Jævla fyllekalas ! Skrevet 6. november 2019 #1 Del Skrevet 6. november 2019 Hva synes folket her om en slik uttalelse? Dette er et forsikringsselskap i Danmark som sier men syntes slikt er en hårreisende uttalelse! Hvis en bilist bremser for katten og da en bilist som ligger bak vedkommende kolliderer i bilisten som bremser for katten så får den som bremset skylden i kollisjonen! Skjønner faen ikke at et forsikringsselskap kan være så til de grader ute på tynn is! Det er alltid bilen bak som må holde tilstrekkelig avstand fra bilen foran så han kan stoppe for en hvilken som helst hendelse! https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.abcnyheter.no/amp/motor/2019/11/05/195624004/forsikringsselskap-ikke-brems-for-katten&ved=2ahUKEwj0ht6v_tXlAhW7AhAIHTMADokQFjAAegQIBRAB&usg=AOvVaw0fWQZrSHMU3GDDGXIC5N7U&cf=1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #2 Del Skrevet 6. november 2019 Folk må slutte å kjøre helt i ræven på hverandre. Anonymkode: 2a0c6...bb4 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #3 Del Skrevet 6. november 2019 Det er jo den som ligger bak som får skylden, du skal alltid holde god nok avstand til bilen foran deg så du unngår kollisjon ved bråbrems. Folk må slutte å ligge helt opp i ræva på bilen forran. Anonymkode: 680e3...807 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #4 Del Skrevet 6. november 2019 Regner med dette gjelder barn også da.. Anonymkode: 308e2...887 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jævla fyllekalas ! Skrevet 6. november 2019 Forfatter #5 Del Skrevet 6. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo den som ligger bak som får skylden, du skal alltid holde god nok avstand til bilen foran deg så du unngår kollisjon ved bråbrems. Folk må slutte å ligge helt opp i ræva på bilen forran. Anonymkode: 680e3...807 Ja foreløpig i Norge men tydeligvis ikke i Danmark. Dette er utdrag fra saken: Man kjører ikke ned et dyr dersom det kan unngås, men bremser man for å unngå en påkjørsel med et mindre dyr med risiko for at bilen bak kjører opp i en selv, vil man typisk få en del eller hele skylden. Mens ved å bremse for et større dyr i samme situasjon ikke vil bli pålagt skyld. Dette er jo helt høl i hue, såklart bremser man for en katt, og om noen da kolliderer i ræva på han foran er det hele og alene hans feil som ikke holdt god nok avstand 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #6 Del Skrevet 6. november 2019 Norsk lov er veldig klar her: den som kjører inn i en annen bil bakfra, får skylden. 100%. Been there, done that. Anonymkode: 8ffe6...560 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SardintrollReturns Skrevet 6. november 2019 #7 Del Skrevet 6. november 2019 At det går an. Man skal være passe ondskapsfull om man med viten og vilje kjører ned f.eks. en katt bare i tilfelle kødden bak kjører for nære. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #8 Del Skrevet 6. november 2019 Er det vinter så kjører jeg over alt som kommer i veien. Bråbremser kun for mennesker. Har bråbremset for rådyr og fått en lastebil i ræva. Det gjør jeg ikke igjen. Spiller ingen rolle om han var for nærme, det gjør helsikes vondt uansett. Anonymkode: cb541...083 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 6. november 2019 #9 Del Skrevet 6. november 2019 Dette er jo noe jeg trodde alle var klar over? At man ikke bremser for mindre dyr, da bilister bak ikke kan se at det er noen dyr i veien og dermed ikke klarer å bremse. Det går fint an å ha god avstand fra en bil og likevel ikke klare å bremse ut av det blå. Er det en bil bak deg og et ekorn, katt, fugl osv i veien, så bremser man ikke er den, særlig ikke i 50 sone og oppover. Man har ikke sjans til å se det som bilist som kommer bak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jævla fyllekalas ! Skrevet 6. november 2019 Forfatter #10 Del Skrevet 6. november 2019 1 minutt siden, Bumblebeee skrev: Dette er jo noe jeg trodde alle var klar over? At man ikke bremser for mindre dyr, da bilister bak ikke kan se at det er noen dyr i veien og dermed ikke klarer å bremse. Det går fint an å ha god avstand fra en bil og likevel ikke klare å bremse ut av det blå. Er det en bil bak deg og et ekorn, katt, fugl osv i veien, så bremser man ikke er den, særlig ikke i 50 sone og oppover. Man har ikke sjans til å se det som bilist som kommer bak. Man skal kunne stoppe for en hvilken som helst hendelse, rekker man ikke å bremse uten å kollidere har man ikke holdt god nok avstand! Minimum avstand fra bilen foran er 3 sekunder, er det glatt og vinter må såklart avstanden økes betraktelig! Håper ikke du har lappen! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Loke37 Skrevet 6. november 2019 #11 Del Skrevet 6. november 2019 3 timer siden, Jævla fyllekalas ! skrev: Man skal kunne stoppe for en hvilken som helst hendelse, rekker man ikke å bremse uten å kollidere har man ikke holdt god nok avstand! Minimum avstand fra bilen foran er 3 sekunder, er det glatt og vinter må såklart avstanden økes betraktelig! Håper ikke du har lappen! Det handler ikke om hva en i teorien skal kunne gjøre, hva hva en i praksis klarer å gjøre hvis en kjører i feks 80 km/t og bilen foran bråbremser pga ett lite dyr. Kan bli alvorlige personskader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #12 Del Skrevet 6. november 2019 3 timer siden, Bumblebeee skrev: Dette er jo noe jeg trodde alle var klar over? At man ikke bremser for mindre dyr, da bilister bak ikke kan se at det er noen dyr i veien og dermed ikke klarer å bremse. Det går fint an å ha god avstand fra en bil og likevel ikke klare å bremse ut av det blå. Er det en bil bak deg og et ekorn, katt, fugl osv i veien, så bremser man ikke er den, særlig ikke i 50 sone og oppover. Man har ikke sjans til å se det som bilist som kommer bak. Kan si det samme om småunger.. Anonymkode: fe765...870 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #13 Del Skrevet 6. november 2019 Det er ikke bare i Danmark, er ikke så lenge siden jeg leste en notis om en mann som hadde kjørt i autovernet og skadet både det og bilen sin betydelig pga en katt i veien, forsikringsselskapet sa han skulle kjørt på katten for det hadde vært billigere. Husker ikke hvor det stod hen, men mener det var her i Norge. Anonymkode: 3b7dc...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 6. november 2019 #14 Del Skrevet 6. november 2019 3 hours ago, Bumblebeee said: Dette er jo noe jeg trodde alle var klar over? At man ikke bremser for mindre dyr, da bilister bak ikke kan se at det er noen dyr i veien og dermed ikke klarer å bremse. Det går fint an å ha god avstand fra en bil og likevel ikke klare å bremse ut av det blå. Er det en bil bak deg og et ekorn, katt, fugl osv i veien, så bremser man ikke er den, særlig ikke i 50 sone og oppover. Man har ikke sjans til å se det som bilist som kommer bak. Hvis du ikke ser bremselysene, er du blind, og da håper jeg at du ikke kjører bil. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. november 2019 #15 Del Skrevet 6. november 2019 (endret) Ikke faen om jeg kjører på katter eller andre dyr,med vilje Endret 6. november 2019 av AthenaRavenLuna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #16 Del Skrevet 6. november 2019 Jeg holder ALLTID mange MANGE billengder til bilen foran, man vet aldri om det skjer noe, det kan rundt svingen ligge en stor stein i veien eller et dyr, eller whatever, det er ditt ansvar å kunne bremse ned forsvarlig uten å mose bolen foran deg før du rekker å få tenkt deg om Anonymkode: 3b7dc...1fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 6. november 2019 #17 Del Skrevet 6. november 2019 Det er nok mange ulykker som skyldes brems og unnamanøver for katter. Jeg forsøker å bevisstgjøre meg selv på at jeg IKKE skal styre unna. Kanskje jeg bremser. Jeg liker ikke å kjøre på et dyr, men det er verre å risikere å forårsake en stor ulykke. I børste fall en møteulykke med tragisk utfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 6. november 2019 #18 Del Skrevet 6. november 2019 4 timer siden, Jævla fyllekalas ! skrev: Hva synes folket her om en slik uttalelse? Dette er et forsikringsselskap i Danmark som sier men syntes slikt er en hårreisende uttalelse! Hvis en bilist bremser for katten og da en bilist som ligger bak vedkommende kolliderer i bilisten som bremser for katten så får den som bremset skylden i kollisjonen! Skjønner faen ikke at et forsikringsselskap kan være så til de grader ute på tynn is! Det er alltid bilen bak som må holde tilstrekkelig avstand fra bilen foran så han kan stoppe for en hvilken som helst hendelse! https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.abcnyheter.no/amp/motor/2019/11/05/195624004/forsikringsselskap-ikke-brems-for-katten&ved=2ahUKEwj0ht6v_tXlAhW7AhAIHTMADokQFjAAegQIBRAB&usg=AOvVaw0fWQZrSHMU3GDDGXIC5N7U&cf=1 Dette er Danmark, ikke Norge. Jeg tror han bak hadde fått skylda i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #19 Del Skrevet 6. november 2019 Jeg bremser. Så får det smelle da, dersom idioten bak ikke holder nok avstand. Har ikke samvittighet til å kjøre i hjel noe med viten og vilje. Hadde en kjøreskolelærer som bagatelliserte påkjørsler av kjæledyr, da spesielt ''bare en katt'', jeg byttet kjøreskole på dagen. Anonymkode: b8480...668 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #20 Del Skrevet 6. november 2019 Enda jeg er glad i dyr så er jeg mer glad i mennesker så jeg skjønner det litt. Hvis det er fare for store mennesklige skader så er det bedre å ofre katten.. Dessverre. At noen sammenligner det med å kjøre på barn er horribelt, mennesker vil og skal alltid komme før dyr. Anonymkode: f72eb...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå