Gå til innhold

Noen som vil dele anonymisert jobbsøknad der dere fikk jobben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn at andre jobbsøkere kan lære seg å skrive en god søknad. 

Anonymkode: e8f43...884

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God idé. :)  Jeg tør ikke helt selv da jeg tror den kunne vært gjenkjennelig. Men jeg kan godt gi "oppskriften" jeg har brukt. 

1 avsnitt: Presenterer hvorfor jeg søker stillingen og hvilken erfaring/utdanning jeg har som jeg mener gjør at jeg er en aktuell kandidat.

2 avsnitt: Vise frem tidligere arbeidserfaring som er relevant for stillingen og som viser at jeg er kvalifisert. Viser eksempler.

3 avsnitt: Trekker mer frem personlige egenskaper (strukturert, nøyaktig, selvstendig men også vant til å samarbeide, skreddersyr det litt etter stilling) og får igjen frem hvorfor jeg mener dette gjør meg kvalifisert for stillingen.

4 avsnitt: Kort oppsummering for å få frem motivasjon, at jeg er opptatt av å være et positivt tilskudd til arbeidsplassen og at referanser kan kontaktes ved forespørsel. 

Jeg har jobbet masse med å få søknaden ned til 1 side, ca 400 ord. Den er konsis, men rommer likevel mye. Jeg endrer erfaring/egenskaper hvis det passer til stillingen, men det skal alltid være noe jeg står inne for. 

Anonymkode: 5ed95...ebf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest så mange eksempler, og hvis jeg skal konkludere med noe må det være at det egentlig ikke finnes noen "fasit". 

Hold det relevant, skriv kort og presist og unngå skrivefeil. Utover det tror jeg det kommer like mye an på den som leser søknaden. Det jeg syns er en god søknad kan du syns er en elendig en, og det kan man ikke gardere seg mot ... 

Anonymkode: e736a...332

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 5.11.2019 den 20.12, AnonymBruker skrev:

God idé. :)  Jeg tør ikke helt selv da jeg tror den kunne vært gjenkjennelig. Men jeg kan godt gi "oppskriften" jeg har brukt. 

1 avsnitt: Presenterer hvorfor jeg søker stillingen og hvilken erfaring/utdanning jeg har som jeg mener gjør at jeg er en aktuell kandidat.

2 avsnitt: Vise frem tidligere arbeidserfaring som er relevant for stillingen og som viser at jeg er kvalifisert. Viser eksempler.

3 avsnitt: Trekker mer frem personlige egenskaper (strukturert, nøyaktig, selvstendig men også vant til å samarbeide, skreddersyr det litt etter stilling) og får igjen frem hvorfor jeg mener dette gjør meg kvalifisert for stillingen.

4 avsnitt: Kort oppsummering for å få frem motivasjon, at jeg er opptatt av å være et positivt tilskudd til arbeidsplassen og at referanser kan kontaktes ved forespørsel. 

Jeg har jobbet masse med å få søknaden ned til 1 side, ca 400 ord. Den er konsis, men rommer likevel mye. Jeg endrer erfaring/egenskaper hvis det passer til stillingen, men det skal alltid være noe jeg står inne for. 

Anonymkode: 5ed95...ebf

Jeg vil heller ikke dele mine, for det er jo nesten umulig å anonymisere uten å fjerne alt. Det handler jo om meg, min utdanning, min erfaring, mine egenskaper osv. Men jeg følger ca det samme oppsettet som deg!

 

Anonymkode: 41917...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først om fremst, så bør man bare skrive en søknad som er godt gjennomtenkt med gode eksempler på hva du kan og hva du har bidratt med. Del den opp i 5 deler: 1. introduksjon 2. bakgrunn 3. motivasjon for stilling 4.personlige egenskaper 5. avslutning.

Anonymkode: f024f...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...