Gå til innhold

Lar dere motoren gå mens dere skraper bilrutene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere? 

Jeg starter motoren, setter vifte og setevarme på fullt og lar motoren gå mens jeg skraper bilrutene. Bor i enebolig, og jeg hører i hvertfall ikke bilene til naboene rundt, så jeg antar at min motor ikke plager dem heller. 

Men er det greit? Ikke greit? Når eventuelt er det greit å gjøre? 

Anonymkode: e1d4b...d00

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal vel strengt tatt ikke la bilen stå på tomgang, men ja, jeg gjør det fordi jeg har mye kondens i bilen. 

Anonymkode: 92699...db5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg. Naboene får ha meg unnskyldt. Det er et eller annet med lufta her jeg bor som gjør at når det først iser så blir det stålis som skrapa ikke biter på dersom jeg ikke har litt varme under. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg bor ikke i leilighet eller tett inntil folk. 

Anonymkode: 650f9...3f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den får stå og gå så duggen forsvinner og av og til gå så det er deilig og varmt inni. Har tepper på rutene så skraping slipper jeg. 

Anonymkode: 621ac...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør det. Ellers får jeg ikke skrapet. Men alle naboene i tunet her gjør det. 

Anonymkode: 1f3a6...9a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere? 

Jeg starter motoren, setter vifte og setevarme på fullt og lar motoren gå mens jeg skraper bilrutene. Bor i enebolig, og jeg hører i hvertfall ikke bilene til naboene rundt, så jeg antar at min motor ikke plager dem heller. 

Men er det greit? Ikke greit? Når eventuelt er det greit å gjøre? 

Anonymkode: e1d4b...d00

Hva tror du skjer med batteriet til bilen når du setter på alt med en gang i en iskald bil? Det batteriet varer ikke evig og vertfall ikke lenge med slikt hardkjør. 

Trenger ikke skrape så mye på rutene bilen tiner seg selv i løpet av få minutter i tillegg til at bilen har oppvarmet garasje.

Anonymkode: c5929...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrer opp maskina og så spiser jeg frokost før jeg kjører 😄

Anonymkode: 6dbe7...cd0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere? 

Jeg starter motoren, setter vifte og setevarme på fullt og lar motoren gå mens jeg skraper bilrutene. Bor i enebolig, og jeg hører i hvertfall ikke bilene til naboene rundt, så jeg antar at min motor ikke plager dem heller. 

Men er det greit? Ikke greit? Når eventuelt er det greit å gjøre? 

Anonymkode: e1d4b...d00

Jeg gjør det.

Men du må lade bilen skikkelig noen ganger i løpet av vinteren når du holder på slik.

Anonymkode: a5f5d...23f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg gjør det. Bor øde til. Har også motorvarmer.

Anonymkode: e927f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, gjør det samme som deg. Må jo få bort is og dugg fra vinduene. 

Men det er ikke snakk om lang tid, kanskje fem minutter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har mye kondens i bilen og må strengt talt skrape på innsiden og utsiden.. 

Ønsker meg nyere bil (både fordi den jeg har snart ramler fra hverandre og for å kanskje få ned forbruket og lavere co2 utslipp), men alt av økonomi hyler nei. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjer eg, lar han til og med stå og gå ein sjelden gang eg er på butikken - når eg kjenne at den er treig å starte. Berre for å la batteriet sleppe kun kortkøyring og start og stopp. Tar med gjerne ein lengre køyretur i den sammenheng. Fy meg 😑 men er veldig miljøvennlig på andre sett, so det får berre gå. 

Anonymkode: c42c0...49c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du skjer med batteriet til bilen når du setter på alt med en gang i en iskald bil? Det batteriet varer ikke evig og vertfall ikke lenge med slikt hardkjør. 

Trenger ikke skrape så mye på rutene bilen tiner seg selv i løpet av få minutter i tillegg til at bilen har oppvarmet garasje.

Anonymkode: c5929...e48

Oi jeg kan ikke noe om batteri, og har ikke tenkt på dette. Kan jo vente med å sette på setevarmen til jeg har kjørt litt. 

Anonymkode: e1d4b...d00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står IKKE å skraper is av en iskald bil. Så ja, jeg lar motoren gå mens jeg skraper bilrutene, for å få opp varmen slik at rutene blir enklere å skrape. Sant skal sies at jeg bruker mye slik de-icer spray som man bare sprayer på og så "forsvinner" isen. Men dette fungerer ikke på tykk is, da må skrapen frem. Er ikke dette som gjør meg til et miljøsvin eller som vil gjøre at verdenen går under akkurat.

Anonymkode: 2f7b3...56c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen gjør det. Min gamle mor som har KOLS, våkner hver morgen av motorstøyen, og plages av eksosen som kommer inn gjennom vinduet. Jeg har bilen i garasje, og skraper ikke is. 

Anonymkode: 2185d...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...