Gå til innhold

Hestebæsj på fortau/ gangvei

Anbefalte innlegg

Skrevet
46 minutter siden, Trolljeger skrev:

Nå er det mye furtne hestejenter i tråden her.

Det er helt uhørt at ikke hesten skal få lov å drite ned nabolaget uten klager. 

Hvor mye driter en hest i slengen? 5 kilo? Noen tonn dritt langs gangveiene må vi da tåle. 

Anonymkode: c902a...654

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt uhørt at ikke hesten skal få lov å drite ned nabolaget uten klager. 

Hvor mye driter en hest i slengen? 5 kilo? Noen tonn dritt langs gangveiene må vi da tåle. 

Anonymkode: c902a...654

Men herregud er det noen som har sagt at man ikke skal rydde det av veien? At noen går å plukker det med seg kan dere bare drømme om. 

Anonymkode: 4623b...6a6

Skrevet

Altså, å plukke med seg hestemøkk når man er ute og rir, er faktisk ikke mulig. De fleste hester driter også flere ganger pr tur. Det jeg alltid gjør og som jeg synes alle burde gjøre er å alltid hoppe av og sparke det godt ned i grøfta/langt bort fra stien. Dersom jeg rir gjennom byggefelt skyver jeg det bort fra veien og kjører tilbake senere med greip og bøtte og fjerner det. 

Anonymkode: 6b2ff...83e

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, å plukke med seg hestemøkk når man er ute og rir, er faktisk ikke mulig. De fleste hester driter også flere ganger pr tur. Det jeg alltid gjør og som jeg synes alle burde gjøre er å alltid hoppe av og sparke det godt ned i grøfta/langt bort fra stien. Dersom jeg rir gjennom byggefelt skyver jeg det bort fra veien og kjører tilbake senere med greip og bøtte og fjerner det. 

Anonymkode: 6b2ff...83e

Er jo ingen som gjør dette. Det ligger på gangveier og fortau overalt.

Skrevet
22 minutter siden, Trolljeger skrev:

Er jo ingen som gjør dette. Det ligger på gangveier og fortau overalt.

Der jeg hadde hesten før var det normen. Andre steder seg jeg hestefolk er ganske late på det området. 

Jeg driver med hest selv, og vil heller ikke se masse bæsj på fortau eller midt på stien. Klarer man ikke hoppe av og skyve det unna - eller tar seg tiden til å dra tilbake og flytte på møkka når man er ferdig å ri - så er man ikke skikket til å ri ute på tur blant folk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...