Gå til innhold

Jeg var veldig uheldig i dag når jeg skulle en tur til butikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis bilen ikke skal på verksted? Hvis hun byttet dekk når hun kom hjem? 
Dere er jo helt hysteriske. 

Anonymkode: 9f885...559

hysterisk? så du er en av de som kjører med sommerdekk om vinteren.. fint å vite. kan du vennligst si ifra når og hvor du kjører, slik at vi som ønsker å leve kan holde oss langt unna deg? tusen takk på forhånd. 

Anonymkode: a7d55...4f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du hadde kalt de hysterisk dersom ditt familiemedlem, mann/kone eller ja; barn, ble skadet eller drept i en slik ulykke. 

Anonymkode: d40d0...e1f

Jeg snakker da ikke om kjøringen på sommerdekk, jeg snakker om etterpå. 

Anonymkode: 9f885...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hysterisk? så du er en av de som kjører med sommerdekk om vinteren.. fint å vite. kan du vennligst si ifra når og hvor du kjører, slik at vi som ønsker å leve kan holde oss langt unna deg? tusen takk på forhånd. 

Anonymkode: a7d55...4f1

Som sagt, kjøringen på sommerdekk var idiotisk. 

Anonymkode: 9f885...559

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja... om forsikringsselskapet har sterk mistanke så kan de vel ringe politi som kan reise ut og sjekke, om de rekker det før ts får skifta

Anonymkode: 3c332...61d

Hva er sjansen for det?

Anonymkode: 9f885...559

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det verre om det er et barn som rammes enn en ung voksen. Get over yourself. 

Anonymkode: 52a23...7f0

slutt å avslutt setninger på engelsk. Det gjør deg ikke SÅ kul.

Anonymkode: 09aee...2d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på er at du husket at du fortsatt hadde sommerdekk, men VALGTE å kjøre. Jeg ville faktisk hatt litt mer sympati dersom du var veldig susete og rett og slett glemte/ikke tenkte gjennom at du hadde glemt å skifte.

Det er det som gjør at jeg tenker at du faktisk aldri burde hatt lappen. Jeg vet politiet ikke kommer til å frata deg lappen for evig tid (dessverre), men du har utvist helt utrolig dårlig dømmekraft.

Kudos til deg for at du sa ifra!

Anonymkode: 299b5...77d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du TS, du vil få straffen du har fortjent av rettsvesenet og forsikringssystemet, så det jeg vil si er at jeg er stolt av deg for at du tok ansvar etter å ha vært ansvarsløs.

Det var egoistisk og dumt å kjøre på sommerdekk. Men, du kunne vært enda mer egoistisk og dum ved å ikke være ærlig til slutt.

Jeg synes du fortjener å høre at det du gjorde ved å ta ansvar var veldig(!) bra gjort.

Uansett hva man gjør kan man alltid gjøre det verre, men det gjorde ikke du, flott!!

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Alle gjør feil. Også de som gnir inn hvor mye du fortjener å svi for dette. Denne feilen kunne endt med at du tok et liv, det vet du og det gjør du ikke igjen. Pris deg lykkelig over hvor heldig du var. Du føler deg skyldig og skammer deg nå, noe som er vondt og ekkelt, men er nettopp det du trenger. Og vi andre også når vi gjør feil. Skammen og skylden er der for at vi skal lære av våre feil. 

Dette gikk bra tross alt. Bra gjort å stå opp for feilen du gjorde. Veldig mange gjør aldri det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle dere med støttende ord for at jeg sa ifra til forsikringen, jeg skulle såklart skrevet det med en gang men jeg var livredd og i sjokk. Skal aldri gjøre dette eller noe lignende igjen, jeg har lært av det jeg gjorde. 

Til de av dere som mener jeg har gjort forsikringssvindel kan la være å tro det, jeg sa kun til motparten at jeg hadde sommerdekk. Vi begge kjørte bilene etter kollisjonen så jeg kunne fint kjørt hjem for å skifte dekk på bilen før jeg hadde levert den til takst over skadene. Men dette hadde jeg ikke samvittighet til å gjøre, derfor meldte jeg meg selv til forsikringen og tilsto at jeg hadde kjørt på sommerdekk. 

Jeg gruer meg veldig til hvilke konsekvenser dette har for meg, jeg har hverken mye penger eller kan miste sertifikatet uten store konsekvenser. Men jeg skal ta min straff uansett hva det ender med, og til slutt, ja jeg var heldig som dere sier, dette kunne gått mye mye verre 

 

 

Anonymkode: 094cd...c2b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 13.38, AnonymBruker skrev:

Ja... Det har seg sånn at jeg var så totalt hjernedød å kjøre med sommerdekk på bilen, ja jeg vet allerede at det var totalt idiotisk og vil ha meg frabedt hvor dumt det er. 

Jeg tok rett og slett sjansen på at det skulle gå helt fint da det ikke kjentes så glatt ut når jeg kjørte hjemmefra men i en sving mistet jeg festet totalt og gled sidelengs mot motgående kjørefelt, der kom det samtidig en bil imot. Vedkommende i den bilen hadde heldigvis gode vinterdekk med pigg så han fikk bremset og sto så og si helt i ro da jeg traff han så heldigvis lav fart både på meg og han isammentreffet. Det ble kollisjon føreside side mot førerside, ikke veldig store skader men er riper og bulker jevnt over hele siden på begge biler. 

Jeg sa til han at jeg hadde piggfrie vinterdekk på bilen så han skulle tro at jeg kjørte riktig. Var redd for at han skulle se på mine dekk og se at jeg hadde sommerdekk for deretter å kontakte politiet. 

Men nå har jeg så dårlig samvittighet for dette, ikke minst for mitt forsikringsselskap som må ut med mye unødvendige penger for min dumskap. 

Så jeg tror nesten jeg skal ringe de og si ifra at jeg kjørte på sommerdekk og heller muligens få en saftig redusering i forsikringen. Jeg har så dårlig samvittighet og flau av meg selv av det jeg gjorde, men vil rette opp min feil og heller få en straff av forsikringen. 

Hva kan skje når jeg sier ifra om dette til forsikringen? Det jeg er mest redd for er at forsikringen kontakter politiet så jeg mister sertifikatet. Men uansett, jeg skal stå for det jeg har gjort og ta den straffen jeg fortjener og legge alt på bordet. 

Noen som har vært i lignende situasjon? Hvor mye trekk på forsikringen bør jeg forvente og eller vil forsikringsselskap ta dette videre? Vil de betale noe i det heletatt når de får vite dette? 

Anonymkode: 094cd...c2b

Nope har ikke vært i lignende situasjon, fordi jeg ikke er like dum i huet og ansvarsløs som deg. Håper du blir tatt og mister lappen. Hvem kjører rundt med sommerdekk når det er snø på bakken? Hva er det du vil med dette innlegget? Hvorfor eier du ikke samvittighet? Sosiopat kanskje?? Tenker du ikke på hvor ille det kunne gått med han du skrapa borti?? 

Hver jævla dag på denne årstiden hater jeg å kjøre ute, vet du hvorfor? Ikke pga snøen eller isen. Pga av sånne farlige og onde mennesker som deg! Dere klarer ikke å kjøre bil, kjører som det er sommer og at veien er tørr og fri og setter alle andres LIV i fare. Så fort snøen legger seg eller tåka, så har plutselig folk fått ræva i gir. Også skal dere ligge helt oppi ræva på folk og blende de. Skulle bare ønske dere ble bura inne i minst ti år! Lær av deres store feil!!

og du er også en svindler! Du er verre enn de som «svindler» Nav, tenk på den du. Det er din skyld at du skada bilen hans fordi du hadde sommerdekk. Også skal du juge til forsikringsselskapet sånn at du får dekning? Håper noen sender dette innlegget til politiet sånn at de kan finne hvilken ip du er og straffe deg. For du gjør du to store og alvorlige forbrytelser. Og håper virkelig ikke de fleste har vett til å gjøre noe lignende.

Anonymkode: f1b16...c85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 13.38, AnonymBruker skrev:

Jeg sa til han at jeg hadde piggfrie vinterdekk på bilen så han skulle tro at jeg kjørte riktig.

Anonymkode: 094cd...c2b

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til de av dere som mener jeg har gjort forsikringssvindel kan la være å tro det, jeg sa kun til motparten at jeg hadde sommerdekk.

Anonymkode: 094cd...c2b

???

Anonymkode: 69474...3f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det var et sjakktrekk å fortelle forsikringsselskapet om dette? Det er vel ikke så veldig sannsynlig at de hadde fått vite det?

Anonymkode: 3eabf...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nope har ikke vært i lignende situasjon, fordi jeg ikke er like dum i huet og ansvarsløs som deg. Håper du blir tatt og mister lappen. Hvem kjører rundt med sommerdekk når det er snø på bakken? Hva er det du vil med dette innlegget? Hvorfor eier du ikke samvittighet? Sosiopat kanskje?? Tenker du ikke på hvor ille det kunne gått med han du skrapa borti?? 

Hver jævla dag på denne årstiden hater jeg å kjøre ute, vet du hvorfor? Ikke pga snøen eller isen. Pga av sånne farlige og onde mennesker som deg! Dere klarer ikke å kjøre bil, kjører som det er sommer og at veien er tørr og fri og setter alle andres LIV i fare. Så fort snøen legger seg eller tåka, så har plutselig folk fått ræva i gir. Også skal dere ligge helt oppi ræva på folk og blende de. Skulle bare ønske dere ble bura inne i minst ti år! Lær av deres store feil!!

og du er også en svindler! Du er verre enn de som «svindler» Nav, tenk på den du. Det er din skyld at du skada bilen hans fordi du hadde sommerdekk. Også skal du juge til forsikringsselskapet sånn at du får dekning? Håper noen sender dette innlegget til politiet sånn at de kan finne hvilken ip du er og straffe deg. For du gjør du to store og alvorlige forbrytelser. Og håper virkelig ikke de fleste har vett til å gjøre noe lignende.

Anonymkode: f1b16...c85

Neste gang du svarer i en tråd, vær snill og les hele tråden først, så slipper du å drite deg ut. Men du er "sosiopat kanskje"? 😄

Anonymkode: 5a0ae...857

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 13.38, AnonymBruker skrev:

Men nå har jeg så dårlig samvittighet for dette, ikke minst for mitt forsikringsselskap som må ut med mye unødvendige penger for min dumskap. 

Ha! Tror du burde ha dårlig samvittighet for alt annet enn dette. Om du hadde visst hva som foregår bak i kulissene hos de største forsikringselskapene i Norge. Blir kvalm av hele greiene, tipper hun konsulenten du snakket med gne seg godt i hendene da du ringte inn og sa at du hadde på sommerdekk. Når det er sagt, kjipt situasjon. Hadde kjørt hjem å byttet dekk fort som fy selv, så du skal ha for ærligheten hvertfall. 

Anonymkode: fe908...8cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si i fra... Det er forsikringssvindel. Du havner i fengsel. 

Ta det heller som en lærepenge og aldri gjør noe sånt igjen. 

Anonymkode: bc01a...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk til alle dere med støttende ord for at jeg sa ifra til forsikringen, jeg skulle såklart skrevet det med en gang men jeg var livredd og i sjokk. Skal aldri gjøre dette eller noe lignende igjen, jeg har lært av det jeg gjorde. 

Til de av dere som mener jeg har gjort forsikringssvindel kan la være å tro det, jeg sa kun til motparten at jeg hadde sommerdekk. Vi begge kjørte bilene etter kollisjonen så jeg kunne fint kjørt hjem for å skifte dekk på bilen før jeg hadde levert den til takst over skadene. Men dette hadde jeg ikke samvittighet til å gjøre, derfor meldte jeg meg selv til forsikringen og tilsto at jeg hadde kjørt på sommerdekk. 

Jeg gruer meg veldig til hvilke konsekvenser dette har for meg, jeg har hverken mye penger eller kan miste sertifikatet uten store konsekvenser. Men jeg skal ta min straff uansett hva det ender med, og til slutt, ja jeg var heldig som dere sier, dette kunne gått mye mye verre 

 

 

Anonymkode: 094cd...c2b

Ehm... hallo? Du har jo faktisk løyet til motpart her og sakt at du hadde på piggfrie vinterdekk? Blir det opprettet sak på dette så vil jo forsikringsselskapet garantert innvolvere motpart + vedkommenes selskap. Det vil jo her komme frem at han du faktisk kjørte inn i dro fra stedet i god tro om at dere begge var riktig skodd for forholdene. Hva tror du han kommer til å gjøre når dette kommer frem? Det ender jo garantert med anmeldelse fra motpart, da ryker jo også lappen. 

Anonymkode: fe908...8cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 15.41, AnonymBruker skrev:

Nope har ikke vært i lignende situasjon, fordi jeg ikke er like dum i huet og ansvarsløs som deg. Håper du blir tatt og mister lappen. Hvem kjører rundt med sommerdekk når det er snø på bakken? Hva er det du vil med dette innlegget? Hvorfor eier du ikke samvittighet? Sosiopat kanskje?? Tenker du ikke på hvor ille det kunne gått med han du skrapa borti?? 

Hver jævla dag på denne årstiden hater jeg å kjøre ute, vet du hvorfor? Ikke pga snøen eller isen. Pga av sånne farlige og onde mennesker som deg! Dere klarer ikke å kjøre bil, kjører som det er sommer og at veien er tørr og fri og setter alle andres LIV i fare. Så fort snøen legger seg eller tåka, så har plutselig folk fått ræva i gir. Også skal dere ligge helt oppi ræva på folk og blende de. Skulle bare ønske dere ble bura inne i minst ti år! Lær av deres store feil!!

og du er også en svindler! Du er verre enn de som «svindler» Nav, tenk på den du. Det er din skyld at du skada bilen hans fordi du hadde sommerdekk. Også skal du juge til forsikringsselskapet sånn at du får dekning? Håper noen sender dette innlegget til politiet sånn at de kan finne hvilken ip du er og straffe deg. For du gjør du to store og alvorlige forbrytelser. Og håper virkelig ikke de fleste har vett til å gjøre noe lignende.

Anonymkode: f1b16...c85

Hvis du ikke har lest det så har jeg sakt ifra til min forsikring, så hvilke følger dette vil få vet jeg ikke enda

Anonymkode: 094cd...c2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kjører med sommerdekk på vinterføre, fortjener du å miste førerkortet. Er du klar over at du kunne drept noen? 😠

Anonymkode: 4e970...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du kjører med sommerdekk på vinterføre, fortjener du å miste førerkortet. Er du klar over at du kunne drept noen? 😠

Anonymkode: 4e970...2f0

Ja jeg er klar over det og derfor jeg har ringt og sakt fra til min forsikring, så får jeg få den straffen jeg får 

Anonymkode: 094cd...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...