Gå til innhold

Jeg var veldig uheldig i dag når jeg skulle en tur til butikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du kan ikke bare si at du vil ha deg frabedt kommentarer om at dette var dumt. Du er jo livsfarlig i trafikken! Du kunne ha vært død i dag, og enda verre, du kunne ha skadet eller drept uskyldige mennesker med din idiotiske oppførsel. 

Anonymkode: 8b525...b39

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Brunello said:

Skjønner ikke hvorfor så mange snakker om forsikringssvindel. I skademeldingen står det hva som har skjedd, og ikke hva slags dekk bilen hadde. Det blir da opp til forsikringsselskapet å sjekke om de har oppfølgende spørsmål. 

Å jo da, det mener jeg det er et avkrysningsfelt for (heldigvis lenge siden jeg har sett på et skademeldingsskjema, så jeg kan huske feil).

Ble det tatt bilder av bilene på stedet?

Anonymkode: 4872a...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir det avslørt? Så lenge ikke motparten melder noe, er det ingen som sjekker dette..... 

Anonymkode: 16295...78c

Nå har jo TS meldt ifra selv da. Men ikke uvanlig at for eks forsikringsselskap tar kontakt med verkstedet for eks og sjekker om bilen hadde vinterhjul. Er det skikkelig verksted så vil det og være normalt at de tar kontakt med forsikringsselskapet hvis de for inn en bil etter ulykke og den hadde sommerdekk mens føret tilsa at den skulle hatt vinterdekk.

Og begge har så absolutt muligheter til å gi politiet beskjed, i særdeleshet forsikringsselskapt hvis de vil annmelde dette for forsikringsbedrageri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Brunello skrev:

Skjønner ikke hvorfor så mange snakker om forsikringssvindel. I skademeldingen står det hva som har skjedd, og ikke hva slags dekk bilen hadde. Det blir da opp til forsikringsselskapet å sjekke om de har oppfølgende spørsmål. 

Det er forsikringsbedrageri og oppgi at du har kjørt med sommerdekk da uhellet skjedde og føreforholdene tilsa at du skulle hatt vinterdekk. Av den enkle grunn at feil dekk vil i beste fall føre til avkorting i forsikringen og det vil og fort føre til at man ikke for en eneste krone på forsikringen. Så derfor er det forsikringsbedrageri og oppgi at man har hatt vinterdekk mens man i virkeligheten hadde sommerdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Pragmatikeren skrev:

Kreds til deg for å ringe tilbake til forsikringsselskapet og være ærlig! Vær stolt av deg selv for det. 

Enig i det. Jeg var temmelig hard med TS over her og mener fortsatt alt jeg skrev der like mye som før. Men hun tok ansvar og sa fra, og det skal hun selvfølgelig ha for uansett. Klart det krever guts.

Anonymkode: ccc0f...13a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kjetil E said:

Det er forsikringsbedrageri og oppgi at du har kjørt med sommerdekk da uhellet skjedde og føreforholdene tilsa at du skulle hatt vinterdekk. Av den enkle grunn at feil dekk vil i beste fall føre til avkorting i forsikringen og det vil og fort føre til at man ikke for en eneste krone på forsikringen. Så derfor er det forsikringsbedrageri og oppgi at man har hatt vinterdekk mens man i virkeligheten hadde sommerdekk.

Har'u tagit?

Anonymkode: 4872a...a11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan mener dere ts skulle blitt tatt for forsikringssvindel?

Anonymkode: 9f885...559

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg nettopp forklart situasjonen til forsikringsselskapet og de så svært alvorlig på saken men ho jeg snakket med kunne ikke si hvilke konsekvenser dette medfølger. 

Det satt litt langt inne å si ifra for at jeg er redd at sertifikatet ryker, men jeg kunne ikke levd med så dårlig samvittighet som jeg hadde

Anonymkode: 094cd...c2b

Haha, det hadde jeg ikke giddet. 

Anonymkode: 9f885...559

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja... Det har seg sånn at jeg var så totalt hjernedød å kjøre med sommerdekk på bilen, ja jeg vet allerede at det var totalt idiotisk og vil ha meg frabedt hvor dumt det er. 

Jeg tok rett og slett sjansen på at det skulle gå helt fint da det ikke kjentes så glatt ut når jeg kjørte hjemmefra men i en sving mistet jeg festet totalt og gled sidelengs mot motgående kjørefelt, der kom det samtidig en bil imot. Vedkommende i den bilen hadde heldigvis gode vinterdekk med pigg så han fikk bremset og sto så og si helt i ro da jeg traff han så heldigvis lav fart både på meg og han isammentreffet. Det ble kollisjon føreside side mot førerside, ikke veldig store skader men er riper og bulker jevnt over hele siden på begge biler. 

Jeg sa til han at jeg hadde piggfrie vinterdekk på bilen så han skulle tro at jeg kjørte riktig. Var redd for at han skulle se på mine dekk og se at jeg hadde sommerdekk for deretter å kontakte politiet. 

Men nå har jeg så dårlig samvittighet for dette, ikke minst for mitt forsikringsselskap som må ut med mye unødvendige penger for min dumskap. 

Så jeg tror nesten jeg skal ringe de og si ifra at jeg kjørte på sommerdekk og heller muligens få en saftig redusering i forsikringen. Jeg har så dårlig samvittighet og flau av meg selv av det jeg gjorde, men vil rette opp min feil og heller få en straff av forsikringen. 

Hva kan skje når jeg sier ifra om dette til forsikringen? Det jeg er mest redd for er at forsikringen kontakter politiet så jeg mister sertifikatet. Men uansett, jeg skal stå for det jeg har gjort og ta den straffen jeg fortjener og legge alt på bordet. 

Noen som har vært i lignende situasjon? Hvor mye trekk på forsikringen bør jeg forvente og eller vil forsikringsselskap ta dette videre? Vil de betale noe i det heletatt når de får vite dette? 

Anonymkode: 094cd...c2b

Du vet at forsikringsselskapet ditt finner ut om du kjører på sommerdekk eller vinterdekk ja? du blir nå mest sannsynligvis tatt i svindel og det vil svi som pokker. For det er nå de sjekker om man. De skal nok ha noe oversikt over det, slik som jeg forstår det. Så nå når du attpåtil lyver på skademeldingen, så blir du mest sannsynligvis anmeldt for både svindel og kanskje også dokumentforfalskning. Bra jobba! Vær ærlig, ring og ta den straffen du får.

"Tradisjonelt har det vært lite konkret tallmateriale rundt dette, men en som vet mer enn de fleste er forsikringsselskapet If. De logger nemlig hva bilene er skodd med, når de er inne til skadetakst. " https://www.tv2.no/a/10975748/

Anonymkode: a7d55...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan mener dere ts skulle blitt tatt for forsikringssvindel?

Anonymkode: 9f885...559

Fordi TS løy om å ha kjørt på vinterdekk, når hun kjører på sommerdekk. Det er forsikringssvindel 

Anonymkode: a7d55...4f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi TS løy om å ha kjørt på vinterdekk, når hun kjører på sommerdekk. Det er forsikringssvindel 

Anonymkode: a7d55...4f1

Ja, men hvordan skulle hun blitt tatt spurte jeg om. 

Anonymkode: 9f885...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men hvordan skulle hun blitt tatt spurte jeg om. 

Anonymkode: 9f885...559

De sjekker opp med verkstedet og hva som er registrert på bilen. IF har egne systemer hvor det står spesifikt. De kan også undersøke det ved å kontakte politet og lage en sak utav det. Dersom de mistenker at Ts lyver og har kjørt med sommerdekk. De vet jo om det er ekstrem-vær og de har 10-15 ulykker på en dag i samme område. Når det er 1 ulykke som dette, i overgangen fra høst til vinter, så er de mer nøye med å sjekke opp, fordi mange er trege med å bytte til sommerdekk. 

Anonymkode: a7d55...4f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De sjekker opp med verkstedet og hva som er registrert på bilen. IF har egne systemer hvor det står spesifikt. De kan også undersøke det ved å kontakte politet og lage en sak utav det. Dersom de mistenker at Ts lyver og har kjørt med sommerdekk. De vet jo om det er ekstrem-vær og de har 10-15 ulykker på en dag i samme område. Når det er 1 ulykke som dette, i overgangen fra høst til vinter, så er de mer nøye med å sjekke opp, fordi mange er trege med å bytte til sommerdekk

Anonymkode: a7d55...4f1

Vinterdekk* 

Anonymkode: a7d55...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette veldig uheldig????

Hva om du i stedet hadde glidd mot fortauet, der det gikk en person med et spedbarn og en toåring? 

Anonymkode: 8dd69...0a7

BARN BARN BARN. Det skal ALLTID komme noen og nevne barn! 
Også når hunden går fri hos enkelte, så komme noen "tenk om det er et barn neste gang!"   hilsen ei som er drittlei barn. jeg synes det er like ille om det er en ung voksen. 

Anonymkode: 09aee...2d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BARN BARN BARN. Det skal ALLTID komme noen og nevne barn! 
Også når hunden går fri hos enkelte, så komme noen "tenk om det er et barn neste gang!"   hilsen ei som er drittlei barn. jeg synes det er like ille om det er en ung voksen. 

Anonymkode: 09aee...2d5

Selvfølgelig er det verre om det er et barn som rammes enn en ung voksen. Get over yourself. 

Anonymkode: 52a23...7f0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sjekker opp med verkstedet og hva som er registrert på bilen. IF har egne systemer hvor det står spesifikt. De kan også undersøke det ved å kontakte politet og lage en sak utav det. Dersom de mistenker at Ts lyver og har kjørt med sommerdekk. De vet jo om det er ekstrem-vær og de har 10-15 ulykker på en dag i samme område. Når det er 1 ulykke som dette, i overgangen fra høst til vinter, så er de mer nøye med å sjekke opp, fordi mange er trege med å bytte til sommerdekk. 

Anonymkode: a7d55...4f1

Og hvis bilen ikke skal på verksted? Hvis hun byttet dekk når hun kom hjem? 
Dere er jo helt hysteriske. 

Anonymkode: 9f885...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja... Det har seg sånn at jeg var så totalt hjernedød å kjøre med sommerdekk på bilen, ja jeg vet allerede at det var totalt idiotisk og vil ha meg frabedt hvor dumt det er. 

Jeg tok rett og slett sjansen på at det skulle gå helt fint da det ikke kjentes så glatt ut når jeg kjørte hjemmefra men i en sving mistet jeg festet totalt og gled sidelengs mot motgående kjørefelt, der kom det samtidig en bil imot. Vedkommende i den bilen hadde heldigvis gode vinterdekk med pigg så han fikk bremset og sto så og si helt i ro da jeg traff han så heldigvis lav fart både på meg og han isammentreffet. Det ble kollisjon føreside side mot førerside, ikke veldig store skader men er riper og bulker jevnt over hele siden på begge biler. 

Jeg sa til han at jeg hadde piggfrie vinterdekk på bilen så han skulle tro at jeg kjørte riktig. Var redd for at han skulle se på mine dekk og se at jeg hadde sommerdekk for deretter å kontakte politiet. 

Men nå har jeg så dårlig samvittighet for dette, ikke minst for mitt forsikringsselskap som må ut med mye unødvendige penger for min dumskap. 

Så jeg tror nesten jeg skal ringe de og si ifra at jeg kjørte på sommerdekk og heller muligens få en saftig redusering i forsikringen. Jeg har så dårlig samvittighet og flau av meg selv av det jeg gjorde, men vil rette opp min feil og heller få en straff av forsikringen. 

Hva kan skje når jeg sier ifra om dette til forsikringen? Det jeg er mest redd for er at forsikringen kontakter politiet så jeg mister sertifikatet. Men uansett, jeg skal stå for det jeg har gjort og ta den straffen jeg fortjener og legge alt på bordet. 

Noen som har vært i lignende situasjon? Hvor mye trekk på forsikringen bør jeg forvente og eller vil forsikringsselskap ta dette videre? Vil de betale noe i det heletatt når de får vite dette? 

Anonymkode: 094cd...c2b

Så det at man blir advart mot å kjøre tenkte du ikke over?

Anonymkode: 2e4be...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis bilen ikke skal på verksted? Hvis hun byttet dekk når hun kom hjem? 
Dere er jo helt hysteriske. 

Anonymkode: 9f885...559

Tror ikke du hadde kalt de hysterisk dersom ditt familiemedlem, mann/kone eller ja; barn, ble skadet eller drept i en slik ulykke. 

Anonymkode: d40d0...e1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis bilen ikke skal på verksted? Hvis hun byttet dekk når hun kom hjem? 
Dere er jo helt hysteriske. 

Anonymkode: 9f885...559

Tja... om forsikringsselskapet har sterk mistanke så kan de vel ringe politi som kan reise ut og sjekke, om de rekker det før ts får skifta

Anonymkode: 3c332...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...