Gå til innhold

Jeg er ikke flink til å stå opp for meg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Angst kan være utløsende av mange faktorer. Det jeg kjenner på som har gjort til at jeg har fått angst er at jeg har vært snill pike. Konfliktsky. Lar folk behandle meg dårlig. Ikke noe flink til å svare for meg når noen er urimelig. Dette bygger opp underliggende sinne og følelser. 

Dette fant jeg ut av i dag.. etter mange år med angst. 

Har vært litt sykmld i høst, litt av og på.. og har strevet med angsten. I går begynte jeg på jobb igjen. Min leder sier at det har vært hinsides travelt når jeg har vært borte og sjefen har ikke klart å skaffet vikar for meg. Så sier hun at alle som er syk og hjemme fra jobb BØR ha dårlig samvittighet. Jeg svarer: en blir ikke raskere frisk av angst om en skal ha dårlig samvittighet i tillegg! Svarte greit for meg, men på en «svak» måte.. 

 kommer hjem, blir forbannet på meg selv for at jeg ikke svarte henne med bestemt og satte henne på plass. Sjefen vår sier at jeg IKkE skal føle meg som en belastning når jeg er syk. Det er hans jobb og sette inn vikar. 

Fra nå av skal jeg begynne å stå opp for meg selv. Jeg står opp for andre, men ikke meg selv. 

Vanskelig også.. fordi lederen min kan være troll i det ene øyeblikket og være supersøt i neste øyeblikk.. og da tenker jeg bare.. ja.. hun er jo snill.. osv. 

Nok er nok! Hvorfor lar jeg andre tråkke på meg? Jeg selv er livredd for å såre andre. Hvorfor skal jeg da tillate meg at andre sårer meg? 

Helsikes usikkerhet.. 

Anonymkode: e0bf0...197

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sliter med det samme, ikke bli sur på deg selv. Se heller at du svarte som bra nok, og at neste gang skal du være mer bestemt :)

Anonymkode: 1c248...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

sliter med det samme, ikke bli sur på deg selv. Se heller at du svarte som bra nok, og at neste gang skal du være mer bestemt :)

Anonymkode: 1c248...fc1

Neste gang skjedde i dag. Og for første gang sa jeg skikkelig i fra. Adrenalinet tok over hele kroppen.. skalv. Men fy f.. så stolt jeg er av meg selv. Hun jeg sa fra til ble ganske så spak og unngående. Og blid som ei sol etterpå for å smiske seg inn igjen .. digg å kjenne at jeg sto opp for meg selv og ikke lot meg behandles dårlig. 

Anonymkode: e0bf0...197

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en leder sier at den som er syk BØR ha dårlig samvittighet, er det så inhumant, frekt og hjerteløst at jeg har ikke ord!.  Hvordan er det mulig??.. 
Det er flott at du har forstått at du må stå opp for deg selv.  Men en arbeidsplass med tone og miljø som dette er ikke god for noen.  Om du ikke føler at du har krefter nok til å melde i fra høyere opp i systemet, så bør du begynne å se deg om etter ny jobb. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...