Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sånne kostholdsfolk som er helt maniske. Bekjent spiser kun vegansk, men ikke NOE med sukker i, smaker aldri på kake eller lignende i sosiale sammenhenger, heller ikke de uten kumelk i. Hun er så tynn at hun knapt henger sammen, og har svimt av flere ganger. Men sukkerfri og vegansk må man være. Sitter alltid og spiser på sin hjemmelagde rare greie som er fermentert eller noe. Er i tillegg anti-vaksine(også for barn) Spar meg!

Anonymkode: 10c26...9e8

Høres jo mer ut som en reell spiseforstyrrelse, burde få hjelp.

Anonymkode: 9722a...fba

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Palestinasupporterne er en gjeng med voldelige og lav iq gærninger

Anonymkode: 3c053...587

ER så enig

Anonymkode: a1a0d...630

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 6.43):

Topp tre upopulære tanker jeg har:

- jeg synes innvandringen fra ikkevestlige land bør stanses. Generelt er innvandringspolitikken slapp og det stilles jævlig lite krav til de som kommer i dag kontra da vi kom på tidlig 90-tall. Rart å tenke sånn som innvandrer og SV-velger, men når jeg ser hvor mye innsats mine besteforeldre på 75+ den dag i dag legger ned på å integrere seg og ta til seg norsk kultur, er det vanskelig å ha noe medfølelse for mine tidligere "naboer" på Grønland. De virkelig hater det norske og gjør narr av alt det fine - fra korps og barnetog til dugnad og frivillighet. 
 

- jeg synes det er for mange som har vondt i vilja. Vi er for rause - det går ikke i lengden. 

- fy fader som jeg KLIKKER av "gentle parenting"!! Herregud! Så mange foreldre har virkelig misforstått dette. PLIS slutt. Møt gjerne den trassende treåringen din i følelsene, men veiled og led henne i riktig retning. Ikke stå ha en fuckings TED-talk om følelser til et trassende barn. Eller uendelig med valgmuligheter. Som om Ella-Norah klarer å ta stilling til de 6 forskjellige alternativene du tilbyr av snacks på tur. 

 

Anonymkode: c0eff...acd

Jeg tror at mange er enige med deg. 

Anonymkode: 8b702...3bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet mange synes vi  Norge behandler de rikeste alt for dårlig og at vi burde feire dem mer.  Men noe som irriterer meg over rikingene er at de i mange tilfeller blir rike ved å kjøpe opp bedrifter og så kutte kraftig i kostnadene. Det betyr dårligere arbeidsvilkår og dårligere produkter slik at rikingene kan putt per penger i egen lomme. Skjønner ikke hvorfor det er noe å feire. 

Her jeg bor er det et selskap som har kjøpt opp enormt mange serveringssteder. Eierne av firmaet ble hyllet i avisa som "selskapsbyggere". Men de har ikke bygget noe som helst. De har kjøpt opp serveringssteder, gjort arbeidsvilkårene dårligere og produktene dårligere.  De kjøpte opp et av mine favoritt-serveringssteder som var kjent for valuta for pengene og nå er det blant stedene som gir dårligst valuta for pengene. Prisene økte, mens porsjonene ble mye mindre. Ja, de tjener med penger, men det er det jo kun eierne som får glede av.  Alle andre har fått det verre. 

Har ingenting i mot å hylle de som kommer med et bra produkt, de som skaper arbeidsplasser og de som gir god behandling til ansatte. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal hylle de som kutter i arbeidsplasser og kutter i kvaliteten på produktene slik at eierne blir enda rikere. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/3/2024 at 6:43 AM, AnonymBruker said:

Topp tre upopulære tanker jeg har:

- jeg synes innvandringen fra ikkevestlige land bør stanses. Generelt er innvandringspolitikken slapp og det stilles jævlig lite krav til de som kommer i dag kontra da vi kom på tidlig 90-tall. Rart å tenke sånn som innvandrer og SV-velger, men når jeg ser hvor mye innsats mine besteforeldre på 75+ den dag i dag legger ned på å integrere seg og ta til seg norsk kultur, er det vanskelig å ha noe medfølelse for mine tidligere "naboer" på Grønland. De virkelig hater det norske og gjør narr av alt det fine - fra korps og barnetog til dugnad og frivillighet. 
 

Anonymkode: c0eff...acd

Kom besteforeldrene dine til Norge tidlig på 90-tallet?

Uansett selv om din familie helt sikkert hadde det tøft da dere kom til Norge så var det alt for mye dulling med innvandrere også tidlig på 90-tallet. Rune Gerhardsen skrev faktisk en bok "Snillisme på norsk" som kom ut i 1991 fordi  dullingen hadde gått for langt i følge han. Rune Gerhardsen var for de som ikke husker det AP-politiker og ble byrådsleder i Oslo. I følge han var den boken en av grunnene til at han ikke ble rikspolitiker fordi han ble uspiselig for mange AP-politikere siden han ønsket strengere krav til innvandrerne, trygdemottakere, fengselsinnsatte, osv. Så det var ikke kun innvandrere han mente burde stilles strengere krav til. 

Jeg kan nevne et eksempel fra skolen i Oslo på 90-tallet. Det var alt for lite krav til at barna skulle lære seg norsk. Det ble akseptert at det begynte barn som var født i Norge og som ikke kunne norsk når de begynte på skolen. Disse barna ble selvsagt hengende etter alle de andre barna i lang tid fordi de måtte bruke tiden på å lære norsk fremfor å lære det de egentlig skulle på skolen.   Foreldrene som ikke hadde giddet å lære barna norsk før skolestart tok med barna sine på ferie til hjemlandet i sommerferien. I løpet av den perioden mistet de mye av norskkunnskapene de hadde lært i førsteklasse så når de begynte i andreklasse så startet de på lavere nivå enn da de var ferdig med førsteklasse. Det burde aldri blitt akseptert.  De lærte selvsagt norsk til slutt men selv på videregående så hadde de egne norsktimer fordi de var på lavere nivå enn etnisk norske. Det heller burde aldri blitt akseptert. Dette var folk som var født i Norge.  "Snillisme" er et godt ord for man gjorde jo barna en bjørnetjeneste.  Det ble selvsagt vanskeligere for barna å bli integrert og å lære seg det de skulle når skolene og samfunnet godtok at barn av ikke-vestlige innvandrere skulle bli stilt lavere krav til enn etnisk norske. 

Det jeg skriver her gjaldt selvsagt ikke alle  barn av ikke-vestlige innvandrere. Det var mange som kunne norsk ved skolestart.  Noe som også viser at det var fullt mulig for barna å lære seg norsk om foreldrene gikk inn for det. Det jeg mener er at skolene og samfunnet godtok at foreldrene ikke gjorde noe forsøk på at barna skulle lære seg norsk. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker at hvite middelaldrende men er fritt vilt å hakke på, mens alle andre grupper skal skjermes for enhver pris.  Enten bør man ikke kunne hakke på noen grupper eller så bør man kunne få halle på alle grupper.  "Rasisme, sexisme og ageisme er feil, med mindre man hakker på hvite middelaldrende menn" er en svært lite prinsipiell regel. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

digg å være inne når sola er varm og fin

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg misliker at hvite middelaldrende men er fritt vilt å hakke på, mens alle andre grupper skal skjermes for enhver pris.  Enten bør man ikke kunne hakke på noen grupper eller så bør man kunne få halle på alle grupper.  "Rasisme, sexisme og ageisme er feil, med mindre man hakker på hvite middelaldrende menn" er en svært lite prinsipiell regel. 

Anonymkode: 1b20c...027

Synes ikke de blir "hakket" på med mimdre de sier noe idiotisk. Da må man jo selvsagt få si ifra at de ikke kan gjøre eller si hva de vil for så å komme med "man kunne jo si det før, hvorfor ikke nå". Er jo ikke andres skyld at mange ikke gidder å henge med i tiden. Heldigvis kjenner jeg mange middelaldrende hvite menn som faktisk klarer å forstå verdenen de lever i i dag, og ikke er fastlåst på 70-tallet.

Anonymkode: 9722a...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg misliker at hvite middelaldrende men er fritt vilt å hakke på, mens alle andre grupper skal skjermes for enhver pris.  Enten bør man ikke kunne hakke på noen grupper eller så bør man kunne få halle på alle grupper.  "Rasisme, sexisme og ageisme er feil, med mindre man hakker på hvite middelaldrende menn" er en svært lite prinsipiell regel. 

Anonymkode: 1b20c...027

Det samme med russere. 

Anonymkode: 8b702...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Synes ikke de blir "hakket" på med mimdre de sier noe idiotisk. Da må man jo selvsagt få si ifra at de ikke kan gjøre eller si hva de vil for så å komme med "man kunne jo si det før, hvorfor ikke nå". Er jo ikke andres skyld at mange ikke gidder å henge med i tiden. Heldigvis kjenner jeg mange middelaldrende hvite menn som faktisk klarer å forstå verdenen de lever i i dag, og ikke er fastlåst på 70-tallet.

Anonymkode: 9722a...fba

Det jeg mener er at folk kan si ting som dette:  "En ledergruppe bestående av hvite menn i 50-årene gir ikke innovasjon" Det ble sagt av en norsk kvinnelig toppsjef.  Men hadde noen sagt "En ledergruppe bestående av mørkhudede kvinner gir ikke innovasjon" så hadde alle ropt rasisme og kvinnediskriminering og direktøren som sa det hadde måttet gå av på dagen. Men om man bruker "hvit mann" som skjellsord så får man bare skryt. 

https://www.dn.no/arbeidsliv/mangfold/arbeidsliv/likestilling/-en-ledergruppe-bestaende-av-hvite-menn-i-50-arene-med-utdannelse-fra-bi-eller-nhh-gir-ikke-innovasjon/2-1-481667

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Det jeg mener er at folk kan si ting som dette:  "En ledergruppe bestående av hvite menn i 50-årene gir ikke innovasjon" Det ble sagt av en norsk kvinnelig toppsjef.  Men hadde noen sagt "En ledergruppe bestående av mørkhudede kvinner gir ikke innovasjon" så hadde alle ropt rasisme og kvinnediskriminering og direktøren som sa det hadde måttet gå av på dagen. Men om man bruker "hvit mann" som skjellsord så får man bare skryt. 

https://www.dn.no/arbeidsliv/mangfold/arbeidsliv/likestilling/-en-ledergruppe-bestaende-av-hvite-menn-i-50-arene-med-utdannelse-fra-bi-eller-nhh-gir-ikke-innovasjon/2-1-481667

Anonymkode: 1b20c...027

Tror problemet hun tar opp er at de har utdannelse fra BI eller NHH, ikke at de er hvite/menn/middelaldrende. Skal man være innovativ må man jo ha en annen utdanning enn det.

Anonymkode: f0d54...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange norske menn er ikke pene

Anonymkode: a1a0d...630

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

mange norske menn er ikke pene

Anonymkode: a1a0d...630

Enig. Mange ser rare ut og.

Anonymkode: 5488e...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Enig. Mange ser rare ut og.

Anonymkode: 5488e...93d

Jeg synes engelske og amerikanske menn ser rare ut og er ikke pene.

Anonymkode: 4f900...209

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske menn er pene, men ikke kjekk. Veldig feminine. 

Anonymkode: 8b3b5...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg synes engelske og amerikanske menn ser rare ut og er ikke pene.

Anonymkode: 4f900...209

Men aksenten hjelper...😉 

Anonymkode: 8b702...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 11.50):

De sa det samme om venstrehendte når flere begynte å kalle seg selv det. Jeg vil tro «økningen» både på venstrehendte i sin tid (eller keivhendte som de ble kalt da), og transpersoner idag skyldes at det nå er mer aksept og mindre stigma.

Anonymkode: ec6a5...75b

Hehe, tror du at folk bare finner på at de er venstrehendte? Det er jo gjerne tydelig fra barna er så små at de ikke akkurat bryr seg om hva som er in eller ikke. 

Anonymkode: c8a78...d04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker å handle på temu 

Anonymkode: 130ae...d16

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er egoistisk når den minste personen(typisk dame) krever å få sitte foran i bilen. Det gir selvsagt mest mening at de største har eget sete foran. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men aksenten hjelper...😉 

Anonymkode: 8b702...3bd

Nei.

Anonymkode: 4f900...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...