Vilblimamma90 Skrevet 27. juni 2020 #621 Del Skrevet 27. juni 2020 I kategorien rare ting man støter på som høygravid: Når det er alt for varmt og man svetter så mye mellom lårene at man begynner å lure på om kanskje vannet har gått 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 30. juni 2020 #622 Del Skrevet 30. juni 2020 Hei jenter 😊 Venter (u)tålmodig på termindato i august, er 33+6 i dag. Er så plaget med hovne hender og føtter at hjelp! I tillegg til bekkenplager, som gjør det umulig å være stående/gående i mer enn 40 min om gangen, som deretter krever hvile i lang tid etterpå. Baby har det fint og vokser som den skal, beveger seg masse til faste tidsrom 😊🙏🏻 Heldigvis. Har stadig høyere blodtrykk for hver sjekk, noe som gjør meg bekymret.. ingen proteiner i urinen heldigvis. Men økende ødem og stadig høyere blodtrykk, samtidig som jeg går opp nesten 1 kg i uka i det siste, gjør at jeg ikke trives i det hele tatt. Enn at jeg er så plaget denne gangen!! Jeg klarer ikke være i mye aktivitet, og kostholdet mitt er ikke så dårlig som det kanskje skulle virke (hvis man ser på vekta). Har vært på henvisning til ortopedisk verksted på grunn av hendene (carpal tunnel syndrome), som var helt bortkastet! Ingen lege der og ble liksom solgt nye skinner til hendene, uten at jeg syns det hjelper av den grunn.. Sikkert jeg som misforsto hva jeg skulle til.. Har ikke sjans til å gjøre noe finmotorikk med høyre hånd, nesten ingen følelse i 3 av 5 fingre.. Får vondt inni hånda hvis jeg bruker tid på glidlås eller knapper. Kjenner meg selv ikke igjen i speilet heller.. gått opp 24 kg totalt til nå og det bare øker for hver uke. Dette er tungt! Dagens (negative) utblåsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heidipiia Skrevet 30. juni 2020 #623 Del Skrevet 30. juni 2020 Jeg er 3 dager over termin i dag og begynner å bli gaaanske så utålmodig!!! Var faktisk innom Ullevål i dag for en sjekk og ble strippet. Ikke noe godt, men håper det kan få fart på sakene! Alt stod bra til med babyen, så tror han trives litt for godt inni magehuset🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilblimamma90 Skrevet 30. juni 2020 #624 Del Skrevet 30. juni 2020 Her ble det også en tur på sykehuset i dag. Hadde merket mye mindre liv det siste døgnet og fikk komme inn på føden for en sjekk. Etter målinger og sjekk av det meste er alt tipptopp med lillegutt i magen, men som den bajasen han er har han snudd seg fra hodeleie til seteleie i løpet av det siste døgnet 🙄 Bevegelsene ville derfor kjennes helt annerledes. Så nå blir det inn igjen i morgen for størrelsesmåling og forsøk på vending. Om ikke det går blir det kontrollmåling av bekken og å forberede seg på setefødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilblimamma90 Skrevet 1. juli 2020 #625 Del Skrevet 1. juli 2020 Da gikk plutselig vannet mens jeg var på sykehuset, og da blir det ikke noe snuforsøk. Og etter ultralyd er størrelsesestimatet på baby såpass stort at setefødsel frarådes. Så da blir det plutselig keisersnitt i løpet av dagen 😮 Så her blir det baby etter hvert 🥰 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 1. juli 2020 Forfatter #626 Del Skrevet 1. juli 2020 15 minutter siden, Vilblimamma90 skrev: Da gikk plutselig vannet mens jeg var på sykehuset, og da blir det ikke noe snuforsøk. Og etter ultralyd er størrelsesestimatet på baby såpass stort at setefødsel frarådes. Så da blir det plutselig keisersnitt i løpet av dagen 😮 Så her blir det baby etter hvert 🥰 Oi, spennende! Lykke til og snart gratulerer med baby ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 1. juli 2020 Forfatter #627 Del Skrevet 1. juli 2020 20 timer siden, Lissygloss skrev: Hei jenter 😊 Venter (u)tålmodig på termindato i august, er 33+6 i dag. Er så plaget med hovne hender og føtter at hjelp! I tillegg til bekkenplager, som gjør det umulig å være stående/gående i mer enn 40 min om gangen, som deretter krever hvile i lang tid etterpå. Baby har det fint og vokser som den skal, beveger seg masse til faste tidsrom 😊🙏🏻 Heldigvis. Har stadig høyere blodtrykk for hver sjekk, noe som gjør meg bekymret.. ingen proteiner i urinen heldigvis. Men økende ødem og stadig høyere blodtrykk, samtidig som jeg går opp nesten 1 kg i uka i det siste, gjør at jeg ikke trives i det hele tatt. Enn at jeg er så plaget denne gangen!! Jeg klarer ikke være i mye aktivitet, og kostholdet mitt er ikke så dårlig som det kanskje skulle virke (hvis man ser på vekta). Har vært på henvisning til ortopedisk verksted på grunn av hendene (carpal tunnel syndrome), som var helt bortkastet! Ingen lege der og ble liksom solgt nye skinner til hendene, uten at jeg syns det hjelper av den grunn.. Sikkert jeg som misforsto hva jeg skulle til.. Har ikke sjans til å gjøre noe finmotorikk med høyre hånd, nesten ingen følelse i 3 av 5 fingre.. Får vondt inni hånda hvis jeg bruker tid på glidlås eller knapper. Kjenner meg selv ikke igjen i speilet heller.. gått opp 24 kg totalt til nå og det bare øker for hver uke. Dette er tungt! Dagens (negative) utblåsning Høres ikke noe godt ut! Håper du får god oppfølging❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 1. juli 2020 #628 Del Skrevet 1. juli 2020 @Vilblimamma90 Lykke til og gratulerer med baby i løpet av kort tid 🥰🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilblimamma90 Skrevet 1. juli 2020 #629 Del Skrevet 1. juli 2020 22 minutter siden, Kassiopeia8 skrev: Oi, spennende! Lykke til og snart gratulerer med baby ❤️ 12 minutter siden, Patriotpaula skrev: @Vilblimamma90 Lykke til og gratulerer med baby i løpet av kort tid 🥰🤩 Takk 😊 Det blir noen langdryge timer med venting først, men så har vi endelig babyen vår ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 1. juli 2020 #630 Del Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, Vilblimamma90 skrev: Takk 😊 Det blir noen langdryge timer med venting først, men så har vi endelig babyen vår ❤️ Gratulerer 🥰🥰🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 7. juli 2020 Forfatter #631 Del Skrevet 7. juli 2020 På 1.7.2020 den 11.23, Vilblimamma90 skrev: Takk 😊 Det blir noen langdryge timer med venting først, men så har vi endelig babyen vår ❤️ Hvordan går det med dere? ❤️ Og hvordan går det med alle andre? Noen flere som har født? Selv er det to uker til termin, og jeg er rimelig klar for å føde nå. Modningstegnene kommer og går litt. Vil nok tro at jeg må vente hvertfall en uke til før det skjer noe, men håper det kanskje skjer før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilblimamma90 Skrevet 7. juli 2020 #632 Del Skrevet 7. juli 2020 1 time siden, Kassiopeia8 skrev: Hvordan går det med dere? ❤️ Den "lille" gutten vår kom til verden via keisersnitt ca midt på dagen 1. juli. Og avgjørelsen om at han var for stor til setefødsel viste seg å være helt rett, da han veide rett over 4,5 kg. Og selvfølgelig helt perfekt i mine øyne 🥰 Etter at han var ute fikk jeg bare sett ham og hatt ham på brystet ei kort stund før ting ble litt mer hektisk på operasjonsstua da livmora mi ikke ville trekke seg sammen på egen hånd, og jeg blødde derfor en del. Lille var dermed med far ei stund på barsel mens jeg lå på overvåkningen. Øyeblikket der de endelig fikk komme ned til meg med ham var magisk ❤️ Dagene på barsel var tunge da jeg var ganske gåen og med en del smerter etter keisersnittet, men takket være en fantastisk pappa og flott personale fikk jeg all den hjelpen jeg trengte. Jeg tør ikke en gang tenke på hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde fått hatt med samboeren min 😱 Vi har vært hjemme med lillegutt i et par dager nå, og begynner å føle at vi er litt ovenpå, selv om det ikke blir mye sammenhengende søvn. Vi har hatt litt problemer med å etablere amminga og gullet har gått litt for sakte opp i vekt, men vi var på ammepoliklinikk i dag og fikk hjelp, så nå er vi på sporet av noe. Og i morgen blir det første tur til helsestasjonen da de ikke gjennomfører hjemmebesøk for øyeblikket 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
unknown1 Skrevet 8. juli 2020 #633 Del Skrevet 8. juli 2020 12 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Hvordan går det med dere? ❤️ Og hvordan går det med alle andre? Noen flere som har født? Selv er det to uker til termin, og jeg er rimelig klar for å føde nå. Modningstegnene kommer og går litt. Vil nok tro at jeg må vente hvertfall en uke til før det skjer noe, men håper det kanskje skjer før! Nå er jeg lei! Misunnelig på de som har fått babyen sin, denne ventetiden tar knekken på meg 👀😩 Har vært i permisjon i ca en uke og det er to uker til termin. Siden jeg er førstegangsfødende og ikke aner hva jeg går til så er dagene mine fylt med tanker om tiden i vente. Skulle så gjerne hatt en dato å forholde meg til, fremfor å kjenne på alt som skjer i kroppen og lure på om det er fødsel på gang 😅 Noen som har tips til den tunge ventetiden? Jeg blir veldig fort sliten og orker veldig lite fysisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 8. juli 2020 Forfatter #634 Del Skrevet 8. juli 2020 5 timer siden, unknown1 skrev: Nå er jeg lei! Misunnelig på de som har fått babyen sin, denne ventetiden tar knekken på meg 👀😩 Har vært i permisjon i ca en uke og det er to uker til termin. Siden jeg er førstegangsfødende og ikke aner hva jeg går til så er dagene mine fylt med tanker om tiden i vente. Skulle så gjerne hatt en dato å forholde meg til, fremfor å kjenne på alt som skjer i kroppen og lure på om det er fødsel på gang 😅 Noen som har tips til den tunge ventetiden? Jeg blir veldig fort sliten og orker veldig lite fysisk. Kjenner meg igjen! Kombinert frustrasjon med at jeg orker lite, samtidig som jeg kjeder meg i hjel. Har runda Netflix! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea82 Skrevet 12. juli 2020 #635 Del Skrevet 12. juli 2020 På 8.7.2020 den 11.08, unknown1 skrev: Nå er jeg lei! Misunnelig på de som har fått babyen sin, denne ventetiden tar knekken på meg 👀😩 Har vært i permisjon i ca en uke og det er to uker til termin. Siden jeg er førstegangsfødende og ikke aner hva jeg går til så er dagene mine fylt med tanker om tiden i vente. Skulle så gjerne hatt en dato å forholde meg til, fremfor å kjenne på alt som skjer i kroppen og lure på om det er fødsel på gang 😅 Noen som har tips til den tunge ventetiden? Jeg blir veldig fort sliten og orker veldig lite fysisk. Jeg har tre uker igjen til permisjon, og stresser rett og slett over å skulle gå hjemme. Hva skal jeg ta meg til?!? Med min store, tunge kropp er det jo ikke så mye jeg kan gjøre. Så kjenner meg veldig igjen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 12. juli 2020 Forfatter #636 Del Skrevet 12. juli 2020 Nå er jeg 39+1 og er virkelig klar for å møte den lille. Hadde rier/smerter hele natta, og sporadisk utover dagen i dag, men de øker enn så lenge ikke i hyppighet eller blir jevnlige. Håper likevel det betyr at ting skjer innen noen dager, og ikke at jeg må gå i ukesvis med disse vondtene. Det tærer jo på søvn, pluss at jeg blir så innmari spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grønnkål Skrevet 12. juli 2020 #637 Del Skrevet 12. juli 2020 @Kassiopeia8 Så spennende, men samtidig så frustrerende når det ikke skjer mer! Jeg er også "redd" for å oppleve ubehag som kan vare i ukesvis. Jeg kjenner det på psyken at det nærmer seg termindato (enda litt over en uke igjen), og nå begynner jeg å bli lei. Nå er det mer murringer og kynnere enn før, så jeg tolker jo et hvert tegn på at nå må noe skje snart. Har også noen dager med pittelitt blod, og føden sier det er tegn på at det modnes. Så dagene går til soving, Netflix, styre litt på barnerommet, liten gåtur og yoga, og husarbeid. Prøver å "nyte" disse dagene også da, så får det bli baby når hun er klar for å komme ut 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 15. juli 2020 #638 Del Skrevet 15. juli 2020 Lykke til alle som det går mot termindato for! Håper folk vil dele sine fødselshistorier, alltid syntes at det er underholdende å lese. Har vært på nok en henvisning til ortopedisk/bevegelsessenteret, og der har jeg fått beskjed om at jeg må bli satt igang. Så i morgen skal jeg ha sv.kontroll med jordmor og legge en plan for dette. De er redde for hvilke skader som kan ha oppstått med langvarig karpal tunnel... Håper bare det roer seg etter fødsel. Satser på å bli satt i gang på slutten av uke 38, som vil si om to uker. Da er jo baby ferdig uansett. Hadde håpet at fødsel kunne starte av seg selv, men må si at jeg heller ønsker å bevare følelse i hendene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 15. juli 2020 Forfatter #639 Del Skrevet 15. juli 2020 2 timer siden, Lissygloss skrev: Lykke til alle som det går mot termindato for! Håper folk vil dele sine fødselshistorier, alltid syntes at det er underholdende å lese. Har vært på nok en henvisning til ortopedisk/bevegelsessenteret, og der har jeg fått beskjed om at jeg må bli satt igang. Så i morgen skal jeg ha sv.kontroll med jordmor og legge en plan for dette. De er redde for hvilke skader som kan ha oppstått med langvarig karpal tunnel... Håper bare det roer seg etter fødsel. Satser på å bli satt i gang på slutten av uke 38, som vil si om to uker. Da er jo baby ferdig uansett. Hadde håpet at fødsel kunne starte av seg selv, men må si at jeg heller ønsker å bevare følelse i hendene Hvor alvorlig Karpal tunnel syndrom har du? Jeg har også fått dette de siste ukene, men har ikke tenkt det er noe som kan få langvarige skader. Jeg har ikke veldig mye da, men er nummen i fingrene og hånda mi sovner ofte hvis jeg ligger på den osv. Lykke til med igangsettelsen om to uker hvertfall! Det går nok sikkert strålende, og veldig deilig å ha en dato å se frem til! Her er det nå under en uke til termindato, og ingen fødsel ennå. Men masse vondter og tegn som gjør at jeg begynner å lure hele tida 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 15. juli 2020 #640 Del Skrevet 15. juli 2020 (endret) 27 minutter siden, Kassiopeia8 skrev: Hvor alvorlig Karpal tunnel syndrom har du? Jeg har også fått dette de siste ukene, men har ikke tenkt det er noe som kan få langvarige skader. Jeg har ikke veldig mye da, men er nummen i fingrene og hånda mi sovner ofte hvis jeg ligger på den osv. Lykke til med igangsettelsen om to uker hvertfall! Det går nok sikkert strålende, og veldig deilig å ha en dato å se frem til! Her er det nå under en uke til termindato, og ingen fødsel ennå. Men masse vondter og tegn som gjør at jeg begynner å lure hele tida 😂 Jeg har hatt det siden uke 22 ca, og det blir bare verre. Har prøvd 2 ulike skinner, uten at det blir bedre, men det hjelper i allefall på natten så jeg ikke sover med bøyde håndledd. Kirurgen/legen sa han hadde operert meg for lengst hvis jeg bare hadde kommet før, men i stedet har jeg blitt henvist og sendt frem og tilbake 😅 Sliter med å kjenne følelsen i fingrene, klarer ikke lete blindt i vesken lenger, må se hva jeg tar på. Får vondt i hånda av å holde i ting, klarer nesten ikke skrive på tastatur.... Huff Jeg opererer og trenger finmotorikk og følelse i hendene til jobb, så kan også ha noe med det at de velger å sette meg igang. Er jo så nære uansett, så klarer å holde ut i 1-2 uker til Spennende å være så nært termin, er det noe fullmåne i nærheten? Har hørt at det skjer mest fødsler på fullmåne, men er sikkert bare tull Endret 15. juli 2020 av Lissygloss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå