Gå til innhold

Hestebæsj på fortau/ gangvei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er denne tråden om rever? 

Jeg formoder at hestefolk følger lover og regler som andre folk. Og hvis de ikke kan lese,  at de får noen som kan lese til å forklare reglene for dem. 

Anonymkode: c902a...654

Er denne tråden om vannverket og de som døde? 

Anonymkode: 4623b...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er denne tråden om vannverket og de som døde? 

Anonymkode: 4623b...6a6

Nei. Den er om hesteskjit som droppes på steder den ikke hører hjemme. 

Anonymkode: c902a...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Den er om hesteskjit som droppes på steder den ikke hører hjemme. 

Anonymkode: c902a...654

Men du drar jo inn askøy saken 🙄

Anonymkode: 4623b...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du drar jo inn askøy saken 🙄

Anonymkode: 4623b...6a6

Ja. Og den er et vesentlig poeng når det gjelder å argumentere for at hesteskjit skal plukkes opp og deponeres forsvarlig. 

Skjønner du ikke det? 

Anonymkode: c902a...654

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde faktisk at det var den ene tingen hesteeiere «måtte» gjøre 🤔 ikke at de gjør det, men ja at det er noe de skal gjøre.

Det er heller ikke en liten drolt som ligger igjen.

Anonymkode: a412e...d21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Og den er et vesentlig poeng når det gjelder å argumentere for at hesteskjit skal plukkes opp og deponeres forsvarlig. 

Skjønner du ikke det? 

Anonymkode: c902a...654

De fleste steder man rir i Norge er man IKKE i nær kontakt/avrenning med drikkevannskilder. Hestemøkk i vegkanter og i naturen er ellers en ressurs. Skjønner ingen liker at den ligger midt på en turvei, men utenfor vegkanten utgjør den ingen fare. 

Anonymkode: 7fbb2...7cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste steder man rir i Norge er man IKKE i nær kontakt/avrenning med drikkevannskilder. Hestemøkk i vegkanter og i naturen er ellers en ressurs. Skjønner ingen liker at den ligger midt på en turvei, men utenfor vegkanten utgjør den ingen fare. 

Anonymkode: 7fbb2...7cf

Hvis hestefolk flest hadde sparket dritten i grøfta så hadde det vel ikke vært noe tema heller? Eller hva? 

 

Anonymkode: c902a...654

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Og den er et vesentlig poeng når det gjelder å argumentere for at hesteskjit skal plukkes opp og deponeres forsvarlig. 

Skjønner du ikke det? 

Anonymkode: c902a...654

Tror det er du som ikke forstår. Hvem går å plukker opp etter alle dyr som gjør fra seg i nærheten av vann? Absolutt ingen, skjønner du ikke det? 

Anonymkode: 4623b...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det altså funnet avføring fra hest i drikkevannet på Askøy. Og med mindre det løper flokker med villhester rundt på Askøy så må nødvendigvis et eller flere mennesker med hest ha ridd langs vannet. Latt hesten drite og gitt faen i å plukke opp. 

Jeg håper det blir tatt DNA-prøver av denne dritten og at den som er ansvarlig for 2 dødsfall og 2000 alvorlig syke mennesker blir straffet. Slik at hestefolk kanskje forstår at den "ufarlige" dritten fra hestene deres ikke er så ufarlig likevel. Jeg forventer faktisk at det blir gjort. 

Anonymkode: c902a...654

Det vil da si at ett eller flere mennesker har brutt forskriften for ferdsel langs drikkevannskilder, ja.

Men fortsatt ikke på gangvei eller i tettbygd strøk, som er temaet for tråden.

Man skal ikke ferdes så nært drikkevannskilde at avføring fra hest, hund, barn eller hva slags vesen man har med seg kan kontaminere. Derfor er det ikke asfaltert gangvei langs drikkevannskilder. 

Anonymkode: b91d5...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er du som ikke forstår. Hvem går å plukker opp etter alle dyr som gjør fra seg i nærheten av vann? Absolutt ingen, skjønner du ikke det? 

Anonymkode: 4623b...6a6

For et arguement! Ingen plukker opp etter dyrene i nærheten av vann så da gjør ikke jeg heller det. 

Jeg skal begynne å kaste plasten min i havet. Alle andre gjør det jo. Og min lille plast gjør ingen forskjell. 

Hjelpes for en logikk!! 

Anonymkode: c902a...654

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For et arguement! Ingen plukker opp etter dyrene i nærheten av vann så da gjør ikke jeg heller det. 

Jeg skal begynne å kaste plasten min i havet. Alle andre gjør det jo. Og min lille plast gjør ingen forskjell. 

Hjelpes for en logikk!! 

Anonymkode: c902a...654

Herregud 🙄 

DET ER SNAKK OM GANGVEI, ikke drikkevannskilder. Kan du holde deg til tema eller? 

Anonymkode: 4623b...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2019 den 17.16, AnonymBruker skrev:

Nei men et barn kan miste isen sin, ta den opp og spise den. Regn kan føre bakteriene til drikkevann, en hund kan spise hesteskiten og slikke et menneske i ansiktet osv... 

Avføring har ingen ting å gjøre på steder der mennesker ferdes. Absolutt ikke. 

Plukk opp eller la andre ta over dyret ditt. Hvis du ikke er i stand til å plukke opp så er du ikke i stand til å ha dyr. 

Alternativt holde seg langt vekk fra der mennesker ferdes. 

Anonymkode: c902a...654

Man passer da på ungene sine og lærer dem å ikke plukke opp ting som ligger på bakken. Normal oppdragelse heter det. 

Anonymkode: 4384a...605

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det altså funnet avføring fra hest i drikkevannet på Askøy. Og med mindre det løper flokker med villhester rundt på Askøy så må nødvendigvis et eller flere mennesker med hest ha ridd langs vannet. Latt hesten drite og gitt faen i å plukke opp. 

Jeg håper det blir tatt DNA-prøver av denne dritten og at den som er ansvarlig for 2 dødsfall og 2000 alvorlig syke mennesker blir straffet. Slik at hestefolk kanskje forstår at den "ufarlige" dritten fra hestene deres ikke er så ufarlig likevel. Jeg forventer faktisk at det blir gjort. 

Anonymkode: c902a...654

Alle skal dø en gang. Ingen har overlevd hittil. 

Anonymkode: 4384a...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.11.2019 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Diskusjon på en lokal Facebook gruppe for byen jeg bor i. 

Saken er at en er sur fordi en hesteeier ikke plukker opp hestebæsjen fra hesten sin som ligger på et fortau/gangvei. 

Alle skriver «gjør det noe da?» osv, men jeg syns selv det er ekkelt og ser ikke pent ut. 

Hvorfor skal vi plukke opp etter hundene våre, men ikke hestene? De kan ta med en bærepose og plukke opp på tur, evt sparke det inn i kanten. 

Anonymkode: e9b3b...2ba

hestebæsj er gjødsel, hundebæsj er bare ganske enkelt DRIT.

Anonymkode: 72c79...14d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud 🙄 

DET ER SNAKK OM GANGVEI, ikke drikkevannskilder. Kan du holde deg til tema eller? 

Anonymkode: 4623b...6a6

DET FINNES DA GANGVEIER RUNDT DRIKKEVANNSKILDER OGSÅ. 

Askøy f.eks. Der en tosk med hest ikke plukket opp med seg. 

Anonymkode: c902a...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

DET FINNES DA GANGVEIER RUNDT DRIKKEVANNSKILDER OGSÅ. 

Askøy f.eks. Der en tosk med hest ikke plukket opp med seg. 

Anonymkode: c902a...654

De fant hundeavføring på toppen av bassenget og hjorteavføring. 

Anonymkode: 4384a...605

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fant hundeavføring på toppen av bassenget og hjorteavføring. 

Anonymkode: 4384a...605

...og hestedrit. For ørtende gang! 

Anonymkode: c902a...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...og hestedrit. For ørtende gang! 

Anonymkode: c902a...654

Men det er bare hesten du bryr deg om? 

Anonymkode: 4623b...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er bare hesten du bryr deg om? 

Anonymkode: 4623b...6a6

Ja fordi det var bakterier fra hest som ble funnet i vannprøvene og hester driter store mengder som mennesket de er sammen med burde plukke opp. Det samme gjelder selvsagt hunden også. Men i dette tilfellet er det ikke funnet bakterier fra hund, bare hest. Hvor mange ganger skal jeg være nødt til å gjenta dette? 

Anonymkode: c902a...654

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...