Gå til innhold

IKM Desember


Vestalinn

Anbefalte innlegg

 

Jobber med saken : 
 

Skrufa - 31 år - B1 - PP 3 - EL 17.11 - IKM 02.12

Autorain - 25 år - B1 - PP 2 - EL 23.11 - IKM 03.12

Vestalinn - 29 år - B1 - PP 3 -  EL 23.11 - IKM 05.12

 Cer3s - 29 år - B2 - PP 5 - EL Ca 26.11 - IKM 08.12

Leonaen - 38år - B2 - PP 4 - EL 25.11 - IKM 09.12

Cacar - 30 år - B1 - PP 3 - EL 25.11 - IKM 09.12

Håperpånr3 - 33 år - B3 - PP5 - EL 29.11 - IKM 12.12

Smashy - 24 år - B1 - PP 14 - EL 29.11 - IKM 14.12

Sekundærinfertil - 30år - B2 - PP 20 - EL 01.12 -IKM 16.12

 

  :frustrert: Mensen : 

 

   :gravid:Gravid :

 

Aner ikke om EL-dato og IKM-dato stemmer da jeg får kortere og kortere sykluser. Siden jeg tok ut spiralen har de vært på 35, 29, 27 og 25 dager. Forrige syklus hadde jeg i tillegg EL på dag 16, noe som gjør lutealfasen alt for kort. Håper den blir lengre denne gangen. Mensen varte også såvidt over et døgn, så akkurat nå er både kroppen og hodet ganske forvirret 😞

 

Håperpånr3

Anonymkode: 3fa5d...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EL er rett rundt hjørnet, fertility friend antar at de fertile dagene starter i morgen, før eggløsning på lørdag, og nå er jeg blitt forkjøla med stigende temp. Ikke så høyt som at det er feber (altså ikke over 38 grader), men betraktelig høyere enn hva det ville vært ellers 🙄 Får heller sjekke med el-tester, men syns det er kjipt å ikke kunne følge med på kurven 😅 Men har man mindre sjanse for å bli gravid om formen er litt redusert? Eller bør ikke det ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent på denne pp. Sist pp tror jeg at jeg hadde lutealfase på 9 dager så er spent på om det blir sånn denne syklusen også. Bruker eggløsningstester. 

Temper ikke, men vurderer å begynne med det hvis det ikke blir noe denne gang. Noen med erfaring som har lyst til å fortelle litt om det? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Cer3s skrev:

Er så spent på denne pp. Sist pp tror jeg at jeg hadde lutealfase på 9 dager så er spent på om det blir sånn denne syklusen også. Bruker eggløsningstester. 

Temper ikke, men vurderer å begynne med det hvis det ikke blir noe denne gang. Noen med erfaring som har lyst til å fortelle litt om det? 😁

I så fall hadde vi lik lengde på lutealfasen forrige syklus. Er veldig spent på om det blir det samme denne syklusen eller ikke 🙈 krysser fingrene for at den blir litt lenger 😅 jeg temper, og er fornøyd med den avgjørelsen 😊 syns det er spennende å følge med på og se når eggløsning faktisk skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, autorain skrev:

I så fall hadde vi lik lengde på lutealfasen forrige syklus. Er veldig spent på om det blir det samme denne syklusen eller ikke 🙈 krysser fingrene for at den blir litt lenger 😅 jeg temper, og er fornøyd med den avgjørelsen 😊 syns det er spennende å følge med på og se når eggløsning faktisk skjer.

Det er litt i det korteste med 9 dager så vi krysser fingra for lenger ja! 🤩

Ja tenker det hadde vært lurt å tempe, men hadde heller vært å foretrekke om spira sitter 😂😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Cer3s skrev:

Det er litt i det korteste med 9 dager så vi krysser fingra for lenger ja! 🤩

Ja tenker det hadde vært lurt å tempe, men hadde heller vært å foretrekke om spira sitter 😂😍

Sånn at du slipper å tempe? Du kan jo vurdere å starte å tempe fra neste syklus om spira ikke sitter?😊 håper fu slipper å starte å tempe og jeg kan slutte å tempe 😂🤞🏻 Men temperaturen vil jo også gi en indikasjon på graviditet eller ikke, om den holder seg høy over lengre tid er det et tegn på graviditet, og om den synker veldig er det et tegn på at mensen kommer. Syns det er fint også, så ser jeg det med en gang jeg våkner (som jeg gjorde forrige syklus) at tempen sank og at mensen kom, så jeg slapp å bli skuffa av en negativ graviditetstest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber med saken : 
 

Skrufa - 31 år - B1 - PP 3 - EL 17.11 - IKM 02.12

Autorain - 25 år - B1 - PP 2 - EL 23.11 - IKM 03.12

Vestalinn - 29 år - B1 - PP 3 -  EL 23.11 - IKM 05.12

 Cer3s - 29 år - B2 - PP 5 - EL Ca 26.11 - IKM 08.12

Leonaen - 38år - B2 - PP 4 - EL 25.11 - IKM 09.12

Cacar - 30 år - B1 - PP 3 - EL 25.11 - IKM 09.12

Smashy - 24 år - B1 - PP 14 - EL 29.11 - IKM 14.12

Sekundærinfertil - 30år - B2 - PP 20 - EL 01.12 -IKM 16.12

Duckly -24 år - B1 - PP5 - EL 01.12 - IKM 16.12

  :frustrert: Mensen : 

 

   :gravid:Gravid :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Cer3s skrev:

Er så spent på denne pp. Sist pp tror jeg at jeg hadde lutealfase på 9 dager så er spent på om det blir sånn denne syklusen også. Bruker eggløsningstester. 

Temper ikke, men vurderer å begynne med det hvis det ikke blir noe denne gang. Noen med erfaring som har lyst til å fortelle litt om det? 😁

Jeg hadde også lutealfase på 9 dager forrige pp. Ganske sikker på at den pleier å være lenger. Hadde EL dag 16 (positiv EL-test dag 15 og muligens dag 16) og syklusen var bare 25 dager. Krysser fingrene for at den er lenger denne måneden. 

Ser det er mange som temper her inne, men ingen erfaring med det selv. Tenker at EL-tester holder for meg, vi har uansett nok sex og jeg får ømme brystvorter etter EL så jeg har god kontroll. Bortsett fra når lutealfasen plutselig blir kort da...

Håperpånr3

Anonymkode: 3fa5d...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Cer3s skrev:

Er så spent på denne pp. Sist pp tror jeg at jeg hadde lutealfase på 9 dager så er spent på om det blir sånn denne syklusen også. Bruker eggløsningstester. 

Temper ikke, men vurderer å begynne med det hvis det ikke blir noe denne gang. Noen med erfaring som har lyst til å fortelle litt om det? 😁

Jeg tempet bare en måned. Det funket ikke for meg. Jeg syns det var stress å tempe til samme tid hver dag. Vanskelig å vite når man skal legge til eller trekke fra fordi det er så mye som påvirker temperaturen. Om han har drukket alkohol, om man står opp og går på do en time før man skal tempe. Hvor sikker er den metoden med å trekke fra ig legge til tempen pga andre omstendigheter. Jeg bruker bare fertilitetsmonitor og jeg så at de begge foreslo EL til noenlunde riktig tid. Tempen foreslo en dag etter at monitoren sa at jeg hadde EL. Eneste minus med monitoren er at det er dyrt. Så har vi sex annenhver dag i den perioden. Jeg har vært gravid fire ganger og alle gangene har ikke jeg fått positiv test før dagen etter IKM, så det spiller ingen rolle for meg å teste noe tidligere. Jeg tror nok bare man bør prøve. Og ta det derfra. Se hva som er best for seg selv egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok cb eggløsningstest i dag og den var helt positiv. Jeg bestemte meg forrige syklus for å ikke fortelle mannen min når jeg har eggløsning fordi han ble så stresset av det og ikke greide å fullføre. Men nå har han ikke lyst 🙄 sminka meg og prøvde å ta initiativ, men det hjalp ikke. Det kjennes så håpløst! Har lyst til å rope ut at jeg hadde positiv eggløsningstest 🙈 kanskje jeg må det i morgen om det ikke går seg til..

20191121_233058.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, autorain skrev:

Tok cb eggløsningstest i dag og den var helt positiv. Jeg bestemte meg forrige syklus for å ikke fortelle mannen min når jeg har eggløsning fordi han ble så stresset av det og ikke greide å fullføre. Men nå har han ikke lyst 🙄 sminka meg og prøvde å ta initiativ, men det hjalp ikke. Det kjennes så håpløst! Har lyst til å rope ut at jeg hadde positiv eggløsningstest 🙈 kanskje jeg må det i morgen om det ikke går seg til..

20191121_233058.jpg

Kjenner til dette så godt! Han varierer sånn. Av og til fungerer det å ikke si noe til han og forsøke å forføre han, men av og til fungerer ikke det heller trenger han å høre at "hvis vi har sex NÅ er det størst sannsynlighet for baby". Og selvfølgelig, av og til fungerer jo ingen av delene.. Skulle av og til ønske at rollene kunne byttes om på, at det var JEG som måtte prestere mens han bare kunne ligge der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvor er, hvor er, hvor er eggløsning?"🎵 CD 14 i dag. Har hatt 4 dager med tom sirkel, 4 dager med blinkesmiley. Ingen fast smiley enda. Bruker også billige strimler fra ebay men de har ikke antydning til økning i LH en gang. Ut i fra utflod og strimmeltest-styrke er jeg i allefall 2 dager bak forrige syklus hvor EL skjedde CD 14. Vil så gjerne få lagt det forbaskede egget mitt 🐦(fant ikke høne-emoji).

image.png.1eaecd338cbff460aa53eed2aa5b078c.png

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vestalinn skrev:

Kjenner til dette så godt! Han varierer sånn. Av og til fungerer det å ikke si noe til han og forsøke å forføre han, men av og til fungerer ikke det heller trenger han å høre at "hvis vi har sex NÅ er det størst sannsynlighet for baby". Og selvfølgelig, av og til fungerer jo ingen av delene.. Skulle av og til ønske at rollene kunne byttes om på, at det var JEG som måtte prestere mens han bare kunne ligge der :fnise:

Jeg er så enig! 😅 skulle gjerne tatt over "ansvaret" og jobben 😅 for er stressende når jeg vet hvor lite vindu det er, og jeg vet NÅR vinduet er så nedtellingen har startet 😅

Men en liten time etter jeg skrev innlegget så tok han en dusj og da greide jeg å overbevise han med en liten muntlig jobb, og da orka han heldigvis!🙌🏻 skal prøve igjen i dag tenkte jeg 😅 ikke alltid fungerer, men er glad det ble lagt inn aksjer i går 😊🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Vestalinn skrev:

"Hvor er, hvor er, hvor er eggløsning?"🎵 CD 14 i dag. Har hatt 4 dager med tom sirkel, 4 dager med blinkesmiley. Ingen fast smiley enda. Bruker også billige strimler fra ebay men de har ikke antydning til økning i LH en gang. Ut i fra utflod og strimmeltest-styrke er jeg i allefall 2 dager bak forrige syklus hvor EL skjedde CD 14. Vil så gjerne få lagt det forbaskede egget mitt 🐦(fant ikke høne-emoji).

image.png.1eaecd338cbff460aa53eed2aa5b078c.png

Oi se der ja.. Rart tempen ikke har begynt å stige.. Håper den gjør det i morgen, eller lørdag, for da er el vel etter "tidsskjema"? Men clearblue sin hjemmeside har lovende informasjon heldigvis:

"Some women may not see High Fertility days but see Peak Fertility days only. This may be because the estrogen level is not high enough to be detected by the test, or they started testing too late. Peak Fertility results can still be relied upon and having sex on these days maximises your chance of getting pregnant" https://www.clearblue.com/ovulation-tests/advanced-digital

Så om temperaturen starter å stige så er det håp! Skjønner du er utålmodig! 

 

Edit: Bruker billigtester fra ebay selv og de har bare litt farge på strek 2. Ikke positive overhode. Så er faktisk litt skuffet over dem. Trodde de skulle være mer pålitelige enn som så.

78093605_790495321363430_5162060028433137664_n.jpg

Endret av autorain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, autorain skrev:

Oi se der ja.. Rart tempen ikke har begynt å stige.. Håper den gjør det i morgen, eller lørdag, for da er el vel etter "tidsskjema"? Men clearblue sin hjemmeside har lovende informasjon heldigvis:

"Some women may not see High Fertility days but see Peak Fertility days only. This may be because the estrogen level is not high enough to be detected by the test, or they started testing too late. Peak Fertility results can still be relied upon and having sex on these days maximises your chance of getting pregnant" https://www.clearblue.com/ovulation-tests/advanced-digital

Så om temperaturen starter å stige så er det håp! Skjønner du er utålmodig! 

Startet syklus med en kjemisk graviditet og temperaturer som låg godt over forrige måned sin coverline (36.25). Vanligvis får jeg lav temepratur på CD 1, men her kom lav (nok) temperatur CD 3. Jaja, de er i allefall veldig jevne og det vil bli lett og se et hopp! Her er forrige måned opp på denne syklusen.  

image.png.120d01c6e0c7637f3b4408162b725fde.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, autorain skrev:

Jeg er så enig! 😅 skulle gjerne tatt over "ansvaret" og jobben 😅 for er stressende når jeg vet hvor lite vindu det er, og jeg vet NÅR vinduet er så nedtellingen har startet 😅

Men en liten time etter jeg skrev innlegget så tok han en dusj og da greide jeg å overbevise han med en liten muntlig jobb, og da orka han heldigvis!🙌🏻 skal prøve igjen i dag tenkte jeg 😅 ikke alltid fungerer, men er glad det ble lagt inn aksjer i går 😊🤞🏻

Men hvis du hadde peak i går kveld, så slippes vel egget ca i kveld eller i natt en gang (24-36 timer). Og så lever det trolig til ut på ettermiddagen i morgen (12-24 timer) :)  Så da har du i allefall i dag og halve lørdagen på deg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Vestalinn skrev:

Startet syklus med en kjemisk graviditet og temperaturer som låg godt over forrige måned sin coverline (36.25). Vanligvis får jeg lav temepratur på CD 1, men her kom lav (nok) temperatur CD 3. Jaja, de er i allefall veldig jevne og det vil bli lett og se et hopp! Her er forrige måned opp på denne syklusen.  

image.png.120d01c6e0c7637f3b4408162b725fde.png

Så leit med kjemisk! Håper det er greit å spørre, men hvilke dpo fikk du positiv test og hvor lenge etter fikk du tanta på besøk? Var det uker eller dager? Men siden du hadde kjemisk kan det vel hende at el blir forskjøvet litt? Og som du sier ja, siden temperaturene dine er utrolig stabile de siste dagene vil du lett se en evt stigning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vestalinn skrev:

Men hvis du hadde peak i går kveld, så slippes vel egget ca i kveld eller i natt en gang (24-36 timer). Og så lever det trolig til ut på ettermiddagen i morgen (12-24 timer) :)  Så da har du i allefall i dag og halve lørdagen på deg ;) 

Jo de sier vel så på vanlige el-tester. Men cb el-test sier at når det er statisk smilefjes så har den identifisert de 2 mest fertile dagene, og den var negativ dagen før (fikk aldri blinkende smilefjes). Så tipper det kanskje ikke slippes før lørdag og kan leve til søndag(?). For testen var positiv først på kvelden i går. Eller hvordan tolker du det? 🤔 men for gubbens del burde jeg heller "prøve å forføre han" på lørdag 😂 så det blir annen hver dag 😅

Endret av autorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, autorain skrev:

Så leit med kjemisk! Håper det er greit å spørre, men hvilke dpo fikk du positiv test og hvor lenge etter fikk du tanta på besøk? Var det uker eller dager? Men siden du hadde kjemisk kan det vel hende at el blir forskjøvet litt? Og som du sier ja, siden temperaturene dine er utrolig stabile de siste dagene vil du lett se en evt stigning.

Det går veldig fint å spørre om det :) Såg antydning allerede 7 DPO. Fikk sterkeste positiv 10 DPO (var ikke veldig sterk, men mulig å se - la ut bilde av test i dagboken min Regnbuebaby 2020 om du vil se), så var den helt lik 11 DPO. 12 DPO var den svakere igjen. Noen timer etterpå kom tanta, en-tre dag for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vestalinn skrev:

Det går veldig fint å spørre om det :) Såg antydning allerede 7 DPO. Fikk sterkeste positiv 10 DPO (var ikke veldig sterk, men mulig å se - la ut bilde av test i dagboken min Regnbuebaby 2020 om du vil se), så var den helt lik 11 DPO. 12 DPO var den svakere igjen. Noen timer etterpå kom tanta, en-tre dag for tidlig.

Å da skal jeg finne dagboka di 😊

Men så utrolig utrolig kjipt at tanta kom.. off.. er pga sånt at jeg forteller meg selv at jeg skal prøve å ikke ta test før ikm, men det er umulig. Kommer nok ikke til å greie det denne måneden heller..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...