AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #1 Del Skrevet 8. november 2019 Kjøpte meg en bruktbil for noen måneder siden. Nå har bilen vært på service for å få byttet ut hele eksospotta. Den var delt i to, og nesten rustet helt bort. Dette informerte ikke forrige bileier om. Har jeg noen rettigheter her? Kan jeg be om at h*n dekker deler av kostnadene? Anonymkode: b553e...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 8. november 2019 #2 Del Skrevet 8. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjøpte meg en bruktbil for noen måneder siden. Nå har bilen vært på service for å få byttet ut hele eksospotta. Den var delt i to, og nesten rustet helt bort. Dette informerte ikke forrige bileier om. Har jeg noen rettigheter her? Kan jeg be om at h*n dekker deler av kostnadene? Anonymkode: b553e...041 Her står det noe om hva du har krav på https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/214371225-Reklamasjonsrett-ved-kjøp-og-salg-av-bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #3 Del Skrevet 8. november 2019 Eksospotte er jo ikke av de aller største utgiftene på en bil, verre hadde det vert om du måtte avskilte den like etter kjøp, at den ikke gikk gjennom PKK. Å kjøpe bruktbil er risiko uansett, jeg hadde ikke dekket den reparasjonen om du hadde kommet og krevd det. Anonymkode: d7839...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 8. november 2019 #4 Del Skrevet 8. november 2019 Når man kjøper bruktbil har man undersøkelsesplikt, og en såpass rusten eksospotte burde du ha sett. Tror neppe du kommer noen vei med dette, men til neste gang tar du med bilen på en NAF-test. Da vet du hva du kjøper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juks Skrevet 8. november 2019 #5 Del Skrevet 8. november 2019 Kan jeg spørre hva du betalte for ny potte og arbeid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå