Gå til innhold

Bli kjent etter lang tid uten å ha tatt ta initiativ? Kommer jeg kanskje til å ende opp alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvilke erfaringer har dere med å bli kjent med nye folk etter lang tid uten å ha tatt ta initiativ? Hva er beste måten å gå frem på? Hva funker/funker ikke?

Begynte å studere i høst og har ikke klart å bli kjent med en eneste person ennå, selv om det er over 3 mnd siden vi begynte. Synes det er litt vanskelig, føler at folk sikkert tenker det er rart om jeg plutselig tar intitiativ til samtaler og å bli kjent. Spesielt når jeg nærmest har vert totalt fraværende sosialt og aldri har gjort det tidligere. Har egentlig bare holdt meg i bakgrunnen og sitter for det meste for meg selv i forelesninger (fordi ingen setter seg ved siden av meg).

Føler jeg prøver det meste av tips, men ikke noe funker egentlig, burde vel tatt større initativ osv, men er alltid så sosialt klønete og overtenker alt, blir nervøs og får ikke sagt ting/ord og setninger kommer ut feil. Føler at jeg nesten bare har negative erfaringer og det gjør meg redd for å prøve videre osv. I tillegg til at jeg (nesten) ikke har hilst på noen, husker ikke hva de heter eller annet relevant som jeg kunne startet en samtale med, skulle jo egentlig begynt fra første dagen men... Hvordan går man egentlig frem? Føler det blir litt rart å plutselig begynne å hilse på folk "for første gang", spørre hvor de kommer fra osv når jeg allerede har "møtt" (sett dem) på skolen, i forelesninger o.l i flere måneder allerede 😅 Noen som har noen gode tips?? 

ps. litt usikker på hvor jeg skulle poste denne, men tenker det går mest på psyken, at jeg ikke tør/er engstelig så legger den her.

Anonymkode: 3a691...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...