Gå til innhold

Jeg var veldig uheldig i dag når jeg skulle en tur til butikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja... Det har seg sånn at jeg var så totalt hjernedød å kjøre med sommerdekk på bilen, ja jeg vet allerede at det var totalt idiotisk og vil ha meg frabedt hvor dumt det er. 

Jeg tok rett og slett sjansen på at det skulle gå helt fint da det ikke kjentes så glatt ut når jeg kjørte hjemmefra men i en sving mistet jeg festet totalt og gled sidelengs mot motgående kjørefelt, der kom det samtidig en bil imot. Vedkommende i den bilen hadde heldigvis gode vinterdekk med pigg så han fikk bremset og sto så og si helt i ro da jeg traff han så heldigvis lav fart både på meg og han isammentreffet. Det ble kollisjon føreside side mot førerside, ikke veldig store skader men er riper og bulker jevnt over hele siden på begge biler. 

Jeg sa til han at jeg hadde piggfrie vinterdekk på bilen så han skulle tro at jeg kjørte riktig. Var redd for at han skulle se på mine dekk og se at jeg hadde sommerdekk for deretter å kontakte politiet. 

Men nå har jeg så dårlig samvittighet for dette, ikke minst for mitt forsikringsselskap som må ut med mye unødvendige penger for min dumskap. 

Så jeg tror nesten jeg skal ringe de og si ifra at jeg kjørte på sommerdekk og heller muligens få en saftig redusering i forsikringen. Jeg har så dårlig samvittighet og flau av meg selv av det jeg gjorde, men vil rette opp min feil og heller få en straff av forsikringen. 

Hva kan skje når jeg sier ifra om dette til forsikringen? Det jeg er mest redd for er at forsikringen kontakter politiet så jeg mister sertifikatet. Men uansett, jeg skal stå for det jeg har gjort og ta den straffen jeg fortjener og legge alt på bordet. 

Noen som har vært i lignende situasjon? Hvor mye trekk på forsikringen bør jeg forvente og eller vil forsikringsselskap ta dette videre? Vil de betale noe i det heletatt når de får vite dette? 

Anonymkode: 094cd...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye for trekk i forsikringen på en stund i alle fall, jeg er ganske sikker på at man mister sertifikatet etter noe sånt. Og det er jo ikke noe poeng å betale forsikring på en bil du uansett ikke kan bruke. 

Anonymkode: 62363...ed7

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig du mister førerkortet, det fortjener du. 
Jeg blåser i om du ikke vil høre det. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner seg å si ifra til forsikringsselskapet, det som ikke er særlig lurt er å gjøre seg skyldig i forsikringssvindel.

Anonymkode: 4ff3b...c6d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogrose

Du var ikke veldig uheldig. Du var veldig heldig! Du bør være ærlig, for ikke å bli tatt for svindel. Og du mister forhåpentligvis førerkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mister nok lappen, men ikke for en lang periode vil jeg tro. Sikkert noen mnd. Det du gjorde var utrolig dumt, men ikke like dumt som fyllekjøring eller å kjøre i 100 i 60 sona liksom.. de får tilbake lappen etter relativt kort tid de å. En venn av neg mistet lappen nå etter for mange prikker på lappen, fikk den tilbake etter 2 mnd. 

Anonymkode: 4add5...f72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Skogrose skrev:

Du var ikke veldig uheldig. Du var veldig heldig! Du bør være ærlig, for ikke å bli tatt for svindel. Og du mister forhåpentligvis førerkortet.

Enig. Utrolig spesielt å beskrive det å villig ta sjansen på å skade noen, unngå det fordi andre tar ansvar og forhindrer mer alvorlig skade og deretter begå forsikringssvindel som å være "uheldig". 

Altså, herregud, de fleste av oss gjør dumme og ugreie ting iblant, men trådstarter sier jo at hun bestemte seg for å ta sjansen tross at hun var bevisst denne risikoen kun fordi det "ikke kjentes så glatt ut" da hun allerede hadde satt seg i bilen og begynt å kjøre. Det er liksom noen knepp forbi vanlig hensynsløshet, egoisme og idioti vi alle driver med iblant.

Anonymkode: ccc0f...13a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette veldig uheldig????

Hva om du i stedet hadde glidd mot fortauet, der det gikk en person med et spedbarn og en toåring? 

Anonymkode: 8dd69...0a7

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Selvfølgelig sier du sannheten og lappen mister du nok. Det tror jeg du vet godt at du fortjener. Heldigvis gikk det bra men det kunne endt veldig galt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp forklart situasjonen til forsikringsselskapet og de så svært alvorlig på saken men ho jeg snakket med kunne ikke si hvilke konsekvenser dette medfølger. 

Det satt litt langt inne å si ifra for at jeg er redd at sertifikatet ryker, men jeg kunne ikke levd med så dårlig samvittighet som jeg hadde

Anonymkode: 094cd...c2b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært mer redd for å bli tatt for forsikringssvindel. Det gjør vondt

Anonymkode: 7e515...21f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du mister nok lappen, men ikke for en lang periode vil jeg tro. Sikkert noen mnd. Det du gjorde var utrolig dumt, men ikke like dumt som fyllekjøring eller å kjøre i 100 i 60 sona liksom.. de får tilbake lappen etter relativt kort tid de å. En venn av neg mistet lappen nå etter for mange prikker på lappen, fikk den tilbake etter 2 mnd. 

Anonymkode: 4add5...f72

Ånei, å kjøre på sommerdekk nå er like hjernedødt som å kjøre i fylla eller råkjøring.

Anonymkode: 16bcb...057

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja... Det har seg sånn at jeg var så totalt hjernedød å kjøre med sommerdekk på bilen, ja jeg vet allerede at det var totalt idiotisk og vil ha meg frabedt hvor dumt det er. 

Jeg tok rett og slett sjansen på at det skulle gå helt fint da det ikke kjentes så glatt ut når jeg kjørte hjemmefra men i en sving mistet jeg festet totalt og gled sidelengs mot motgående kjørefelt, der kom det samtidig en bil imot. Vedkommende i den bilen hadde heldigvis gode vinterdekk med pigg så han fikk bremset og sto så og si helt i ro da jeg traff han så heldigvis lav fart både på meg og han isammentreffet. Det ble kollisjon føreside side mot førerside, ikke veldig store skader men er riper og bulker jevnt over hele siden på begge biler. 

Jeg sa til han at jeg hadde piggfrie vinterdekk på bilen så han skulle tro at jeg kjørte riktig. Var redd for at han skulle se på mine dekk og se at jeg hadde sommerdekk for deretter å kontakte politiet. 

Men nå har jeg så dårlig samvittighet for dette, ikke minst for mitt forsikringsselskap som må ut med mye unødvendige penger for min dumskap. 

Så jeg tror nesten jeg skal ringe de og si ifra at jeg kjørte på sommerdekk og heller muligens få en saftig redusering i forsikringen. Jeg har så dårlig samvittighet og flau av meg selv av det jeg gjorde, men vil rette opp min feil og heller få en straff av forsikringen. 

Hva kan skje når jeg sier ifra om dette til forsikringen? Det jeg er mest redd for er at forsikringen kontakter politiet så jeg mister sertifikatet. Men uansett, jeg skal stmå for det jeg har gjort og ta den straffen jeg fortjener og legge alt på bordet. 

Noen som har vært i lignende situasjon? Hvor mye trekk på forsikringen bør jeg forvente og eller vil forsikringsselskap ta dette videre? Vil de betale noe i det heletatt når de får vite dette? 

Anonymkode: 094cd...c2b

Dette her blir forhåpentligvis avslørt. Og du bør både miste lappen pluss at du bør annmeldes for forsikringssvindel. Og om det skjer så har jeg NULL OG NIKS sympati med deg. Det vil være deg VEL UNDT og miste lappen og i tillegg bli dømt for forsikringssvindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært mer redd for å bli tatt for forsikringssvindel. Det gjør vondt

Anonymkode: 7e515...21f

Det kan fort bli ubetinget fengsel, pluss at TS med all sannsynlighet vil bli svartelistet slik at h*n aldri vil kunne få tegne forsikringer mer (untatt ansvarsforsikring). I tillegg vil TS og miste de forsikringer h*n idag har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha ros for at du sa i fra om det du gjorde. Men jeg håper virkelig du blir anmeldt for forsikringssvindel og mister førerkortet.  Følger du ikke med d på værmeldingen og måneden vi er i? Hvorfor i huleste bruker du fremdeles sommerdekk? 🤦‍♀️ 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg nettopp forklart situasjonen til forsikringsselskapet og de så svært alvorlig på saken men ho jeg snakket med kunne ikke si hvilke konsekvenser dette medfølger. 

Det satt litt langt inne å si ifra for at jeg er redd at sertifikatet ryker, men jeg kunne ikke levd med så dårlig samvittighet som jeg hadde

Anonymkode: 094cd...c2b

Tommel opp, Ts. 

Og ikke ta det så hardt at folk i tråden er slemme. Jeg arbeider med trafikksikkerhet, og 99,9 % av absolutt alle foreldre som kjører småungene sine på skolen er ikke mordere utelukkende av ren, skjær flaks. 

Det er ikke uten grunn at samfunnet må over på selvkjørende biler så raskt som menneskelig (oh, the irony..) mulig. 100% av alle ulykker skyldes føreren. ;) 

Anonymkode: 86649...ca9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går mot strømmen, og håper du lærte en lekse i dag!! Hadde uansett ikke meldt meg selv! Du kommer nok aldri til å gjøre dette igjen! 

Anonymkode: 16295...78c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kjetil E skrev:

Dette her blir forhåpentligvis avslørt. Og du bør både miste lappen pluss at du bør annmeldes for forsikringssvindel. Og om det skjer så har jeg NULL OG NIKS sympati med deg. Det vil være deg VEL UNDT og miste lappen og i tillegg bli dømt for forsikringssvindel.

Hvordan blir det avslørt? Så lenge ikke motparten melder noe, er det ingen som sjekker dette..... 

Anonymkode: 16295...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor så mange snakker om forsikringssvindel. I skademeldingen står det hva som har skjedd, og ikke hva slags dekk bilen hadde. Det blir da opp til forsikringsselskapet å sjekke om de har oppfølgende spørsmål. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...