Gå til innhold

"Allergisk" mot å flørte med venner...Har jeg tabbet meg ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den siste uken har jeg hatt en del lange samtaler med en nær kompis av mannen min. Han er jo også min venn, selvsagt, men jeg er venninne med hans kone liksom...og pleier jo vanligvis ikke ha lange samtaler med han på tomanns. MEN så har det seg slik at han har et yrke jeg har trengt hans kompetanse i, den siste tiden, og han har vært villig til å hjelpe meg. 

I dag spurte han meg om min mann burde vite at han og jeg prater sammen? og jeg sa "Nei det tror jeg ikke han skal få vite". Og kompisen sa "ok for meg, men lurte bare på om han kunne bli irritert om han finner ut av det senere?". Jeg sa da "for å være ærlig så er jeg redd han kan bli sjalu". Og han sa "Å er han av den sjalu typen?" Jeg: "Vanligvis ikke faktisk...men jeg kjenner han godt, og i noen tilfeller kan han bli veldig sjalu...og jeg tror du er et slikt tilfelle. Sånt vet man jo, etter å ha vært gift noen år"...

Og så var alt i orden og vi pratet om helt andre ting. MEN....saken er den...Er det sannsynlig at jeg har blitt oppfattet flørtete eller som et hint om ett eller annet, ved å si at nettopp han her, mest sannsynlig, er en mannen min ville blitt sjalu på?

Sannheten er jo at fyren ser bra ut og jeg tror faktisk mannen min ville blitt sjalu, fordi han nok vil tenke at kompisen er "min type"...

Jeg er faktisk småengstelig for om dette ble oppfattet som flørt nå. Det var det siste jeg ville, han er bare en venn, og det er alt. 

Ok...tanker...? (ja, jeg er altfor stressa....)

Anonymkode: 16a97...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du lager et problem ut av noe helt uskyldig. For meg virker det som du legger mer i dette enn å skulle få hjelp til noe konkret, siden du holder det hemmelig for din mann.

Slutt med hemmeligheter, si det som det er. No drama. 

Anonymkode: 905ca...3aa

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ordene som tok deg før du fikk tenkt. Og selv om dere har en god tone så betyr ikke det noe mer enn det. Han mannen der burde ikke spurt. Han satte deg i en rar situasjon. Hadde han ikke sagt noe så hadde ting vært naturlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den siste uken har jeg hatt en del lange samtaler med en nær kompis av mannen min. Han er jo også min venn, selvsagt, men jeg er venninne med hans kone liksom...og pleier jo vanligvis ikke ha lange samtaler med han på tomanns. MEN så har det seg slik at han har et yrke jeg har trengt hans kompetanse i, den siste tiden, og han har vært villig til å hjelpe meg. 

I dag spurte han meg om min mann burde vite at han og jeg prater sammen? og jeg sa "Nei det tror jeg ikke han skal få vite". Og kompisen sa "ok for meg, men lurte bare på om han kunne bli irritert om han finner ut av det senere?". Jeg sa da "for å være ærlig så er jeg redd han kan bli sjalu". Og han sa "Å er han av den sjalu typen?" Jeg: "Vanligvis ikke faktisk...men jeg kjenner han godt, og i noen tilfeller kan han bli veldig sjalu...og jeg tror du er et slikt tilfelle. Sånt vet man jo, etter å ha vært gift noen år"...

Og så var alt i orden og vi pratet om helt andre ting. MEN....saken er den...Er det sannsynlig at jeg har blitt oppfattet flørtete eller som et hint om ett eller annet, ved å si at nettopp han her, mest sannsynlig, er en mannen min ville blitt sjalu på?

Sannheten er jo at fyren ser bra ut og jeg tror faktisk mannen min ville blitt sjalu, fordi han nok vil tenke at kompisen er "min type"...

Jeg er faktisk småengstelig for om dette ble oppfattet som flørt nå. Det var det siste jeg ville, han er bare en venn, og det er alt. 

Ok...tanker...? (ja, jeg er altfor stressa....)

Anonymkode: 16a97...6a0

Du oppfattes som flørtete når du vil holde kontakten deres hemmelig. Så lenge det er noe du må skjule for din partner så har du tråds over ei grense. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du utleverer mannen din og dere to har bestemt å holde kontakten hemmelig?! Hvor går egentlig grensen for deg. Hvem er du lojal mot.

Big red flag.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den samtalen en gang til, vær helt klar på hva du mente og rydd opp i mulig rot. 

Anonymkode: 81305...5f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo tydelig du faktisk er interessert i denne fyren og at det er derfor du er redd typen din skal bli sjalu. Du hadde aldri tenkt det om vedkommende var en feit nerd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Commander skrev:

Du utleverer mannen din og dere to har bestemt å holde kontakten hemmelig?! Hvor går egentlig grensen for deg. Hvem er du lojal mot.

Big red flag.

Helt enig med deg. 

Jeg reagerer på at du helt bevisst skjuler relasjonen, og «lager» situasjonen om til å bli noe «farlig». Hva er det du egentlig er ute etter? En enkel regel er at alt man gjør skal man også kunne gjøre foran partneren sin. Å få hjelp av en kompis er en helt normal situasjon som ikke burde være et problem å fortelle om. Her setter du eget forhold, samt vennskapsforhold i potensiell fare. Fordi du lager situasjonen farlig. Ikke fordi situasjonen er farlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vera skrev:

Helt enig med deg. 

Jeg reagerer på at du helt bevisst skjuler relasjonen, og «lager» situasjonen om til å bli noe «farlig». Hva er det du egentlig er ute etter? En enkel regel er at alt man gjør skal man også kunne gjøre foran partneren sin. Å få hjelp av en kompis er en helt normal situasjon som ikke burde være et problem å fortelle om. Her setter du eget forhold, samt vennskapsforhold i potensiell fare. Fordi du lager situasjonen farlig. Ikke fordi situasjonen er farlig.

Helt enig med dere. 

Hvorfor ikke bare si det som det er? 

 

"Du, jeg snakker litt med Gunnar for tiden, fordi han er god på xxxxxarbeidsting, og det trenger jeg litt hjelp med!"

Jeg skjønner ikke hva det skulle være problematisk med, og jeg tror det kun blir verre for deg selv, om du gjør det i skjul. Da virker det jo faktisk som om det er noe han bør bekymre seg for! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synnes synd på mannen din. For min del hadde du rimelig fort blitt en ex... ikke fordi du prater med andre, men fordi du bevisst skjuler det! Og ikke nok med det, du sjuler det SAMMEN med en annen mann som er involvert. Ja, hva så om mannen din er sjalu? Er det ikke lov å være sjalu lengre? At han kan bli sjalu er ett tegn på at han faktisk elsker deg.

Jeg kunne sagt mye, og spesielt om deg som person, men jeg stopper her...

 

Anonymkode: 20e37...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg kunne sagt mye, og spesielt om deg som person, men jeg stopper her...

 

Anonymkode: 20e37...602

Ok, du kjenner meg ikke, men fordømmende har du lyst å være...? 

Kortene på bordet. Jeg valgte å anonymisere litt her, ikke fortelle hvorfor jeg snakker med hans gode venn. Men kort fortalt; Vennen er politimann, jobber innen vold og jeg har blitt slått av mannen min. Jeg trengte råd om hvordan ta dette videre.Og råd har jeg fått. Derfor har vi gått bak ryggen på mannen min, selvom vi begge kjenner på det. Jeg "kamuflerte" det her som sjalusi, men sjalusi = vold.

Det finnes ingen følelser fra min side her, ei heller fra kompisens side. Det er ikke tema en gang. Jeg var bare redd for at jeg tabbet meg ut ved å forklare ham at min mann kan bli sjalu (og påfølgende voldshandling) ved at jeg snakker med en annen bak hans rygg og ble rett og slett usikker på om kompisen kunne tatt dette som flørt. (Fordi jeg jo sier at fyren er en slik som mannen min ville /kunne blitt sjalu på). Men jeg orker ikke tenke mer på dette nå, jeg har overdramatisert det i mitt hode og jeg har andre ting å tenke på. Irrasjonelle, kanskje litt fryktsomme tanker hos meg.  Ingen skade skjedd mellom meg og han kompisen og jeg har ikke et snev av dårlig samvittighet rundt dette.

Ok,case closed. ts

Anonymkode: 16a97...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎11‎.‎2019 den 20.11, AnonymBruker skrev:

Ok, du kjenner meg ikke, men fordømmende har du lyst å være...? 

Kortene på bordet. Jeg valgte å anonymisere litt her, ikke fortelle hvorfor jeg snakker med hans gode venn. Men kort fortalt; Vennen er politimann, jobber innen vold og jeg har blitt slått av mannen min. Jeg trengte råd om hvordan ta dette videre.Og råd har jeg fått. Derfor har vi gått bak ryggen på mannen min, selvom vi begge kjenner på det. Jeg "kamuflerte" det her som sjalusi, men sjalusi = vold.

Det finnes ingen følelser fra min side her, ei heller fra kompisens side. Det er ikke tema en gang. Jeg var bare redd for at jeg tabbet meg ut ved å forklare ham at min mann kan bli sjalu (og påfølgende voldshandling) ved at jeg snakker med en annen bak hans rygg og ble rett og slett usikker på om kompisen kunne tatt dette som flørt. (Fordi jeg jo sier at fyren er en slik som mannen min ville /kunne blitt sjalu på). Men jeg orker ikke tenke mer på dette nå, jeg har overdramatisert det i mitt hode og jeg har andre ting å tenke på. Irrasjonelle, kanskje litt fryktsomme tanker hos meg.  Ingen skade skjedd mellom meg og han kompisen og jeg har ikke et snev av dårlig samvittighet rundt dette.

Ok,case closed. ts

Anonymkode: 16a97...6a0

Hehe.. men kjære ts. Du ser vel at det du beskriver i første inlegg og siste inlegg er to helt forskjellige ting? Altså helt forskjellige situasjoner. Kan ikke si at du kamuflerte noe som helst, bare fortalte to helt forskjellige historier. Det er ikke bare HVA man gjør, men også HVOR, NÅR og i hvilken sammenheng. :)

Håper det går bra med deg. Kom deg bort fra mennen som slår deg...

Anonymkode: 20e37...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker ikke spesielt lojal mot mannen din når du utleverer han på den måten og ønsker å holde denne relasjonen hemmelig. Jeg ser ikke noe galt i relasjonen i seg selv, men jeg mener du har tråkket over en grense på måten du har håndtert det. 

Anonymkode: da5bf...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.11.2019 den 20.11, AnonymBruker skrev:

Ok, du kjenner meg ikke, men fordømmende har du lyst å være...? 

Kortene på bordet. Jeg valgte å anonymisere litt her, ikke fortelle hvorfor jeg snakker med hans gode venn. Men kort fortalt; Vennen er politimann, jobber innen vold og jeg har blitt slått av mannen min. Jeg trengte råd om hvordan ta dette videre.Og råd har jeg fått. Derfor har vi gått bak ryggen på mannen min, selvom vi begge kjenner på det. Jeg "kamuflerte" det her som sjalusi, men sjalusi = vold.

Det finnes ingen følelser fra min side her, ei heller fra kompisens side. Det er ikke tema en gang. Jeg var bare redd for at jeg tabbet meg ut ved å forklare ham at min mann kan bli sjalu (og påfølgende voldshandling) ved at jeg snakker med en annen bak hans rygg og ble rett og slett usikker på om kompisen kunne tatt dette som flørt. (Fordi jeg jo sier at fyren er en slik som mannen min ville /kunne blitt sjalu på). Men jeg orker ikke tenke mer på dette nå, jeg har overdramatisert det i mitt hode og jeg har andre ting å tenke på. Irrasjonelle, kanskje litt fryktsomme tanker hos meg.  Ingen skade skjedd mellom meg og han kompisen og jeg har ikke et snev av dårlig samvittighet rundt dette.

Ok,case closed. ts

Anonymkode: 16a97...6a0

Dette her er jo et heeeeelt annet scenario enn det du skisserer i hovedinnlegget. Du kan nesten ikke bli gretten når du velger å føre leserne i tråden din bak lyset. 

Anonymkode: da5bf...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...