Gå til innhold

Hjelp - har oppkjøring på mandag!


Gjest Atom

Anbefalte innlegg

Håper alle har en fin fredag så langt!

Som mange andre er jeg alltid veldig begeistret for den første snøen og alt det, MEN jeg skal kjøre opp på mandag og det skal snø hele helgen. Jeg har aldri kjørt på snø. Glattkjøringen var på oljet asfalt. Har dere noen tips? Kjennes det annerledes? Skal prøve å ikke få panikk selvsagt. 

 

Takk på forhånd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du kjørt i helga?  Har du oppvarmingstime?
fordelen er jo at du kan ta det rolig da, får mer tid til å tenke over hva du skal gjøre :)

Anonymkode: 07aea...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du øvelseskjøre mye i helgen!

det er helt klart anderledes å kjøre på vinterføre. Du å beregne lengre bremselengde, bilen kan skli, ikke holde like høy fart i svinger som du ville gjort på sommerføre osv.

det går nok helt fint, men jeg ville kjørt litt rundt i helgen, da det vil gjøre deg tryggere. 

Anonymkode: 65336...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder også på med øvelseskjøring - men har fått kjørt litt på snø da vinteren kom tidlig her. Jeg opplevde mest glatt snø ved sol og 0 grader. Da kan snøen bli glatt og "polert" veldig lett. Bare vær ekstra forsiktig i svinger og kryss - senk farten litt mer enn du tror du trenger, og ikke trå så hardt på for å øke farten igjen rett etterpå en sving. Jeg gjorde det et par ganger med vilje med de jeg kjørte med - for å kjenne på hva som skjer når du gasser litt ekstra rett etter en sving. (rompa glir). Det var ekkelt, selv med anti-spin - men rart å kjenne at man automatisk prøver å jevne det ut, hehe.

Har ikke merket sånn kjempeforskjell ellers, men har vært heldig med at det ikke har vært hverken glattholke eller polert snø overalt. 

På veier med litt mer hastighet vil det mest sannsynlig bli "spor" uten snø likevel. Jeg merket at det var litt lettere å holde seg stabil på veien (jeg vingler litt føler jeg), når jeg hadde disse to sporene å holde meg innafor. Det rumler litt når du kommer over i snøen. 

Øv i helgen, og lykke til! Jeg snakker så klart ikke av erfaring, men som en elev til elev, haha. 

Anonymkode: 85a05...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2019 den 10.23, Gjest Atom skrev:

Håper alle har en fin fredag så langt!

Som mange andre er jeg alltid veldig begeistret for den første snøen og alt det, MEN jeg skal kjøre opp på mandag og det skal snø hele helgen. Jeg har aldri kjørt på snø. Glattkjøringen var på oljet asfalt. Har dere noen tips? Kjennes det annerledes? Skal prøve å ikke få panikk selvsagt. 

 

Takk på forhånd :) 

Dumt å bestille oppkjøring på tidlig vinter 😉 

Anonymkode: 8c67d...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...