Gå til innhold

Trives altfor godt som singel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trives altfor godt som singel: 

Samme her.

Anonymkode: 1977d...1b7

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
51 minutter siden, Skogkatten skrev:

Jeg har alltid hatt det sånn, hele livet. Har vært ekstremt kresen med hvem jeg slipper inn i livet mitt, og konsekvensen er at jeg bare har vært i to langvarige forhold i løpet av nesten 40 år. Jeg er fast bestemt på at om jeg skal inn i et forhold igjen så skal jeg møte ham på gammeldags måte, altså ikke gjennom noen datingside, fordi moderne dating hvor ting fungerer nesten som på et jobbintervju overhode ikke fungerer for meg, hvilket betyr at det er svært liten sannsynlighet for at jeg kommer til å treffe noen sånn som livet mitt ser ut nå. 

Og jeg elsker tilværelsen som den er nå, elsker at jeg kan sitte en hel dag i sofaen med en bok uten at noen snakker til meg, elsker at jeg kan stappe kjøkkenet fullt av te som jeg egentlig ikke har plass til, elsker at jeg kan spise brødskiver til middag uten at noen blir sur, elsker at jeg kan reise på kort varsel fordi jeg ikke må gi beskjed til noen, elsker at jeg bare kan be venner hjem uten å avklare det med en annen først. Ja, jeg kan egentlig fortsette i evigheter. Jeg er ekstremt selvstendig og egenrådig, så det er ikke mye jeg ikke er istand til å gjøre alene. Og jeg er introvert, så å være alene hjemme i fred og ro er ekstremt deilig.

Det slår meg at omtrent alt du nevner kan mange i forhold også gjøre. 

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, herzeleid skrev:

Men dog med en mye surere smak i kjeften: Det er en annen der.

Anonymkode: 939f4...c7b

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men dog med en mye surere smak i kjeften: Det er en annen der.

Ja det er noen andre der som bryr seg om deg, sier de er glad i deg og gir deg nærhet og kjærlighet. Høres jo helt krise ut :P 

• Liker 5
Skrevet
10 timer siden, ana0603 skrev:

oksytosin, prolaktin, det er vel en rekke hormoner som får både menn og kvinner til å være keen på å få en partner, familie, barn? - om du mangler disse kan det kanskje forklare din situasjon

Kutt ut å svar sånn. Er det så vanskelig å skjønne at folk er forskjellige? 

Anonymkode: 5763e...367

• Liker 8
Skrevet
16 minutter siden, herzeleid skrev:

Man kan, men jeg har aldri hatt samvittighet til å kjøre mitt eget løp så til de grader i et forhold. Det er helt naturlig at den andre parten også skal ha noe å si, å bestemme i løpet av dagen at jeg vil reise bort dagen etter uten å ta det opp med partneren er ikke særlig hyggelig, å fylle kjøkkenet med en vare jeg ønsker og bruker mye av uten å ta hensyn til at han har behov for noe helt annet er heller ikke særlig greit. For eksempel. Jeg har hatt det fint i de forholdene jeg har vært i, og har ikke noe vondt å si om de jeg har vært sammen med, men det er noe ekstra deilig i det å kunne være seg selv så fullt og helt som man kan når man er singel.

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, herzeleid skrev:

Ja det er noen andre der som bryr seg om deg, sier de er glad i deg og gir deg nærhet og kjærlighet. Høres jo helt krise ut :P 

Ikke krise i det hele tatt. Men kan bli jævli slitsomt på kort tid.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Skogkatten skrev:

Man kan, men jeg har aldri hatt samvittighet til å kjøre mitt eget løp så til de grader i et forhold. Det er helt naturlig at den andre parten også skal ha noe å si, å bestemme i løpet av dagen at jeg vil reise bort dagen etter uten å ta det opp med partneren er ikke særlig hyggelig, å fylle kjøkkenet med en vare jeg ønsker og bruker mye av uten å ta hensyn til at han har behov for noe helt annet er heller ikke særlig greit. For eksempel. Jeg har hatt det fint i de forholdene jeg har vært i, og har ikke noe vondt å si om de jeg har vært sammen med, men det er noe ekstra deilig i det å kunne være seg selv så fullt og helt som man kan når man er singel.

Min drømmedame:-) La oss starte et forhold der vi aldri ser hverandre, ei heller snakker sammen:-)

Yours forever:blomst:

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min drømmedame:-) La oss starte et forhold der vi aldri ser hverandre, ei heller snakker sammen:-)

🤣

Jeg liker å ha en partner, men late stort sett overfor meg selv at han ikke er en partner, ha, ha. Da blir jeg ikke irritert over små ting, og jeg nyter å være alene i fred. Vi gjør stort sett som vi vil, og har ikke barn. 

Anonymkode: 44d84...63e

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er med, men det forutsetter at vi ikke behøver å ha noe mer med hverandre å gjøre enn at vi blir enige om forhold her og nå. Er ikke klar for noe mer akkurat nå, merker jeg 🙂 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Skogkatten skrev:

Jeg er med, men det forutsetter at vi ikke behøver å ha noe mer med hverandre å gjøre enn at vi blir enige om forhold her og nå. Er ikke klar for noe mer akkurat nå, merker jeg 🙂 

Midt i blinken:-). Håper vi blir lykkelige og får et langt liv fra hverandre:-)

• Liker 2
Skrevet

Relasjonen jeg har til meg selv er hellig. Det er det aller viktigste. Så snart en mann blander seg inn i livet mitt, skapes det ubalanse. Jeg foretrekker ro, harmoni, venninnene mine, tid til meg selv og selvutviklingsprosessen min. En mann bare tar, uten å gi noe av verdi tilbake. En mann er som et svart hull.

Anonymkode: 38d0b...2c8

• Liker 8
Skrevet
4 timer siden, herzeleid skrev:

Det hørtes ut som en veldig trist og vond tilværelse. Forhåpentligvis treffer du noen som kan myke opp og helbrede alt det vonde :) 

Hvorfor er det trist og vondt når man heller kan bruke livet sitt på andre ting? De fleste forhold blir kjedelige etter hvert så om man har ofret spennende ting for det er det ganske trist og vondt.

Som sagt har jeg aldri hatt kjæreste så det er ikke noe å helbrede og myke opp? 

Anonymkode: 70c04...a1c

• Liker 5
Skrevet

Jeg føler meg bare fanget når jeg er i forhold. En person som skal ha noe å si i hva jeg gjør og hvor jeg er og hva vi skal gjøre og ikke gjøre hva vi skal spise, hvor vi skal dra, hva vi skal se på tv. Jeg orker det ikke. Var nesten konstant I forhold fra jeg var 13 til jeg var 30, var til og med 6 måneder unna å bli gift. Ingen av forholdene har vært bedre enn jeg har det som singel, så jeg føler jeg er ferdig med den delen av livet nå. Er ikke ofte jeg er misunnelig på venninnene mine som er gift. Da er det bare når det kommer til det økonomiske. Som regel hører jeg bare om hvor udugelige mennene er og at det er som å ha en stor unge. 

Anonymkode: 5daea...e0a

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg bare fanget når jeg er i forhold. En person som skal ha noe å si i hva jeg gjør og hvor jeg er og hva vi skal gjøre og ikke gjøre hva vi skal spise, hvor vi skal dra, hva vi skal se på tv. Jeg orker det ikke. Var nesten konstant I forhold fra jeg var 13 til jeg var 30, var til og med 6 måneder unna å bli gift. Ingen av forholdene har vært bedre enn jeg har det som singel, så jeg føler jeg er ferdig med den delen av livet nå. Er ikke ofte jeg er misunnelig på venninnene mine som er gift. Da er det bare når det kommer til det økonomiske. Som regel hører jeg bare om hvor udugelige mennene er og at det er som å ha en stor unge. 

Anonymkode: 5daea...e0a

Det er dette jeg også tenker men jeg har aldri vært i forhold. Ville venninnene dine skilt seg om det ikke var for økonomien? Det slitsomme med menn er jo at man må gjøre alt av husarbeidet og lage mat. Er det det de legger i "stor unge"?

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det trist og vondt når man heller kan bruke livet sitt på andre ting? De fleste forhold blir kjedelige etter hvert så om man har ofret spennende ting for det er det ganske trist og vondt.

Det er høres trist og vondt ut å ha så dårlig bilde av halvparten av jordens befolkning og leve deretter. Å gi opp alt det gode mange av oss opplever på bakgrunn av hat og vonde følelser.  

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi menn er kjipe skapninger som er overfladiske, har kjedelige interesser, kun opptatt av utseende på dama + sex, foretrekker kompisene sine fremfor dama bortsett fra sexen og vaskingen hennes, er gjerrige og estetisk lite tiltrekkende. De mister ofte håret tidlig og det er ekstremt turnoff. Jeg har ikke hatt og vil aldri ha kjæreste. Føler bare forakt for menn.

Sitat

Som sagt har jeg aldri hatt kjæreste så det er ikke noe å helbrede og myke opp? 

Nettopp. Aldri hatt kjæreste men er full av vonde følelser og med et veldig dysfunksjonelt forhold til menn. 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, herzeleid skrev:

Det er høres trist og vondt ut å ha så dårlig bilde av halvparten av jordens befolkning og leve deretter. Å gi opp alt det gode mange av oss opplever på bakgrunn av hat og vonde følelser.  

Nettopp. Aldri hatt kjæreste men er full av vonde følelser og med et veldig dysfunksjonelt forhold til menn. 

Så hvordan forklarer du at alle rike og vellykkede menn skaffer "kjærester" på en 1/4 av sin egen alder? At de betaler for å omgås modeller i forretningssammenheng og kjøper sex fra luksusprostituerte samtidig som de har kone hjemme? Eller Sandberg som stakk av fra kone og barn da noe yngre og penere dukket opp? Eller Giske som tafser på alle unge damer han kan komme over? Og Bill Clinton og hans skandaler? Eller pedofile Harvey Weinstein? Eller Jeffrey Epstein som hadde en øy der unge jenter ble tvunget inn for å tilfredsstille han selv og hans rike venner inkl politikere? Listen er uendelig. Den eneste forskjellen på vanlige menn og dem er pengene og muligheten. Vi hadde til og med en tråd her på KG hvor en kvinne sa at mannen hennes gjerne ville være som Exit-mennene om han hadde penger og mulighet.

• Liker 5
Skrevet

Dere som liker å være single, har dere stort nettverk? Kan det noen ganger være ensomt eller er det bare så positivt som dere nevner?

Anonymkode: b91ec...806

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere som liker å være single, har dere stort nettverk? Kan det noen ganger være ensomt eller er det bare så positivt som dere nevner?

Anonymkode: b91ec...806

Det kan av og til være ensomt ja, men hva er verst av ensomhet og løgn, bedrageri og utnytting? Å måtte jobbe og vaske for to og samtidig bli bedratt bak sin rygg? Kaste bort livet sitt på en infantil skapning som egentlig bare er interessert i underlivet ditt?

• Liker 3
Gjest ByeByeLove
Skrevet
15 hours ago, Sunstone said:

Jeg har kommet til et punkt hvor jeg har funnet ut at jeg elsker singel tilværelsen. Jeg ønsker meg ikke kjæreste, og vil heller aldri bo med noen. Jeg tenker at jeg kanskje vil ha noen om noen år, men jeg ønsker ikke bo med den personen. Mulig jeg er sær, men har det så mye bedre i eget selskap. 

Det er ikke sånn at jeg ligger rundt heller, har vært med to stk på ett år. Men savner litt å bare kunne ha sex. Har vært på date med to menn, men problemet er at jeg friendzoner dem med en gang eller mister interessen. Gidder ikke holde kontakten, og de frister meg rett og slett ikke. Virker som jeg må leve i sølibat i lang lang tid. Det plager meg ikke forsåvidt. 

Vet ikke helt hva jeg ville frem til her. Men er det fler som har det likt? Som har funnet ut at de faktisk trives bedre alene? 

Du er så komfortabel med det at du lager en egen tråd om det?

Forpliktelsesvegring er ikke noe nytt fenomen.

Been there, done that. Forhold koster ufattelig mye, så det må være veldig, veldig bra for at jeg skal rote meg inn i noe nytt nå. Men på sett og vis vil jeg det. Av og til. Egentlig ikke. Joda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...