Gå til innhold

Hva er tidenes beste band?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Led Zeppelin ble oppløst etter at John Bonham døde ja. Det ville aldri blitt det samme uten samspillet de fire hadde sammen. 

Anonymkode: aa933...1af

Nei det er helt sant. 

Anonymkode: 96b8b...8bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Led Zeppelin uten tvil. Det var tre unike og geniale musikere som klarte å kombinere mange stiler, som folkrock, hard rock, og med elementer av både klassisk og jazz. De er i en klasse helt for seg selv, og ofte favoritters største favoritter. Trommeslageren var verdens beste, og mye av grooven i bandet. En må skjønne trommer for å forstå hva han presterte. Vokalisten er kåret til verdens beste flere ganger. Jimmy Lage, Robert Plant, John Paul Jones og Bonzo. Ingen over, og ingen ved siden av. 

Anonymkode: aa933...1af

Kan du nevne dine topp tre låter av bandet? Har hørt mye på Led Zeppelin, men begynner å bli en stund siden sist. Det finnes et band som jeg syns kan måle seg med Lep og det er Beatles, ikke min type sjanger, men kan ikke benekte kvaliteten bandet hadde. Få som kan måle seg med de. Queen og!

Anonymkode: c5293...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dire Straits 

Anonymkode: 9505c...1a1

Har ganske god greie når det kommer til band fra 70-tallet, men må innrømme at jeg aldri kan huske å ha hørt om dette bandet før. 

Anonymkode: c5293...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du nevne dine topp tre låter av bandet? Har hørt mye på Led Zeppelin, men begynner å bli en stund siden sist. Det finnes et band som jeg syns kan måle seg med Lep og det er Beatles, ikke min type sjanger, men kan ikke benekte kvaliteten bandet hadde. Få som kan måle seg med de. Queen og!

Anonymkode: c5293...8cf

Det blir vanskelig! "In the light", "What is and what should never be" og "The Wanton Song" for øyeblikket. Så er det jo "Kashmir" da, som må være verdens beste låt? 

"Ten tears ago", "Going to California" og "Custard Pie"  "Black dog" og også en usedvanlig vakker sang : The rain Song! 

Blir fryktelig mange favoritter 😄

Anonymkode: aa933...1af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du nevne dine topp tre låter av bandet? Har hørt mye på Led Zeppelin, men begynner å bli en stund siden sist. Det finnes et band som jeg syns kan måle seg med Lep og det er Beatles, ikke min type sjanger, men kan ikke benekte kvaliteten bandet hadde. Få som kan måle seg med de. Queen og!

Anonymkode: c5293...8cf

Hmm skal vi se.. Jeg er veldig glad i Going to California, den er ganske rolig og fin, tror det må være min favoritt 😊 Den er ikke så heavy, men deilig og chill 😁 Ellers liker jeg veldig godt black dog og immigrant song 😁 

Anonymkode: 96b8b...8bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir vanskelig! "In the light", "What is and what should never be" og "The Wanton Song" for øyeblikket. Så er det jo "Kashmir" da, som må være verdens beste låt? 

"Ten tears ago", "Going to California" og "Custard Pie"  "Black dog" og også en usedvanlig vakker sang : The rain Song! 

Blir fryktelig mange favoritter 😄

Anonymkode: aa933...1af

Gode sanger. Kan ikke huske å ha hørt «in the light» tidligere, men likte den og har lagt   den til nå. Jeg liker Heartbreaker og All Of My Love veldig godt og Over The Hills And Faraway, den siste har vært en favoritt så lenge jeg kan huske. 

Anonymkode: c5293...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Led Zeppelin gir meg frysninger 😍 Robert Plant var så KJEKK da han var yngre og flott stemme. Og Jimmy er virkelig en gud på gitaren. ❤️

Anonymkode: 96b8b...8bd

Signerer. Har sett Robert Plant live for sånn ti år siden, og han var jammen meg bra kjekk fortsatt. For en utstråling, for en stemme!!! 😭

Anbefaler alle Zep-fans å se opptakene fra konsertene i Earls Court i 1975. Pur magi.

I tillegg må jeg nevne the Beatles for musikken deres har vært der i hele mitt liv. De var grensesprengende, nyskapende og viste verden hvordan musikk kan gjøres. Umulig å forestille seg pop og rock uten deres innflytelse.

 

Anonymkode: bfb19...42e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm skal vi se.. Jeg er veldig glad i Going to California, den er ganske rolig og fin, tror det må være min favoritt 😊 Den er ikke så heavy, men deilig og chill 😁 Ellers liker jeg veldig godt black dog og immigrant song 😁 

Anonymkode: 96b8b...8bd

Immigrant Song ja! Når det kommer til rolige sanger, syns jeg Tangerine er ganske fin 🙂

Anonymkode: c5293...8cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gode sanger. Kan ikke huske å ha hørt «in the light» tidligere, men likte den og har lagt   den til nå. Jeg liker Heartbreaker og All Of My Love veldig godt og Over The Hills And Faraway, den siste har vært en favoritt så lenge jeg kan huske. 

Anonymkode: c5293...8cf

Også fantastiske sanger! "All of my love" er tilegnet sønnen Robert Plant mistet. Nydelig og fantastisk musikalsk. 

Anonymkode: aa933...1af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Signerer. Har sett Robert Plant live for sånn ti år siden, og han var jammen meg bra kjekk fortsatt. For en utstråling, for en stemme!!! 😭

Anbefaler alle Zep-fans å se opptakene fra konsertene i Earls Court i 1975. Pur magi.

I tillegg må jeg nevne the Beatles for musikken deres har vært der i hele mitt liv. De var grensesprengende, nyskapende og viste verden hvordan musikk kan gjøres. Umulig å forestille seg pop og rock uten deres innflytelse.

 

Anonymkode: bfb19...42e

Har ikke sett konsertene du nevner. Takk for tips! 

Anonymkode: aa933...1af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zeppelin er jo selvfølgelig en selvfølge på en slik liste. Har alt av dem. Jeg mener at Sabbath og Purple ikke er i nærheten engang. Zeppelin var så mye mer eksperimenterende og utforskende. Og når det kommer til en kåring basert på disse kriteriene, så når de skyhøyt opp. 

Mine favoritter med gutta er Led Zeppelin I (1968) t.o.m. In Through the Out Door (1979). Zeppelin rakk aldri å bli dårlige, alt av dem er verdt å ha. 

Hvis jeg skal nevne én eneste låt som favoritt. Fool In the Rain - trommingen der gir meg totalt gåsehud. Og shuffle'n til Bonham er vanvittig elegant. Det er lett å høre hva Jeff Porcaro ble inspirert av på Rosanna fra 1982.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2019 den 13.48, DeLorean skrev:

Zeppelin er jo selvfølgelig en selvfølge på en slik liste. Har alt av dem. Jeg mener at Sabbath og Purple ikke er i nærheten engang. Zeppelin var så mye mer eksperimenterende og utforskende. Og når det kommer til en kåring basert på disse kriteriene, så når de skyhøyt opp. 

Mine favoritter med gutta er Led Zeppelin I (1968) t.o.m. In Through the Out Door (1979). Zeppelin rakk aldri å bli dårlige, alt av dem er verdt å ha. 

Hvis jeg skal nevne én eneste låt som favoritt. Fool In the Rain - trommingen der gir meg totalt gåsehud. Og shuffle'n til Bonham er vanvittig elegant. Det er lett å høre hva Jeff Porcaro ble inspirert av på Rosanna fra 1982.

Så kult at mange av de som har svart her, er enige i at Led Zepplin er et av tidenes beste band 😄Jeg er nok ikke helt enig i at "In Through the out door" er deres beste album, men jeg likte at de turte å eksperimentere, og sangen du nevner her, er en av deres beste sanger. 

 

Anonymkode: c5293...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Rødhetten skrev:

Definitivt Beatles for min del. Queen på en solid andreplass!

Jeg liker Queen, men de kan ikke sammenligne seg med Beatles og Led, men et fantastisk band er det 👍 Hva er favoritt sangen fra Beatles? 

 

Anonymkode: c5293...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kognosøren skrev:

Det må bli Boyzvoice. Rett og slett.

Let me be your father christmas tonight.

 

:fnise:

Anonymkode: 79f75...060

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2019 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Led Zeppelin uten tvil. Det var tre unike og geniale musikere som klarte å kombinere mange stiler, som folkrock, hard rock, og med elementer av både klassisk og jazz. De er i en klasse helt for seg selv, og ofte favoritters største favoritter. Trommeslageren var verdens beste, og mye av grooven i bandet. En må skjønne trommer for å forstå hva han presterte. Vokalisten er kåret til verdens beste flere ganger. Jimmy Lage, Robert Plant, John Paul Jones og Bonzo. Ingen over, og ingen ved siden av. 

Anonymkode: aa933...1af

Det er ingen "verdens beste" innen musikk. Da måtte du hatt noe å definert det ut ifra. Bonham er en oppskrytt figur uten like. Jeg har spilt trommer i 25 år, og vet hva jeg snakker om.

At Plant virkelig hadde noe å fare med, er jeg enig i.

Anonymkode: 6a16d...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...