Gå til innhold

Moreas dagbok, ganske enkelt.

Morea

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått surra meg til å lage en dagbok jeg også! :hoppe:

Får se hvor hyppig jeg kommer til å skrive.. Akkurat nå forventer jeg ikke noen store og revolusjonerende endringer i mitt lille liv akkurat.

Sitter på kontoret og har det veldig rolig, noe jeg er en stor motstander av, men mange på avdelingen min er på konferanse.

Kommer nok til å prøve å holde en oversikt over trening og mat her også, slik at jeg kan skamme meg overfor hele KG dersom jeg spiser usunt og dropper treninga.

GODIS DAG ER FREDAGER MOREA!! :klaske: ..... :roll: til meg selv..

Og forresten... dersom noen føler for å stikke innom på besøk blir jeg veldig glad! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Hei, Morea :)

Kan du sende den dragen i avataren din hit inn på kontoret mitt, og sette den til å sprute ild hvis jeg forlater stolen i mer enn noen minutter om gangen? Jeg trenger det...

Ellers vil jeg ønske lykke til med dagbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere stikker innom!

Skulle gjerne sendt deg den lille dragen Lilith, men du skønner han er så innmari plaget av syrerefluks.

Som drage er jo det på en måte bra da det fører til halsbrann. Og det må jo en drage ha for å være litt skummel. Særlig når en er så liten. Det fører imidlertid også til ekstremt svovelstinkende ånde og høylytt gurping. :o Og det er jo ikke noe særlig bra når du skal være flink og konsentrere deg om å skrive.

Mistenker at det har noe med kostholdet å gjøre forresten.

Men vet så alt for godt hvordan det føles å sitte sånn som du gjør nå. Så sender over litt motivasjon gjennom nettet da i alle fall, og håper det hjelper litt! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urk! Gruer meg til å gå hjem fra jobb. Vått og trist og buksene mine er ikke blitt tørre siden i dag tidlig...

Skal ikke trene i dag, med god samvittighet. Var på spinning i går. Egentlig sitter jeg bare her og pludrer meningsløst akkurat nå fordi det er så irriterende å ha 299 innlegg i stedet for 300. Men jeg har jo aldri holdt kjeft i hele mitt liv så det skaper ikke noen store problemer.

Sjefen har bursdag i morgen og vi skal kjøpe inn ting og tang. Håper bare det ikke ender opp med en tur på byen. Det har jeg tenkt å unngå denne helga. Ikke det at jeg er så ofte ute, men det har vært masse bursdager og eksamensfester i det siste... Har lyst til å pusle hjemme og trene litt. Men rart hvor raskt de planene forsvinner....

Ellers så må jeg bare si at jeg hater fotball! Kan ikke utstå det! En totalt uinteressant aspekt ved min personlighet kanskje. Vet imidlertid at det er mange som liker det. Men jeg blir like sint hver gang jeg slår på TV-en og ser fotball for det. Er forøvrig ganske så sportsinteressert ellers. Heller curling enn fotball for å si det sånn.

Takk Jesus for at jeg har funnet meg en sambo som ikke liker fotball heller...

Heldigvis kan jeg velge mellom Medium og the 4400 på tv i dag i stedet.

Nei nå går jeg hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Argh! Er det noe som er irriterende er det å sitte å mate en skriver med ett og ett papir.... Jeg mener, mennesket har vært på månen, og så sitter jeg her med en printer på jobben som er så sulten at den jafser innpå opp til fire ark om slengen.. :evil: Og ikke kan jeg skrive ut disse dokumentene på en annen printer heller. Typisk.

Er så sulten at jeg holder på å daue. Men tenkte jeg skulle klare meg til jeg kommer hjem. Svigers og sambo-bror kommer i morgen også, så vi må renske leiligheten for alt rusk og rask. (Og så kommer det en treåring slik at det ser værre ut etter at de har dratt..)

Det er "fest" på jobben i morgen. I utgangspunktet moro, bortsett fra at sambo har bestemt seg for å feire bursdagen sin i morgen. Festen slutter tidlig, men som en elendig kakebaker så kan et glass champagne være det som leder meg inn i den store kake-bake-katastrofen er jeg redd. Men han må jo selvsagt få kake. Bare han kunne si hva det er han vil ha.

Har lagt gaven slik at han MÅ se den. I går gikk han og sirklet inne på soverommet, mens han later som han ikke er fristet til å se hva det er. :ler:

Regner med at det blir tidlig opp for å overrekke gave i morgen ja. Frokostlaging også kanskje.. Det spørs på hvor snill han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tilbrakte jeg store deler av kvelden i går med å pille sjokoladekake-rester opp fra gulv og møblement. Sånn er det å ha besøk av små mennesker (les: 3 år). Morsomt, slitsomt og rotete.. Det å bære brusglass i armkroken ( :o :ler: ) var det store i går. Og for de som er lite fantasifulle: ja, det skvulper over..

Morea er imidlertid så lur at hun kjøpte lightbrus. Litt mindre kliss. Men tror at sukkerkicket ble like stort uansett, fordi litt av sjokokaka faktisk havnet i munnen.

Lo så jeg grein.

Neste innkjøp: oppvaskmaskin.

Fikk heldigvis sett Frustrerte fruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud!

Midt oppi alt! Sitter her med masse jobb og et usikkert vikariat. Men på et arbeidssted jeg gjerne vil fortsette i.

Så får jeg telefon om å komme på jobbintervju. Har sendt ganske så mange søknader før denne og ingen respons, og så plutselig! Har veldig lyst på denne jobben også. 100% og godt betalt...

:eeeh: :klø: :klaske: JEG BLIR SÅ STRESSA!!

Får den sikkert ikke likevel. Er vel kalt inn ved en feil.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Dum di dum. (dragen pusler med sitt)

Har fått skattepengene! Men de skal nok for en stor del gå til tannlegen.

Pluss en billett til Athen (som sikkert ikke blir før i september, men det er greit på grunn av varmen). Har bodd der i juli før :o .

Pluss frisørtime

Pluss til synsundersøkelse for å skaffe meg brillekonto. Kan ikke prøve briller før jeg har klippet håret. Akkurat nå er jeg glad jeg ser dårlig for å si det sånn. Fy faen for en såte!

Da tror jeg det vil være tomt gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Pluss frisørtime  

Pluss til synsundersøkelse for å skaffe meg brillekonto. Kan ikke prøve briller før jeg har klippet håret. Akkurat nå er jeg glad jeg ser dårlig for å si det sånn. Fy faen for en såte!

Da tror jeg det vil være tomt gitt....

Frisørtime, ja....Jeg har time om en uke, og føler meg akkurat som en puddel som er klippet i løveklipp, med gigahår. Ikke at jeg har krøller eller noe, men jeg har veldig MYE hår, og akkurat nå lever det sitt eget liv uavhengig av hva jeg måtte mene om saken. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håret mitt slutter etter en stund å vokse nedover, og begynner istedet å vokse utover. Litt sånn mislykka atomprøvesprengning.... :ler:

Får meg til å føle meg ganske så ulekker. Rart hva det hjelper på humøret å ordne seg på håret. Da bør jeg som oftest ikke ha mye penger på visakortet, for da får jeg også lyst på sminke og klær..

Skal farge det igjen, pluss klippe. Det er faktisk unormalt lenge siden jeg var hos frisøren. Vet ikke helt hvorfor. Men har det alltid ganske travelt. Ikke ro i ræva. Pluss arbeidsnarkoman.

På en måte er jeg letta over at frisøren jeg vanligvis går til er borte på ferie, og at jeg må til noen andre hos Adam og Eva. Da får hun ikke se hvor mye jeg har "forfalt". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta

Men de to siste dagene før timen, oppfører håret seg plutselig normalt. Og så får jeg UTEN UNNTAK spørsmål om jeg har vært hos frisøren :evil:

Dette vil tidligst skje lørdag for min del...Hmm. Når jeg er fin på håret, føler jeg meg så fin at jeg ikke trenger masse andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må begynne å se meg hjemover snart.

Må kjøpe en ny foundation til sommeren. Liker ikke å bruke så mye sminke når det er varmt, og vil jo gjerne ha litt farge også.. Men av og til er det greit å jevne ut litt.

Aner imidlertid ikke hva jeg skal kjøpe. Men disse sminkedamene lurer ikke meg!

Var i parken i går og fikk transformert hudfargen fra ekstremt lys beige til litt brun. Klarer imidlertid ikke å ligge stille og sole meg... Får heldigvis raskt farge.

Sambo som vanligvis er flinkt til å bruke solkrem hadde glemt det da han var ute med gutta i går. Lukter litt sånn bacon crisp hjemme nå. :ler: Men spøk til side; Reagerte litt på at det er mulig å være så uforsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! Ferietid på jobb! Alt for rolig. Er vanligvis lange dager og høyt tempo her, så dette passer meg overhodet ikke!

Har lyst til å sette meg ut å drikke rødvin i stedet. Eller kanskje en øl. Håper det blir mulig senere i kveld. Men i alle fall på fredag etter jobb.

Rart hva som kan få en motivert til å skjerpe seg forresten. Fikk en invitasjon til en bursdag hjem til oss i går. Fra et sånt par som planlegger alt laaangt fram i tid. (altså helt motsatt av meg.. :oops: )

Så bursdagen er da i slutten av september.

Var veldig slank (til meg å være, alt er relativt)og veltrent i sommer før jeg dro til utlandet. Første gang jeg følte at det var helt greit å gå i bikini. Spiste egentlig det jeg hadde lyst på, men trente det bort igjen.

Da jeg dro utenlands la jeg ikke på meg masse, men hadde ikke mulighet til å trene like mye. Så til ny jobb etter jul hvor det har vært veldig travelt. Får nok trent tre ganger i uka pluss at jeg rører meg en del ellers.

Nå er det imidlertid maten som er problemet... Spiste snop og frossenpizza før også, men føler at det har sklidd mer ut. Særlig smågodt. Og masse brød, det har jeg ikke spist før... Pluss spiser for skjelden (dette har nok med hverandre å gjøre ja..) Har ikke lagt på meg noe særlig ennå, men det er nok bare et tidsspørsmål.

Derfor har jeg valg denne tilfeldige datoen. På den datoen skal jeg se MYE bedre ut enn jeg gjør nå. Den eneste muligheten er å lage min egen gapestokk her inne i dagboka mi. Skrive ned når jeg trener og hva jeg spiser. Om noen leser det eller ikke er det samme.

Unntak: øl og vin med gode venner. Noe lite på fredager.

Er ikke så mye ute at det er et problem. Blir gjerne to glass vin. Trivsel er også viktig. :ler:

I går var jeg på en time spinning. Gikk j***** bra! Kry nå.

Til frokost i dag: yoghurt med 4-korn. Tran og vitaminer (alltid), vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fest på jobb på fredag og en eller annen har satt igjen en pose med saltstenger rett ved siden av meg.. Jeg har heldigvis klart å holde meg unna...

Spiste litt melon. grovt rundstykke til lunsj.

Jeg skal klare det!! Ikke snop før på fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...