Gå til innhold

Moreas dagbok, ganske enkelt.


Morea

Anbefalte innlegg

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne gitt.

Er på plass i det store utland og sitter fremdeles på jobb. Sånn er det å være ny og grønn.

De andre er og ser fotballkamp. Bra for meg at jeg ikke liker fotball da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Nå er det iallefall lenge siden jeg har skrevet noe her,,,, Men med tanke på at jeg ikke har fått skrevet noen vanlige eposter heller så er det kanskje ikke så rart. Jeg jobber så jeg nesten stuper (og da overdriver jeg ikke heller)

Men det er fridag her i dag (for de innfødte) så det er en smule roligere på jobb enn vanlig. Tror jeg skal spørre pent om å få gå litt tidligere i dag.

Vurderer å kjøpe meg lap top, først og fremst for jobb-bruk men litt annet også. Problemet er at jeg har så lite peiling at noen kan lure på meg hva som helst. Da må jeg huske å bestille med norsk tastatur, slik som jeg har nå. Orker ikke alle disse ae-ene og aa-ene.

Har spist en sjokolade til lunsj i dag. Kjempelurt jeg vet det. Men kantina var stengt så jeg måtte kjøpe noe gugge av noe brødmat i kafeteriaen. Smakte skikkelig høgg. Og jeg kan jo ikke bli for tynn heller :ler: .

Jeg sender en tanke, om ikke av takk så i alle fall fordi jeg er meget imponert over at det går an å få grovbrød, kyllingpålegg og tomat til å smake så utrolig fælt. (Skal se at jeg fås salmonella eller noe fuglevirus... (bank i bordet)).

Ser fram til en trivelig helg siden jeg har venner på besøk. Men det er litt typisk at det begynner å regne med det samme de kommer ut av flyet. Så det blir vel masse inneliv og rødvin tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har herved kuttet ut alt sukker. Dette går faen meg ikke lenger! :frustrert::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert:

(Jeg bor i Belgia, så dere kan jo forestille dere selv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

ÅÅÅÅ nå sliter jeg altså. En ting er telefonregningene mine som er horrible etter et ekstremt antall telefoner til utlandet. Ja, jeg har Skype, men det er så koselig å ringe kjæresten fra senga (der han skulle ha vært), og det trådløse nettet jeg snylter på finnes ikke innen perimeterne for min seng....

Hvorfor kunne ikke jeg finne meg noen som bor i Norge, eller som kunne komme dit.

Som et vanligvis overmåte sprudlende og positivt menneske får jeg nå av og til den store skjelven. Hva om jeg aldri får jobb der kjæresten min bor??!!

Før noen ottar-damer kommer og forteller meg at jeg ikke må ofre karrieren min for en mann vil jeg gjerne spesifisere at en jobb der ville være MINST like bra for min karriere som en jobb i Oslo.

Men vi er ikke EU-medlemmer! Noe som gjør det vanskelig.

Savner å ha han ved meg, slik jeg hadde i ett og et halvt år. Dag og natt.

Han kan ikke flytte til norge da han har et barn å ta seg av. Det ville jeg heller aldri kreve, dette er noe jeg har valgt. Hele pakken. Dessuten, hvis ikke ville han være en dårlig person, og det er jeg jo ikke interessert i.

Føler den den dyre og avgifsbefengte pol-vinen jeg drikker nå gjør meg en smule patetisk, men det får nå så være.

Skal på besøk om to uker. Det er det som gjør at jeg klarer å konsentrere meg om (en ekstremt) krevende jobb.

Lover jeg ikke skal fortsette i denne tralten, for å spare meg selv og andre for syt og elendighet.

Nå har jeg en date med Skype..... :ler: av meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...