Gå til innhold

Moreas dagbok, ganske enkelt.


Morea

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Å guri malla! Jeg har fått drømmejobben! Bare i et år sannsynligvis, men det er helt greit. Gjør seg godt på CV-en uansett.

Nå har jeg slitt så lenge for å finne drømmejobben og endelig løsnet det! Vet ikke helt om jeg skal grine eller bare løpe nedover gangen og hyle. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittdag!

Må innrømme at jeg er ikke så veldig flink til å skrive her inne.

Ferietid er slitsomt på jobben. I det ene øyeblikket er det ingenting som skjer, så plutselig er det superstress, og det aller helst når en har tenkt seg hjem...

Våt kommer jeg til å bli også. Høljer ned utenfor kontorvinduet nå og jeg trenger 20 minutter på å gå hjem. Elsker vanligvis å gå hjem, men ikke i dag. Kanskje jeg kan svømme? :ler:

Usosialt blir det også med dette været. Vi har den triste kantina og sitter alltid ute i sola og spiser lunsj.

Sambo har fri resten av uka og er sikkert sur som ei potte over det dårlige været... Moro. Da må jeg bare ta en liten pause for å gå og trene eller noe sånt. Må jo finne på noe. Jeg håper at i framtida kan TV-programmene kan følge et pålitelig værvarsel, slik at, som i dag for eksempel, er det masse bra filmer på TV, mens når det er sol kan de gjerne sende Pacific Blue-maraton for min del. Da blir kanskje den fremdeles svært så bleike venninna mi skremt ut i sola også...

Møtte en turist i dag som ble snurt fordi jeg ikke kunne fortelle ham hvor et eller annet bilutleie firma lå i Oslo sentrum. Hallo!

:klaske:

Ja, alle som bor i Oslo vet sånt! Vi pugger det faktisk, slik at den rumpetaska i skai du har skviset inn mellom de to digre valkene som rent teknisk sett, antar jeg, konstituerer midja di ikke skal gi deg slagside av den papirlappen du måtte ha med adressen til firmaet på! OK! JEG ER VÆRSYK JEG OGSÅ! Greit å hjelpe folk altså, og jeg gjør det også, men da kan de faen meg være litt hyggelige også. Sure faen, du smitta meg med det jævla humøret ditt. :sur:

I tillegg klarte jeg i dag å stå med min favoritt øyenskygge i den ene hånda og børsta i den andre da jeg plutselig ser at det meste av innholdet er i vasken. Ikke det at jeg må ta opp forbrukslån for det, men irriterende er det. Jeg som aldri gjør sånt.

Dersom han litt überkule fyren som bruker å sitte bakerst i spinningsalen og skrike IHAAAA hver gang instruktøren ber oss gasse på eller speeder opp musikken så kommer jeg til å eksplodere.

Men blir det fint vær blir jeg snill igjen.

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann! Så koselig med besøk!

Jeg er en ussel statsansatt. :ler:

I tillegg så begynte jeg i jobben rett før jul, så jeg har ikke noe særlig ferie heller.

Sånn er det å være nyutdannet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Morea!! Kjipt med folk som ødelegger humøret ja. Noen bare kan akkurat det der.

Har du fått ny jobb i staten også eller var det noe annet du skulle begynne med? Forsåvidt greit med jobb i staten da, liker arbeidstidene deres og ikke alt stresse i privat sektor.. Men hver sin smak da!

Også så snill som du er som sjekker ut støvlettene for meg. :klem:

Ha en fin helg, syns du er kjempeflink til å trene jeg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at du stikker innom!

Den nye jobben er også i staten. Men liker meg der. Lønningene er etterhvert ikke SÅ dårlige heller. Og så kommer det jo an på hva en liker å jobbe med. Det er nesten det viktigste synes jeg.

Går forbi Rizzo på vei hjem hver dag. Det er jo ikke akkurat heldig for lommeboka... :sjenert: Men kommer i det neste året til å bo nærme Paris så da blir det vel enda værre. Skal høre med dem hvilke størrelser de har på støvlettene dersom de er på salg og sende deg det etter jobb.

Fra i dag av har jeg satt meg selv på en virkelig hestekur. Sambo skal være borte i noen uker så nå er det sunn mat og trening som gjelder!! Ikke det at han ødelegger stakkar, men det er lettere å planlegge når man er alene.

Før jeg fikk denne jobben trente jeg 4-6 dager i uka, nå blir det en eller to. Så må prøve å komme igang ordentlig igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bo nærme Paris!!!!!????? Høres ut som du har fått drømmejobben ja!!! ;)

Typisk at de hadde stengt og skulle flytte på rizzo nå ja.. :roll: Kanskje det er meningen at jeg ikke skal ha de støvlettene??? :klø: He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyer, som er i lokalene dit Rizzo skal flytte inn, de har jo et annet lokale hvor klærne deres kan bo. Det er jo flyttesalg.

Så kan de ikke bare dra sin vei...? (men dette er dessverre en av butikkene som fører Malene Birger-kær også. En av mine favoritter...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... hvordan får man med seg en sykkel til utlandet. . .

OK, vet at man kan ta den med på flyet mot en ekstra sum.

Men hva gjør jeg når jeg skal bo på hotell de to første nettene jeg kommer nedover da leiligheten ikke er min før over helga? :klø:

Ser for meg at hotellpersonalet blir fornøyd dersom jeg tar den med opp på rommet... Dessuten må jeg få sykkelen fra flyplassen til sentrum sammen med tredve kilo bagasje...

Det må nok bli et flyttelass tror jeg, selv om det blir patetisk lite. Skal ikke ha med noen møbler og sånt. Heldivis (i denne sammenheng) har jeg masse klær for ikke å snakke om j***** mye sminkesaker....

NÅ MÅ DET DESSUTEN SE TIL Å BLI SOMMER SNART IGJEN FØR DEN ER OVER!!!

Jeg blir trist og lei av dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg bodde jo et halvt år i utlandet i fjor vår, og da reiste jeg ned med koffert på 32kg (jeg fikk akkurat lov til å ta den med på flyet, de var nådige for en gangs skyld) og en svinetung Norrøna 45-literssekk som jeg var sjeleglad de ikke veide. Jeg skulle jo være borte i 6 mnd, og da trenger man jo litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er heldigvis jobben som betaler for 30 kilo overvekt.

Da jeg flyttet hjem fra utlandet i fjor reiste jeg også med endel overvekt for å si det mildt.

I innsjekkingen satt den sureste dama du noen gang har sett. (Gresk service... Elsker Hellas, men i noen serviceyrker er det bare :frustrert: . Sephora er verst. Der har alle ansatte gått ut på dato, skikkelig sure.)

Men, men. Det lønner seg alltid å sjekke inn tidlig. Da er det mindre sjanse for å bli stoppet.

Har imidlertid en snill mann på jobb som skal til samme sted, med tre barn. Så en sykkel fra eller til hva gjør vel det? En fyr på jobben sa forresten at jeg bare kunne kjøpe en sykkel der nede :overrasket: . Enten må jeg ut med titusen eller så må jeg sykle på et vrak. Ingen av alternativene frister akkurat. Han tror sikkert at jeg er en slik kurv-foran- på-sykkelen- og-netting-på-hjulene-syklist. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, får sug i magen når jeg leser at du får drømmejobben etter mye slit. også i Frankrike :overrasket::overrasket::overrasket:

Selv er jeg fremdeles i sliterperioden (eller muligens i gitt-opp-perioden), og kan bare forestille meg hvordan det måtte føles om det skulle løsne en gang for meg også... :tristbla:

masse lykke til! Så herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare stå på du Klips! :klem:

Jeg gikk inn og ut av "gitt-opp" og "sleng inn noen søknader for samvittighetens skyld"-modusene ganske lenge. Det er ikke noe gøy.

Jeg går for å være veldig bli og positiv, men det er bare det at jeg også er veldig god til å skjule at jeg er trist og lei. Til og med overfor mine nærmeste.

Jeg både måtte og ville jobbe, og gikk derfor rundt i jobber der jeg ikke hadde noen mulighet til å få noen erfaring som ville hjelpe meg noe på vei.

Nå vet jeg ikke hva slags utdannelse du har, men OK lange høyskole eller universitetsutdannelser uten å få jobb etterpå, det er surt. Alle sammen gikk og sa "Det er jo sååå rart at du ikke får jobb som har de beste karakterene av oss og annet ditt og datt". Det føles jo bare enda værre, selv om det var godt ment.

Men det er bare å passe på å ikke gi opp. Det løsner til slutt. Kanskje ikke innen den bransjen du har tenkt, men det kan være en positiv overaskelse. Det ironiske da er at da får en ofte tilbud om et par tre stillinger til etter at en har takket ja... Rart det der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er litt over en måned til jeg drar. Skal til Belgia jeg da. Snakker ikke flytende fransk, men forstår godt (leser aviser uten problemer etc). Så regner med at det skal gå kjapt å lære seg det brukbart i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Argh. Tilbake på jobb etter en uke fri! Ikke så lett, men litt godt også. Liker å ha noe å gjøre.

Fint vær er det dessuten også. Gleder meg til å gå hjem i finværet.

Er sinnsykt støl i r*** etter en Body Pump-time i går hvor jeg var vel på tuppa etter å legge på mer vekt... "Ikke bruke vekter på utfall?!! Ha ha. Lite pysete" :rodme:

Der fikk jeg som fortjent gitt.

Dessuten kjefta jeg på 7-11 mannen på lørdag... Kanskje stølheten er straffen jeg fikk da... Hadde nemlig vært og trent i to timer, og jeg mener, det er lørdag. Så står det en fjomp der da, som hadde hatt VELDIG godt av en runde på tredemølla selv skal jeg være brutalt ærlig. Jeg har kjøpt en liten pose smågodt, hvorpå denne moroklumpen presterer å fortelle meg hvor mange kalorier det er i så og så mye sukker!! :overrasket::frustrert: Jeg veit jo det da for faen! Men ikke minn meg på det!! Jeg skulle jo kose meg jo! :sur: "Ja jeg ser du skal ha en pose med dårlig samvittighet" sa han!! "Du sørger for å gjøre konkurransen med Deli Deluca spennende ser jeg" svarte naturligvis jeg da. :sjarmor: Så ble vi to som var litt snurte da. Men det får da være grenser. Hadde jeg hatt PMS hadde jeg hoppa over disken og trøkka i ham de kalde pølsene de alltid selger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og funderer på om jeg skal gå på trening i dag eller ikke.. Var jo der i går og trente lenge og grundig...

Kanskje jeg bare skal være hjemme og kose meg. Er jo flink og går på jobb også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...