Gå til innhold

Kjøpte meg bruktbil, men..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en bruktbil for noen måneder siden. Nå har bilen vært på service for å få byttet ut hele eksospotta. Den var delt i to, og nesten rustet helt bort. Dette informerte ikke forrige bileier om. Har jeg noen rettigheter her? Kan jeg be om at h*n dekker deler av kostnadene? 

Anonymkode: b553e...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte meg en bruktbil for noen måneder siden. Nå har bilen vært på service for å få byttet ut hele eksospotta. Den var delt i to, og nesten rustet helt bort. Dette informerte ikke forrige bileier om. Har jeg noen rettigheter her? Kan jeg be om at h*n dekker deler av kostnadene? 

Anonymkode: b553e...041

Her står det noe om hva du har krav på :) 

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/214371225-Reklamasjonsrett-ved-kjøp-og-salg-av-bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksospotte er jo ikke av de aller største utgiftene på en bil, verre hadde det vert om du måtte avskilte den like etter kjøp, at den ikke gikk gjennom PKK. Å kjøpe bruktbil er risiko uansett, jeg hadde ikke dekket den reparasjonen om du hadde kommet og krevd det.

Anonymkode: d7839...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kjøper bruktbil har man undersøkelsesplikt, og en såpass rusten eksospotte burde du ha sett. Tror neppe du kommer noen vei med dette, men til neste gang tar du med bilen på en NAF-test. Da vet du hva du kjøper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...