AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #1 Skrevet 6. november 2019 Jeg ser folk skrive at de synes det er merkelig at folk dusjer i undertøy/badetøy i f.eks en svømmehall, i gymgarderoben eller på et treningssenter. Hvorfor synes dere det er merkelig? Det er ikke alle som ønsker å vise alt til hvem som helst. Noen er mer private enn andre og ønsker å holde kroppen sin for seg selv. Ser ikke hva som er så merkelig med det. Det er helt naturlig å ikke ville kle av seg for enhver. Anonymkode: 984f7...e99 27
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #2 Skrevet 7. november 2019 Det er merkelig å ha truse under badetøy i bassenget, da putter du dine rumpebakterier i vann andre skal bade i. Å dusje naken er en vanesak. Jeg mener alle har godt av det, at det fremmer et naturlig syn på kropp, mindre navlebeskuelse, og indirekte bedre forståelse for hva som er normal kropp. Din kropp er ikke så uvanlig eller spesiell at den trenger å gjemmes. Som jeg sier til barna, alle har rompe og alle har tissefant. Anonymkode: 0485a...cb0 42
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #3 Skrevet 7. november 2019 Det er uhygienisk å dusje med truse før bassenget, da blir man ikke ren. Det skal dusjes naken, det er et premiss for å benytte svømmehall. (samme som over) Anonymkode: 0485a...cb0 24
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #4 Skrevet 7. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er merkelig å ha truse under badetøy i bassenget, da putter du dine rumpebakterier i vann andre skal bade i. Å dusje naken er en vanesak. Jeg mener alle har godt av det, at det fremmer et naturlig syn på kropp, mindre navlebeskuelse, og indirekte bedre forståelse for hva som er normal kropp. Din kropp er ikke så uvanlig eller spesiell at den trenger å gjemmes. Som jeg sier til barna, alle har rompe og alle har tissefant. Anonymkode: 0485a...cb0 Hvem har truse under badetøyet? Ts Anonymkode: 984f7...e99 16
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #5 Skrevet 7. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er uhygienisk å dusje med truse før bassenget, da blir man ikke ren. Det skal dusjes naken, det er et premiss for å benytte svømmehall. (samme som over) Anonymkode: 0485a...cb0 Jo, men jeg ser folk synes det er merkelig at folk dusjer med badetøy. Hvorfor er det merkelig at folk ikke ønsker å vise alt til alle? Ts Anonymkode: 984f7...e99 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #6 Skrevet 7. november 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser folk skrive at de synes det er merkelig at folk dusjer i undertøy/badetøy i f.eks en svømmehall, i gymgarderoben eller på et treningssenter. Hvorfor synes dere det er merkelig? Det er ikke alle som ønsker å vise alt til hvem som helst. Noen er mer private enn andre og ønsker å holde kroppen sin for seg selv. Ser ikke hva som er så merkelig med det. Det er helt naturlig å ikke ville kle av seg for enhver. Anonymkode: 984f7...e99 Klarer du ikke dusje uten klær på, så får du i alle fall la være å gå i svømmehaller. Vi andre er nemlig så hygeniske av oss at vi ikke ønsker å bade i rester av din urin, rester av dine acføringsbakterier, utflod og det som verre er. I tillegg bør slike "overprivate" personer som tror de ser annerledes ut uten klær på enn folk flest i fellesdusjene tenke over hvilken ekstrabelastning de utsetter seg selv for, når de går i klorbasseng uten å vaske seg grundig først. Hva tror du at er så spesielt med din kropp i forhold til alle andre kropper at du må holde dette privat? Anonymkode: 9fff9...8a7 30
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #7 Skrevet 7. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem har truse under badetøyet? Ts Anonymkode: 984f7...e99 Nesten alle gutter 15-25 ser det ut til. Veldig vanlig her. Helt bak mål synes jeg. Anonymkode: 0485a...cb0 8
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #8 Skrevet 7. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Klarer du ikke dusje uten klær på, så får du i alle fall la være å gå i svømmehaller. Vi andre er nemlig så hygeniske av oss at vi ikke ønsker å bade i rester av din urin, rester av dine acføringsbakterier, utflod og det som verre er. I tillegg bør slike "overprivate" personer som tror de ser annerledes ut uten klær på enn folk flest i fellesdusjene tenke over hvilken ekstrabelastning de utsetter seg selv for, når de går i klorbasseng uten å vaske seg grundig først. Hva tror du at er så spesielt med din kropp i forhold til alle andre kropper at du må holde dette privat? Anonymkode: 9fff9...8a7 Jeg drar ikke i svømmehaller av slike årsaker, og forbeholder meg retten til å ha min kropp for meg selv. Ts Anonymkode: 984f7...e99 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #9 Skrevet 7. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, men jeg ser folk synes det er merkelig at folk dusjer med badetøy. Hvorfor er det merkelig at folk ikke ønsker å vise alt til alle? Ts Anonymkode: 984f7...e99 Hvordan får du vasket underliv og rumpe fri for bakterier, hvis du dusjer med badetøy? Du har ikke noe sjelden art i trusa. Alle har slik. Det er ingen grunn til å være oversjenert på det der. Anonymkode: 0485a...cb0 15
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #10 Skrevet 7. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, men jeg ser folk synes det er merkelig at folk dusjer med badetøy. Hvorfor er det merkelig at folk ikke ønsker å vise alt til alle? Ts Anonymkode: 984f7...e99 Det er ikke merkelig, det er uakseptabelt når man oppsøker ett felles område der man forventer at folk følger hygiene reglene for ikke å utsette andre for helseskade. Offentlige steder er fellesområder der man følger reglene, ikke ett sted der man dyrker seg selv og sin eget ego. Klarer du ikke dusje uten klær på, så får du finne deg ett annet sted der denne hensynsløse egogismen kan dyrkes, uten å påføre andre din uhygeniske, barnslige trassalder oppførsel. Anonymkode: 9fff9...8a7 16
snoren Skrevet 7. november 2019 #11 Skrevet 7. november 2019 Jeg synes det er merkelig, jo. De heller bøttevis med klor ned i badevannet fordi folk er blyg. Hva er du mest redd for? At små barn kan ta skade av alt for mye klor eller at noen ser deg naken i fem minutter? 8
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #12 Skrevet 7. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan får du vasket underliv og rumpe fri for bakterier, hvis du dusjer med badetøy? Du har ikke noe sjelden art i trusa. Alle har slik. Det er ingen grunn til å være oversjenert på det der. Anonymkode: 0485a...cb0 Jeg drar ikke i svømmehaller mye av den grunn, jeg ønsker ikke å vise meg naken til noen. Kroppen min er privat og noe jeg ønsker å ha for meg selv. Ts Anonymkode: 984f7...e99 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #13 Skrevet 7. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke merkelig, det er uakseptabelt når man oppsøker ett felles område der man forventer at folk følger hygiene reglene for ikke å utsette andre for helseskade. Offentlige steder er fellesområder der man følger reglene, ikke ett sted der man dyrker seg selv og sin eget ego. Klarer du ikke dusje uten klær på, så får du finne deg ett annet sted der denne hensynsløse egogismen kan dyrkes, uten å påføre andre din uhygeniske, barnslige trassalder oppførsel. Anonymkode: 9fff9...8a7 Jeg har skrevet flere ganger at jeg ikke drar i svømmehaller. Trener heller ikke på treningssenter😉 Ts Anonymkode: 984f7...e99
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #14 Skrevet 7. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg drar ikke i svømmehaller mye av den grunn, jeg ønsker ikke å vise meg naken til noen. Kroppen min er privat og noe jeg ønsker å ha for meg selv. Ts Anonymkode: 984f7...e99 Du ønsker kanskje ikke å ha det slik. Merkelig ting å ønske seg. Anonymkode: 9f9ba...032 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #15 Skrevet 7. november 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser folk skrive at de synes det er merkelig at folk dusjer i undertøy/badetøy i f.eks en svømmehall, i gymgarderoben eller på et treningssenter. Hvorfor synes dere det er merkelig? Det er ikke alle som ønsker å vise alt til hvem som helst. Noen er mer private enn andre og ønsker å holde kroppen sin for seg selv. Ser ikke hva som er så merkelig med det. Det er helt naturlig å ikke ville kle av seg for enhver. Anonymkode: 984f7...e99 Du kler jo ikke av deg for noen, du kler av deg for å bli ren, du kler ikke av deg for å vise deg frem, men for å dusje. Driver du og glor på andres kropper når du er i felles dusj siden du er så sikker på at andre skal glo på deg? Isåfall er det en uting du må slutte med. Anonymkode: 1d1b1...098 28
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #16 Skrevet 7. november 2019 3 minutter siden, snoren skrev: Jeg synes det er merkelig, jo. De heller bøttevis med klor ned i badevannet fordi folk er blyg. Hva er du mest redd for? At små barn kan ta skade av alt for mye klor eller at noen ser deg naken i fem minutter? Folk må få lov til å bestemme over egen kropp. Er det ikke det man lærer fra man er små? Det må være helt greit å ikke dra i svømmehaller om man ikke klarer å dusje med andre. Ts Anonymkode: 984f7...e99 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #17 Skrevet 7. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg drar ikke i svømmehaller mye av den grunn, jeg ønsker ikke å vise meg naken til noen. Kroppen min er privat og noe jeg ønsker å ha for meg selv. Ts Anonymkode: 984f7...e99 Så hvorfor tar du opp dette som et problem? For de aller aller fleste er dette en ikke-sak. Min kropp er også privat. Ingen tramper på andres private sone i fellesdusjen, det har aldri jeg opplevd. Hvis du ikke viser deg naken til noen, så har du aldri hatt kjæreste? Aldri underlivsundersøkelse hos legen? Ser du ikke at dine tanker om hvordan holde kroppen privat, mest av alt er begrensende for din livsutfoldelse? Lev, jente! Anonymkode: 0485a...cb0 13
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #18 Skrevet 7. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk må få lov til å bestemme over egen kropp. Er det ikke det man lærer fra man er små? Det må være helt greit å ikke dra i svømmehaller om man ikke klarer å dusje med andre. Ts Anonymkode: 984f7...e99 Det er 100% greit å ikke ville dra i svømmehall. Jeg foretrekker at folk ikke drar i svømmehallen, for da blir det mere plass til meg 😄 Anonymkode: 1d1b1...098 18
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #19 Skrevet 7. november 2019 Nei si det. Hvorfor mener folk det er en uting og ikke like å være naken med fremmede? Hvorfor skulle ikke mennesker som finner det ubehagelig kunne bruke offentlige bassenger, er det så vanskelig å lage dusjer med forheng? Det er like normalt og ikke like offentlig nakenhet som det er at andre liker det. Man kan faktisk ikke mene at den som ikke liker offentlig nakenhet har et problem. For det er faktisk ikke et problem. Bluferdighet er en fin ting og burde på lik linje med andre følelser faktisk bli tatt alvorlig. Anonymkode: 5943b...c66 14
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #20 Skrevet 7. november 2019 Dusjer før jeg drar hjemmefra slik at kroppen er tørr før jeg tar på badedrakt, skal jeg dusje og så ta på badedrakt har jeg ikke sjanse i havet til å få på meg badedrakten grunnet leddgikt. Fungere helt forferdelig dårlig med våt kropp og å skulle dra på klær når en i tillegg har problem med å bøye og strekke seg. Men nå vurdere jeg å droppe badebasseng, om folk ser meg ta på badedrakt - så dusje og gå i bassenget og tenke «Gud, hun er ekkel hun».. tar den av når jeg dusjer etterpå.. hm 🤔 Anonymkode: d80d4...161 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå