver dag som går. Jeg er ikke av de mest tålmodige. Men får bare prøve å slappe av og glede meg til han kommer ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 15. juli 2020 #642 Del Skrevet 15. juli 2020 58 minutter siden, Kassiopeia8 skrev: Okei, skjønner! Da høres det ut som du uansett har det mye verre enn meg. Det jeg har har jeg bare satt på kvota høygravid, og som sannsynligvis går over etter fødsel. Har også de siste dagene fått noe som minner om senebetennelse i hælen, men tror heller ikke der det er vits å oppsøke lege før jeg evt er ferdig med fødsel. Det kommer jo sannsynligvis bare av denne enorme vekta som er lagt til kroppen min, og blir sikkert bedre av ro og hvile. Er ikke fullmåne igjen før i august, så satser på det skjer ting selv uten fullmåne hehe 😊 Men veldig spennende å være så nærme! Samtidig litt frustrerende for hver dag som går. Jeg er ikke av de mest tålmodige. Men får bare prøve å slappe av og glede meg til han kommer ❤️ Ja vekt har mye å si også tror jeg, tørr nesten ikke tenke på at jeg skal veie meg i morgen til jordmor 😆 Har altså gått opp så mye den her gangen atte hjelp! Men får trøste meg med at amming hjelper mye på veien ned til normalvekt, samt trilling. Har satt på maskinen med str. 50 klær nå, og vi skal handle ny madrass til lillebror i morgen, og det er det siste som gjenstår av forberedelser før fødsel. Så da er det bare å slå ihjel tiden med serier og søvn fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
N85 Skrevet 16. juli 2020 #643 Del Skrevet 16. juli 2020 Lillebror kom til verden på tirsdag 40+6😍 han er kort og tykk (storebror var lang og tynn) og perfekt og helt nydelig❤️ Jeg var i aktiv fødsel i ca 6 timer. Brukte TENS som smertelindring, og hadde god hjelp i det😊 jeg ba om epidural ved 6-7 cm, men før vi var kommet så langt så var jeg 9 cm, og jeg ble dermed frarådet epidural da den uansett ikke ville hjelpe. Så da har jeg prøvd å føde uten epidural også😊 hvis jeg skulle født igjen tror jeg jeg ville valgt epidural for å være helt ærlig, men det gikk jo uten også. Slapp unna med et par pyntesting denne gangen. Jeg var veldig slapp, kvalm, svimmel og tungpustet det første døgnet etter fødsel, men jeg har ellers kommet meg raskt og har mer energi nå enn jeg har hatt på 9 mnd😊 Dagene går med til kos og amming❤️🥰 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grønnkål Skrevet 16. juli 2020 #644 Del Skrevet 16. juli 2020 22 minutter siden, N85 skrev: Lillebror kom til verden på tirsdag 40+6😍 han er kort og tykk (storebror var lang og tynn) og perfekt og helt nydelig❤️ Jeg var i aktiv fødsel i ca 6 timer. Brukte TENS som smertelindring, og hadde god hjelp i det😊 jeg ba om epidural ved 6-7 cm, men før vi var kommet så langt så var jeg 9 cm, og jeg ble dermed frarådet epidural da den uansett ikke ville hjelpe. Så da har jeg prøvd å føde uten epidural også😊 hvis jeg skulle født igjen tror jeg jeg ville valgt epidural for å være helt ærlig, men det gikk jo uten også. Slapp unna med et par pyntesting denne gangen. Jeg var veldig slapp, kvalm, svimmel og tungpustet det første døgnet etter fødsel, men jeg har ellers kommet meg raskt og har mer energi nå enn jeg har hatt på 9 mnd😊 Dagene går med til kos og amming❤️🥰 Gratulerer så mye🥰🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
N85 Skrevet 16. juli 2020 #645 Del Skrevet 16. juli 2020 12 minutter siden, grønnkål skrev: Gratulerer så mye🥰🥰 Takk😊 føler meg som verdens heldigste akkurat nå❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 16. juli 2020 Forfatter #646 Del Skrevet 16. juli 2020 52 minutter siden, N85 skrev: Lillebror kom til verden på tirsdag 40+6😍 han er kort og tykk (storebror var lang og tynn) og perfekt og helt nydelig❤️ Jeg var i aktiv fødsel i ca 6 timer. Brukte TENS som smertelindring, og hadde god hjelp i det😊 jeg ba om epidural ved 6-7 cm, men før vi var kommet så langt så var jeg 9 cm, og jeg ble dermed frarådet epidural da den uansett ikke ville hjelpe. Så da har jeg prøvd å føde uten epidural også😊 hvis jeg skulle født igjen tror jeg jeg ville valgt epidural for å være helt ærlig, men det gikk jo uten også. Slapp unna med et par pyntesting denne gangen. Jeg var veldig slapp, kvalm, svimmel og tungpustet det første døgnet etter fødsel, men jeg har ellers kommet meg raskt og har mer energi nå enn jeg har hatt på 9 mnd😊 Dagene går med til kos og amming❤️🥰 Gratulerer så mye!! ❤️ Misunner dere som har babyene deres nå. Venter venter venter... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 16. juli 2020 #647 Del Skrevet 16. juli 2020 Gratulerer så mye 🥰❤️👶🏻 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiva Skrevet 16. juli 2020 #648 Del Skrevet 16. juli 2020 Gratulerer så mye! 😍 Jeg er misunnelig, seks lange uker igjen her 😭😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 16. juli 2020 #649 Del Skrevet 16. juli 2020 Gratulerer 🥰 2 uker igjen her.. 🙊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
N85 Skrevet 16. juli 2020 #650 Del Skrevet 16. juli 2020 4 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Gratulerer så mye!! ❤️ Misunner dere som har babyene deres nå. Venter venter venter... 4 timer siden, Patriotpaula skrev: Gratulerer så mye 🥰❤️👶🏻 1 time siden, Fiva skrev: Gratulerer så mye! 😍 Jeg er misunnelig, seks lange uker igjen her 😭😅 1 time siden, J1994 skrev: Gratulerer 🥰 2 uker igjen her.. 🙊 Takk alle sammen😊❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 16. juli 2020 #651 Del Skrevet 16. juli 2020 Gratulerer med lillebror 💙💙 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 23. juli 2020 Forfatter #652 Del Skrevet 23. juli 2020 To dager over termin, fremdeles ingen baby! Hadde flere modningstegn dagene før termin, men så roet det seg ned. Er lei av å vente nå, men ikke så mye jeg får gjort med det. Får bare la naturen gå sin gang. Også blir det vel overtidskontroll tidlig neste uke om det ikke har skjedd noe før den tid 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
unknown1 Skrevet 23. juli 2020 #653 Del Skrevet 23. juli 2020 Termin i morgen. Hatt rier siden i går natt, men ser enn så lenge ut til å bare være "maserier" siden jeg bare har 1 cm åpning. Håper de tar seg opp, for dette er ikke noe godt å gå med over lengre tid. 😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grønnkål Skrevet 23. juli 2020 #654 Del Skrevet 23. juli 2020 Termindato er passert her. Har noen modningstegn, men det stopper der. Får stadig vekk kjerringråd, men tenker at babyen kommer når hun er klar. Akkurat nå angrer jeg på at vi har fortalt det til noen som helst at vi er gravide, for vi blir stadig kontaktet om skjer 😑 At våre foreldre og nærmeste venner spør er ok, men utover det har jeg lite tålmodighet. De mener nok ikke noe vondt med det, og det er jo hyggelig at folk bryr seg, men snart tar hormonene over om jeg får ny melding med "skjer det noe/er det noe nytt/hva skjer?". Jeg får lyst å svare at det som skjer er murringer, kynnere og slimete utflod🙃 Sånn, dagens utblåsning 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 23. juli 2020 Forfatter #655 Del Skrevet 23. juli 2020 5 minutter siden, grønnkål skrev: Termindato er passert her. Har noen modningstegn, men det stopper der. Får stadig vekk kjerringråd, men tenker at babyen kommer når hun er klar. Akkurat nå angrer jeg på at vi har fortalt det til noen som helst at vi er gravide, for vi blir stadig kontaktet om skjer 😑 At våre foreldre og nærmeste venner spør er ok, men utover det har jeg lite tålmodighet. De mener nok ikke noe vondt med det, og det er jo hyggelig at folk bryr seg, men snart tar hormonene over om jeg får ny melding med "skjer det noe/er det noe nytt/hva skjer?". Jeg får lyst å svare at det som skjer er murringer, kynnere og slimete utflod🙃 Sånn, dagens utblåsning 😊 Ja, veldig enig med deg her! Det er nok at vi føler på rastløshet selv, men at alle andre skal gå rundt og være MER rastløs enn oss - det skjønner jeg ikke. Det er da tross alt JEG som går på 41. uka med en kropp INNI min kropp, og som må slite med alt det innebærer. Får daglige telefoner og meldinger fra venner og familie som er nysgjerrig. Prøver å si at «slapp av - vi annonserer når baby er her», men det går visst ikke helt inn 🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 23. juli 2020 #656 Del Skrevet 23. juli 2020 Etter å ha vært inn og ut av sykehuset annenhver dag i det siste, med svak svangerskapsforgiftning, ble jeg lagt inn i går. Legen gjorde en membran-swipe i går på kontroll på dagen, og det satte i gang prosessen litt. Men da jeg følte meg dårlig i går ettermiddag/kveld, så ble jeg lagt inn. Har fått modningspiller og blodtrykksmedisin, og ting går saaaaakte fremover. Men baby blir det til slutt 💙 Må bare finne noen nye filmer å se på, for å få tiden til å gå mellom blodtrykksmåling, CTG og piller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 23. juli 2020 Forfatter #657 Del Skrevet 23. juli 2020 8 minutter siden, Lissygloss skrev: Etter å ha vært inn og ut av sykehuset annenhver dag i det siste, med svak svangerskapsforgiftning, ble jeg lagt inn i går. Legen gjorde en membran-swipe i går på kontroll på dagen, og det satte i gang prosessen litt. Men da jeg følte meg dårlig i går ettermiddag/kveld, så ble jeg lagt inn. Har fått modningspiller og blodtrykksmedisin, og ting går saaaaakte fremover. Men baby blir det til slutt 💙 Må bare finne noen nye filmer å se på, for å få tiden til å gå mellom blodtrykksmåling, CTG og piller. Uff, god bedring! Det er vel en stund igjen til du hadde termin? Men du er kanskje innafor 37 uker? Lykke til med igangsettelse ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 23. juli 2020 #658 Del Skrevet 23. juli 2020 (endret) 5 minutter siden, Kassiopeia8 skrev: Uff, god bedring! Det er vel en stund igjen til du hadde termin? Men du er kanskje innafor 37 uker? Lykke til med igangsettelse ❤️ Ja er 37+2 nå så er innafor. Men i gårkveld hadde jeg 3+ på protein og høyt blodtrykk så da kunne de ikke vente mer. Tusen takk 💛 Sender litt fødestøv til dere andre! Endret 23. juli 2020 av Lissygloss 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 25. juli 2020 Forfatter #659 Del Skrevet 25. juli 2020 Hadde en skikkelig knekk i går, og lå bare hjemme og gråt nærmest hele dagen. Fire dager siden termin - så er jo ikke SÅ lenge heller, men jeg er sliten og hormonell. Synes det er flere ting som er kjipt. Både har hele ferien gått bort til venting, og jeg har nå gått hjemme i fem uker og kjeda meg. Jeg har vært klar for å møte den lille siden jeg fikk positiv test, og nå har jeg ikke mer venteenergi igjen. Mannen vil også få kortere tid sammen med meg og baby nå, fordi han har hatt sin sommerferie i juli. Nå vil han bare få de to ukene han har rett på, mens om baby heller kom for en uke siden ville han fått tre uker. Det er sykt kjipt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 25. juli 2020 #660 Del Skrevet 25. juli 2020 19 minutter siden, Kassiopeia8 skrev: Hadde en skikkelig knekk i går, og lå bare hjemme og gråt nærmest hele dagen. Fire dager siden termin - så er jo ikke SÅ lenge heller, men jeg er sliten og hormonell. Synes det er flere ting som er kjipt. Både har hele ferien gått bort til venting, og jeg har nå gått hjemme i fem uker og kjeda meg. Jeg har vært klar for å møte den lille siden jeg fikk positiv test, og nå har jeg ikke mer venteenergi igjen. Mannen vil også få kortere tid sammen med meg og baby nå, fordi han har hatt sin sommerferie i juli. Nå vil han bare få de to ukene han har rett på, mens om baby heller kom for en uke siden ville han fått tre uker. Det er sykt kjipt! Uff! Det er skikkelig tungt i siste periode, husker det fra sist gang. Du får bare tenke på at en dag til = 1 dag mindre venting til det blir baby 💞 Du er så nære! Baby blir det snart 🤍 Sender masse motivasjon og gode tanker! 🧸🎈 Etter 2 døgn med igangsetting og vondter tok det seg endelig opp i natt rundt 00. Ble lagt inn på fødestuen med 4 cm (har hatt 3-4 cm hele veien) og hyppigere rier. Vannet ble tatt kl 04 og dette startet smertehelvete for fullt! Rakk å få epidural, som fungerte delvis, før det ble akutt trykketrang og lillebror kom ut på to press 06:00. Rakk ikke gjøre motstand, kroppen ville at han skulle ut. Lillebror er perfekt, akkurat 3 kg 💙💚 Nå gjenstår observasjon på meg siden jeg hadde svangerskapsforgiftning, så blir ikke hjem med det første. Men føler meg i veldig fin form, kun ett pyntesting 😊🙏🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå