Gå til innhold

Hvor synes du maks aldersgrense går på å sitte i trille?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For det første ville jeg aldri tenkt noe overhodet, for det er mange grunner til at store barn sitter i vogn/trille. Noen ganger er det åpenlyst at det er en god grunn, andre ganger er grunnen usynlig. Uansett tenker jeg at dette vet foreldrene best.

Når der gjelder Disneyland ville jeg rett og slett lagt opp dagene annerledes. F.eks. betalt for tre dager i parkene, og brukt færre timer der hver dag. Tatt ting i barnets tempo, og sørget for at vi holdt oss langt under 30 000 skritt. Ta hyppige pauser osv.

Anonymkode: 628c4...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min har ikke sittet i vogn etter fylte tre år. Synes fireåringer er alt for store til å sitte i vogn, i alle fall. 

Anonymkode: 3aff1...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Gjør hva som passer for dere og barnet. Vi hadde med sportsvogn på ferie da ungen var fire og et halvt. Perfekt fx om kvelden. Da kunne vi gå ut og spise og når han ble trøtt, duppet han i vognen. Skjønner liksom ikke helt hva andre har med det å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva barnet selv ønsker også. En femåring nærmer seg jo skolestart, og mange på den alderen vil nok ikke drømme om å sitte i vogn. 

Jeg ville heller lagt opp dagene i ferien etter barnets premisser. Ta pauser. 

Min yngste satt i vogn to ganger etter at han hadde fylt tre år. Den ene gangen var 17. mai en måneds tid etter treårsdagen. Den andre gangen hadde jeg ekstra dårlig tid til jobb og måtte småløpe med ham i vogna - til ville protester, for han var jo stor. 

Men det er selvsagt ingen grunn til å vente til fylte ti år med storbyferie eller fornøyelsesparker. Man må bare ha litt roligere tempo og pauser,

Anonymkode: 19ec2...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 16.18, AnonymBruker skrev:

De fleste unger blir jo kjørt til barnehagen, så jeg ser ikke hva som er så mye verre med å sitte i vogn, for å være helt ærlig... Jeg brukte vogn til og fra barnehage til den yngste var nærmere 4 år. Selv om man ikke har bil, er man fortsatt avhengig av å komme seg til jobb til riktig tid! Ikke alltid unger er like samarbeidsvillige, og da setter man dem heller i en vogn (enten trille eller sykkelvogn) fremfor å bruke tid på krangling og stress.

Dette blir litt som da svigerinna mi mente jeg var lat som ville ha el-sykkel, mens selv kjører hun bil over alt... 

Anonymkode: 1f1b0...659

Det er faktisk også ganske vanlig å gå til barnehagen. 

Anonymkode: 19ec2...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...