Gå til innhold

Bråk fra hybel i natt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Muskath skrev:

Du skal være glad for at det fins noen «sladrekjerringer» igjen i samfunnet, noen som bryr seg. Hadde jeg blitt vekket pga husbråk, hadde jeg ringt politiet. 

hahahah

så du bryr deg men skal ringe politiet fordi noen vekka deg !

bravo !

Anonymkode: 51d84...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, får håpe kvinnen/mannen/barnet som lever med vold i hjemmet har en annen nabo enn deg. Lenge leve likegyldigheten.

Anonymkode: b3dad...860

Kvinner, menn og barn som lever under vold i hjemmet har all verdens verktøy i verktøykassa for å få hjelp til å komme seg vekk derfra. Naboer, som tror de "redder noen" ved å observere, vurdere og angi etter eget forgodtbefinnende er ikke et slikt verktøy.

Og - hvor fikk du vold fra? HI sier ingenting om vold - det er noe ulveflokken bare liker å tro...

Jeg derimot, er en god nabo fordi jeg ikke bryr meg det minste om hva slags eventuelle idioti mine naboer driver med. Aldri. Det er nemlig ikke min sak. Like lite som mine naboer har det minste med meg, mine og mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, A-hunter skrev:

Kvinner, menn og barn som lever under vold i hjemmet har all verdens verktøy i verktøykassa for å få hjelp til å komme seg vekk derfra. Naboer, som tror de "redder noen" ved å observere, vurdere og angi etter eget forgodtbefinnende er ikke et slikt verktøy.

Og - hvor fikk du vold fra? HI sier ingenting om vold - det er noe ulveflokken bare liker å tro...

Jeg derimot, er en god nabo fordi jeg ikke bryr meg det minste om hva slags eventuelle idioti mine naboer driver med. Aldri. Det er nemlig ikke min sak. Like lite som mine naboer har det minste med meg, mine og mitt.

Du skriver at de har all slags verktøy  for å komme seg bort, men det du "glemmer" er at det er fryktelig vanskelig å gå fra et voldelig forhold. Disse stakkars folka er ofte så psykisk ødelagt at de ikke klarer det. Det er ofte så mange trusler inne i bildet hvis de velger å gå og det tror de på. Jobbet i ambulansetjenesten i mange år (eksmannen var politi) og vi så mye vold i forbindelse med alkohol. Ofte var folk halvt slått i hjel, men alle var jo så snille når de var edru. Da slo de jo ingen! Folk som lever med vold og trusler vet jo at det er skadelig, men klarer ofte ikke oppsøke hjelp, uten hjelp utenfra. Det er vel ikke uten grunn at det har blitt opprettet krisesentre i Norge.
Klart at alle naboer bare kan overse det, men noen folk vil prøve å hjelpe utsatte mannesker.
 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, A-hunter skrev:

Kvinner, menn og barn som lever under vold i hjemmet har all verdens verktøy i verktøykassa for å få hjelp til å komme seg vekk derfra. Naboer, som tror de "redder noen" ved å observere, vurdere og angi etter eget forgodtbefinnende er ikke et slikt verktøy.

Og - hvor fikk du vold fra? HI sier ingenting om vold - det er noe ulveflokken bare liker å tro...

Jeg derimot, er en god nabo fordi jeg ikke bryr meg det minste om hva slags eventuelle idioti mine naboer driver med. Aldri. Det er nemlig ikke min sak. Like lite som mine naboer har det minste med meg, mine og mitt.

Jeg skrev "hvis jeg trodde det var vold", det får man jo i så fall selv vurdere; om det høres ut som om man diskuterer, krangler, ommøblerer eller faktisk sloss. HI beskrev ikke i detalj lydene, så de fleste av oss har bare delt vår eventuelle vurdering av situasjonen. 

Er det sånn at du føler deg truffet, eller? Faktisk er det nettopp at noen varsler som kan være utgangen av et voldelig forhold for noen. Du kan sikkert kontakte politi og høre om varsler om husbråk faktisk noen ganger forhindrer skade eller fører til rettsforfølgelse.

Anonymkode: b3dad...860

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer selvsagt leieboeren og sier fra om at det var mye bråk og spør om det går bra

Anonymkode: c52b4...5d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, A-hunter skrev:

Bedre å varsle en gang for mye, enn en for lite, ikke sant? Sladrekjerringers mantra # 1!

Tro meg på dette: Det er ikke din sak! Ingen har valgt deg til å være gatens vokter, oppsynsmann eller regelrytter.

Og sånne holdninger er grunnen til at barn (og voksne) lever med vold og mishandling i årevis, uten at en sjel bryr seg før de ligger døde i en blodpøl. 

Anonymkode: a091e...20e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Ringer selvsagt leieboeren og sier fra om at det var mye bråk og spør om det går bra

Anonymkode: c52b4...5d0

Dette var med tanke på om du var nabo og ikke huseier. Men du hadde kanskje ringt til leieboeren til naboen din? 

Anonymkode: f8944...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, A-hunter skrev:

Hvem har snakket om slåssing og møbelkasting? Det er bare noe TS (og vinteryre angivere) tror.

Det kan ha vært en livlig diskusjon om pensjonsreformen... Det er ikke greit?

Du kan faktisk ikke gjøre som du vil innen husets 4 vegger. Lover og regler gjelder også der.

Anonymkode: f5e38...ef7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, A-hunter skrev:

Kvinner, menn og barn som lever under vold i hjemmet har all verdens verktøy i verktøykassa for å få hjelp til å komme seg vekk derfra. Naboer, som tror de "redder noen" ved å observere, vurdere og angi etter eget forgodtbefinnende er ikke et slikt verktøy.

Og - hvor fikk du vold fra? HI sier ingenting om vold - det er noe ulveflokken bare liker å tro...

Jeg derimot, er en god nabo fordi jeg ikke bryr meg det minste om hva slags eventuelle idioti mine naboer driver med. Aldri. Det er nemlig ikke min sak. Like lite som mine naboer har det minste med meg, mine og mitt.

Kranglepetter, her kjenner jeg at jeg må bruke utestemme:

SÅ LENGE DIN ADFERD FORSTYRRER NATTESØVNEN TIL NABOEN ELLER ANDRES FRED ER DET TIL DE GRADER NOE SOM ANDRE HAR NOE MED. OG JA, OGSÅ SELV OM DET ER POLITISK KVARTER!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har opplevd det samme, og ringte ned og spurte om det gikk bra eller om vi trengte å ringe politiet. Men da var det flere personer der. Hadde sendt en melding om det var et kjærestepar som kranglet.

Anonymkode: a4605...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 9.31, Belima skrev:

Siden jeg hadde hørt det så var jeg jo våken. Ja, jeg er den type menneske som sjekker først og ringer etter hjelp når jeg mener det er nødvendig.

Høres fantastisk naivt ut. Så om bråket i virkeligheten var en far som skamslo ungene eller en mor som var voldelig mot mannen sin, så hadde du tenkt at alt var bra om den som slo lukket opp og sa alt var bra? For den som ligger skamslått på soverommet lukker selvfølgelig ikke opp.  Her ringte vi politiet da vi hørte slåssing. Politiet har mulighet til å ta seg inn i leiligheten og de sitter også på info du kanskje ikke gjør. Som at naboen din har flere voldsdommer bak seg eller ofte går inn i psykose og er ustabil mot familien. 

Fetteren min ble angrepet av en ruset kjæreste og slått. Ingen hadde mistanker om vold for hun var god på å snakke for seg. Hun hadde snakket deg rundt og. Men ikke politiet, de hadde rullebladet hennes.. 

Anonymkode: ea616...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 9.43, A-hunter skrev:

Bedre å varsle en gang for mye, enn en for lite, ikke sant? Sladrekjerringers mantra # 1!

Tro meg på dette: Det er ikke din sak! Ingen har valgt deg til å være gatens vokter, oppsynsmann eller regelrytter.

De fleste overlever fint å bli kalt sladrekjerringer om det betyr å redde barn eller voksne fra vold eller foreldre som er dritings eller ruset. I et samfunn bryr man seg. Du får flytte til et sted ingen ringer om hjelp den dagen du kanskje blir overfalt av en innbruddstyv høy på meth eller voldtatt av en torpedo som tok seg inn i feil hjem fordi du hadde samme navn som en kjent kriminell. Det siste skjedde med en nordmann ifjor. 

Anonymkode: ea616...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 9.48, A-hunter skrev:

Det du forventer er at alle andre balanserer på din tynne linje av hva som er akseptabelt og at en hver bevegelse utenfor denne er et avvik som du mener deg berettiget til å mene noe om. Ikke bare mene forresten, men også iverksette de tiltak du selv mener er nødvendig.

mm la meg gjette. Du er en av dem som mener barn er foreldres eiendom? 

Anonymkode: ea616...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.11.2019 den 10.27, A-hunter skrev:

Kvinner, menn og barn som lever under vold i hjemmet har all verdens verktøy i verktøykassa for å få hjelp til å komme seg vekk derfra. Naboer, som tror de "redder noen" ved å observere, vurdere og angi etter eget forgodtbefinnende er ikke et slikt verktøy.

Angi 😄

Innleggene dine lyser av mangel på innsikt. Pass på at ingen angir deg nå, staten har sikkert koblet opp skjulte mikrofoner i kaffemaskinen din for å angi deg. 

Anonymkode: ea616...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min mening så har de lov til å krangle, det er menneskelig. Om dette skjer ofte og du blir forstyrret, da kan det være fint å spørre dem om å slutte med det. Jeg hadde aldri ringt politiet for noe sånt, det hadde vært å overdrive.

Endret av ana0603
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 18.19, AnonymBruker skrev:

Og sånne holdninger er grunnen til at barn (og voksne) lever med vold og mishandling i årevis, uten at en sjel bryr seg før de ligger døde i en blodpøl. 

Anonymkode: a091e...20e

Folk som har sånne innlegg er enten utrolig umodne troll eller personer helt blottet for empati. At noen har forstyrrelser i frontallappen og en mindre amygdala enn oss andre er en hjernefeil, de har ikke empati. Også kalt antisosial personlighetsforstyrrelse 

Anonymkode: ea616...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres fantastisk naivt ut. Så om bråket i virkeligheten var en far som skamslo ungene eller en mor som var voldelig mot mannen sin, så hadde du tenkt at alt var bra om den som slo lukket opp og sa alt var bra? For den som ligger skamslått på soverommet lukker selvfølgelig ikke opp.  Her ringte vi politiet da vi hørte slåssing. Politiet har mulighet til å ta seg inn i leiligheten og de sitter også på info du kanskje ikke gjør. Som at naboen din har flere voldsdommer bak seg eller ofte går inn i psykose og er ustabil mot familien. 

Fetteren min ble angrepet av en ruset kjæreste og slått. Ingen hadde mistanker om vold for hun var god på å snakke for seg. Hun hadde snakket deg rundt og. Men ikke politiet, de hadde rullebladet hennes.. 

Anonymkode: ea616...9ce

Husbråk kan være mer enn mishandling av familie/venner. Glemmer du å tenke på at det noen ganger "bare" er ungdommer/voksner som blir høyrøsta i fylla? En våkner av det også.
De fleste oppegående voksne ringer selvfølgelig etter hjelp når en mistenker/ser at det er folk som blir banka opp. Ikke alltid så smart å ta en setning ut av et innlegg. Du har tydeligvis ikke lest innleggene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 9.37, AnonymBruker skrev:

Så ja, hvis du mistenker vold pga lydene du hørte så ringer du politiet. Anonymkode: d4e66...974

Og hvis noen har det spennende og gøy og spiller f.eks. intenst dataspill med andre? Å ringe politiet er drøyt i første omgang. Snakk med dem som bor der først. Legg igjen lapp i postkassa deres og mobilnummeret ditt. Tar de ikke kontakt og det blir stille etter det, så har de forstått at de bråket litt og gjør det forhåpentlig ikke igjen.

Anonymkode: bdfb0...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig dratt ut av proporsjoner. I dette tilfellet var det to voksne som hadde høylytt krangel midt på natta. Tror ikke det var mishandling, selv om ting ble knust. Det var like mye brøling fra begge to. Vi som huseiere lot det ligge, det er ikke et normalt problem med bråk fra dem. Og de skal få ha sine private krangler. Men naboen har ringt oss kl 2-3 om natta. Da lurer jeg på hva nabo mener vi kan gjøre? Hvis de klager på bråk er det vel bedre å ringe politiet? Jeg har ingen ønske om å stille i nattkjole på leieboers dør. 

Anonymkode: f8944...d4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...